http://picasaweb.google.com/gina.vodege ... dAndSouris#
nou.. wij hebben dus tijdelijk 2 kittens (zo'n 6 of 7 weken) MAAR al twee honden die met hun windhondbloed gewend zijn achter beesten aan te jagen.. weliswaar voor de lol.. op het strand achter zeemeeuwen.. hier in de velden zijn kraaien een geliefd onderwerp... dus ga maar na hoe ik vorige week dinsdag, want toen nam ik ze in huis, doodsangsten uitstond toen mijn vriend wou dat we de kittens 'gewoon samen' met de honden in 1 kamer moesten doen en 'dat ze het zelf maar zouden uitzoeken'... NEE!
temeer omdat ik de kleintjes zelf met de fles heb grootgebracht
oplossing? een kittenbunker. daar slapen ze enkele uren rustig en ongestoord... daar staat ook hun kattenbak, hun eten en drinken... ze hebben een pluchebal die ze kunnen gebruiken om tegen aan te leunen of om mee te spelen...
soms gaan ze in 'overdrive' en dan zet ik ze terug in de bunker... dan nemen ze meteen gas terug, gaan eten, ik doe de schotten en de doeken ervoor en dan slapen ze binnen enkele tellen..
misschien een idee, om hen een beetje gedoseerd hun energie te laten gebruiken en hun spieren en reflexen te oefenen?
en als de honden 's ochtends lange wandelingen maken (zowel mn vriend als ik werken veel thuis als tekstschrijvers), dan gaan de kittens flink aan de gang in onze KLEINE en VOLLE huiskamer... maar ook de keuken en een gedeelte van de trap is erg 'in'...
de eerste dag raakte ik dus volledig in paniek toen ik vanaf de bank toekeek hoe ze met turbosnelheden van de ene hoek naar de andere renden... hellup!!! hoe ga ik dat met de honden doen? die kunnen zo echt niet samen in 1 kamer!!!
dat doen we dus ook niet. wel laten we ze zo af en toe aan elkaar zien.. de kittens waren al een hondje gewend, de buurvrouw heeft een Yorkshire Terrier... (ze waren eerst bij een buurvrouw in huis maar die wilde ze naar een dierenwinkel in Luik brengen omdat het teveel werd, ook zij een gastgezin omdat iemand anders haar een nestje bracht en de kittens anders zouden worden ingeslapen... dus dan maar ervoor zorgen... vandaar dat ik hielp, want ze had er zelf al 2 gevonden... die zijn geadopteerd, de twee tijgers uit het nestje ook al... )
maar dat is een klein frummelke. veel kleiner dan onze honden.
ik was ook bang dat het de kittens zou frustreren dat ze na een uur, of twee uur, of anderhalf uur (dit wel een paar keer per dag en avond) weer terug moesten in de 'kittenbunker' onder de tafel..
maar de zwart-witte ging er zelfs een keer zelf binnen, op het mandje liggen.. en ze gaan er braaf naar de kattenbak, ff snel pissen voor ze weer verder dollen

werkelijk, net gewoon kinderen!!
soms wordt er gemauwd, en dan hoor ik een pootje tegen een van de schotten... dan wacht ik eventjes of het aanhoudt of niet.. zo ja, dan gaan de honden even de gang op of naar boven en dan mogen de kleine belhamels weer...
en als alle viervoeters slapen in de kamer, dan is het best wel grappig als je bedenkt dat de kittens alleen rondrennen als de honden niet in de kamer zijn... en dat we ze soms wel aan elkaar laten zien... en er wordt ook gesnuffeld door Sascha (de gestroomde), zij is de moeder en erg emotioneel, we vermoeden dat haar moederinstinct parten speelt... zij ruikt gewoon aan de kittens... maar Sara is een ander verhaal... zij komt niet uit zichzelf heel dichtbij en staat stijf van de spanning...
de kittens niet bang.. kijken meestal van mij naar de honden.. en ik praat en aai de een en dan de ander en laat dan de hand ruiken...
en de kittens zijn nog erg klein, vind ik... en kwetsbaar sowieso!
maar je moet er wel tegen kunnen.... maar dat weet je meestal toch, als je kittens in huis neemt..?