# Wij willen een kitten maar ook reizen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Nyncke »

Ik ben afgelopen winter 5 weken op reis geweest naar Brazilie, ik had een super regeling getroffen...een buurman, de hondenoppas, een collega en mijn vriend zorgden voor de katten.

Zij zijn niks tekort gekomen en iedereen was rustig en tevreden toen ik terugkwam.
Ik denk dat vooral Cadiz,de hond, waar ik een speciaal plekje voor had bezorgd met 3 andere honden, me het ergste had gemist.


Ik heb het beste van 2 werelden gehad en dat kan prima.

Maar ik zou eens rond gaan vragen, de hulp komt soms uit onverwachtse hoek en op een onverwachtse manier.
Je moet het wel even goed regelen van te voren.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Muizenis »

Anouk, om -verdere- verwarring te voorkomen... heb je het over reizen of over één lange reis met meerdere bestemmingen (dan is dat namelijk ook reizen ;-) )?

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Gita »

Ik zou geen huisdieren nemen in jou geval. Eerst maar es onbezorgd reizen.

Toch kan het wel. Ik ken een aantal mensen die al katten hadden en af en toe een aantal maanden gingen reizen. De ene had een vast adres waar de katten naar toe gingen en dat ging prima. De andere had iemand die op kamers woonde en die het heerlijk vond om tijdelijk in een écht huis te wonen en ook voor de katten te zorgen.

Succes met het nemen van een beslissing! Goed dat je hier van te voren al over nadenkt.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door anoukbarona »

Muizenis schreef:Anouk, om -verdere- verwarring te voorkomen... heb je het over reizen of over één lange reis met meerdere bestemmingen (dan is dat namelijk ook reizen ;-) )?
Nou, de echte plannen zijn er nog niet. Maar we willen nog wat van de wereld zien.

Maar ik denk dat het eerder bijvoorbeeld een maand Thailand wordt en dan naar huis, gewone leventje weer oppakken en sparen en wie weet een jaar of twee jaar later 2 weken Afrika ofzo?! Zoiets zal het worden.
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Gita »

Oh.... je hebt het dus over een maximale duur van een week of 4? Vakantie dus?
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door anoukbarona »

Ja ik denk het wel. kijk, wat het precies wordt weten we natuurlijk niet.

Aangezien ik nu aan het afstuderen ben en dus op zoek ga naar een baan. En ik weet dus niet hoe en wat daar de procedures zijn qua vakantie.
Maar het zal dan denk ik 4 weken zijn ja
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door lievelijn »

dan blijf ik erbij dat ik t niet als een bezwaar zie ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Boomer »

Als het 4 weken in een jaar is en je kan een goede oppas vinden ( bv iemand in huis) dan is het geen probleem hoor.

Bij de meeste werkgevers heb je standaard 3 weken vakanie. Als je 4 weken wilt dan geven de meeste werkgevers we toestemming.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Nyncke »

Dan zie ik al helemaal geen bezwaren.

Ik zou het echt, links en rechts eens laten vallen en mensen gewoon direct vragen.
Er is ook een organisatie die betrouwbare mensen voor je huis zoekt en die dan voor je huis en je dieren kan zorgen...alleen ik weet niet de naam van de organisatie.

Maar dit kun je echt wel rondkrijgen, zeker als je zegt dat je in ruil op de beestjes van hun wil passen...zonodig.
Gebruikersavatar
Jatiti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:35
Locatie: Zeeland

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Jatiti »

Misschien ook een goeie tip: http://www.holidaylink.com/

Wij hebben een keer 3 weken oppas via hen in huis gehad voor onze twee beagles toen ze niet meekonden met ons.
Dat is prima bevallen.
Holidaylink werkt met een eenmalig bedrag(je) om je in te schrijven en kun je een keuze maken uit zo'n vier A4-tjes met advertenties van mensen die willen oppassen op huizen en dieren. Verder gaat alles met gesloten beurzen.
Je bent goed verzekerd en de mensen die in je huis komen ook. Je kunt allerlei eisen stellen, zoals niet-rokers, geen kinderen en of je bijv. het liefst gepensioneerden/vutters wilt... Van tevoren maak je natuurlijk eerst kennis met die mensen.

Wij hadden een heel fijn stel uit Israël, zij was Nederlandse en ze hadden in Israël een dierenopvang (waar dan weer een medewerker voor de dieren zorgde). Kortom, de hondjes hebben het fijn gehad en als het nodig is nemen we weer contact met ze op.

Succes met je beslissing.

groetjes, Marianne
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door anoukbarona »

Bedankt voor de tip! ;-)
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door TuttiFrutti »

In je eerste bericht had je het volgens mij over 2 maanden, en dat dan vaker. In dat geval zou ik echt geen huisdier nemen.

Maar af en toe 3/4 weken.. ja dan kan het wel. Ookal zou ik persoonlijk het dan ook niet doen, i ging vorig jaar een weekje weg en ik vond het verschrikkelijk om ze te moeten missen!!! Maar verder kan het dan wel gewoon, als je goede oppas hebt.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Muizenis »

Vandaar ook mijn vraag over wat ze bedoelde met "reizen" ;-) Wanneer je een keer per jaar wat langer weg gaat zie ik inderdaad ook het probleem niet maar wanneer je meerdere keren per jaar voor langere tijd weg bent waarom dan een huisdier? Daar heeft een dier niets aan.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door Umimeis »

Ik zou sowieso niet lang op vakantie gaan, nu ik mijn katten heb.
10 tot 14 dagen zou voor mij het maximum zijn.......voor mezelf dan want ik zou echt niet nog langer weg willen.
Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Ik ga dit jaar expres maar 1 weekje weg om het uit te proberen hoe het gaat.
Als het goed gaat, kan ik eventueel volgenjaar misschien enkele dagen langer weg, als ik dat zou willen.
Maar ook als ik geen katten zou hebben, vind ik 14 dagen lang genoeg, mits ik binnen Europa blijf.
Zou ik buiten Europa willen...ja, dan is 14 dagen natuurlijk nogal kort.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
anoukbarona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:38

Re: Wij willen een kitten maar ook reizen

Bericht door anoukbarona »

Bedankt voor alle reacties.

We hebben besloten toch een kitten te nemen en we zien wel hoe en wat betreft het reizen ;)
Gesloten