Kitten is het puntje van zijn oor kwijt

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
johanna11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2009 20:22

Re: Kitten is het puntje van zijn oor kwijt

Bericht door johanna11 »

Ha, een kat met een afgesneden puntje bij Uumie. En geen keizersnede dus? Oké blijft een raadsel dan. Ben benieuwd hoe ze er gaat uitzien als ze groter is. 't Zijn zo'n schatjes en nu zie ik tenminste het verschil tussen de twee meisjes. Mijn zus (die graag een kitten wil) hoorde van dat oor en zei 'joepie dan kan je ze nu een naam geven en kunnen we eentje kiezen' :)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten is het puntje van zijn oor kwijt

Bericht door Uumie »

Bij onze poes is het zo dat als je het niet weet, het niet eens zo erg opvalt. Ja, haar ene oor is wat puntiger dan het andere, maar dat moet je ook maar net zien. Ze kwam op een gegeven moment gewoon binnen vanuit de tuin en een stukje oor was weg... :icon_shifty:
En inderdaad haha, het is ook een manier om de kleintjes uit elkaar te houden. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
johanna11
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2009 20:22

Re: Kitten is het puntje van zijn oor kwijt

Bericht door johanna11 »

Yup, nachtmerries komen dus uit: ander kitten ook wit randje aan oortje en staartje verliest binnenkort anderhalve cm! Nu dus wel een diagnose via histologie, ben wel de term vergeten, is koude-... Iets erfelijks, komt voor bij Perzen, is immunologisch. Nog niet eerder gezien bij straatkatten zoals de mijne:) Houdt in dat de koude uiteinden van de kat: punten staart en oortjes afsterven. Niet echt een behandeling voor, de kittens zijn ook nog te klein en het stopt ook gewoon. Mijn kittens zijn nu halfweg waarschijnlijk, eentje heeft niets, maar da denkt dat die het nog zal krijgen. Hopelijk piepkleine puntjes hé. Dat katertje verliest anderhalve cm staart, maar dat meisje dat al een punt van zijn oor kwijt is, zal maar maximum een halve cm verliezen. Da zegt dat je er aan de staarten niets van zal zien, jammer van de oren wel. En wie een kitten van mij adopteert zal ook niet mogen kweken hé. Jammer toch, het zijn zo'n mooie kittens anders. Da belt volgende week nog eens voor uitslag van haar-test, zal dan nog eens vragen hoe het juist heet.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten is het puntje van zijn oor kwijt

Bericht door Uumie »

He wat raar, daar heb ik nog nooit van gehoord! Arme kittens... maar gelukkig, voor zover ik begrijp, is het niks ernstigs? Heel veel sterkte ermee in ieder geval!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie