Minet vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Minet vermist

Bericht door Katrin »

Wat erg, dit nieuws.
Zo zielig voor Minet.
Heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door beestenbende »

Wat ik heb begrepen is dat ze de hond juist altijd aangelijnd heeft, maar minet zat met dr rug tegen de muur en kon geen kant op. Die mevrouw kon haar hond niet tegen houden, is een grote herder. We zijn net met het hele gezin naar het bos gegaan en hebben haar op een mooi plekje begraven. Vooral Daniel van 7 jaar was erg verdrietig en moest huilen, machteloos voel je je dan. Maar zei mijn oudste ze is nu in de kattehemel en is vast heel gelukig.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Minet vermist

Bericht door Kattenbella »

Sorry meid, ik vind nog steeds dat niet kan en mag, maar daar hebben jullie nu niets aan :-(

Sterkte voor je kinderen en voor jullie allemaal!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door JLC »

Wat een triest verhaal. Ik wens jullie veel sterkte. Ik ben het verder met Kattenbella eens.
Je hebt er nu niets aan, maar ik vind dat een hondenbezitter zijn/haar hond wel aan moet kunnen. Deze mevrouw kon dat kennelijk niet en is mijns inziens niet geschikt om een herder te houden. Wat wel te prijzen is, is dat ze eerlijk is geweest.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Minet vermist

Bericht door Seemy »

nee :-( , ... wat erg ...
Het is wel eerlijk dat die mevrouw het vertelde inderdaad... maar wat een klap in je gezicht.

Heel erg veel sterkte met het verlies van Minet... :cry:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Minet vermist

Bericht door lievelijn »

jeetje sandra wat erg!!

ook ik vind dat je je hond de baas moet kunnen als je ermee op straat gaat.. (altijd dus) leuk dat je een herder wilt maar wat als die hond straks een kind wil pakken en mevrouw kan hem niet aan :evil: sorry oud zeer dat hier naar bovenkomt (onze hond is met 16 dood gebeten door een grote hond, om niks)

heeeeel veel sterkte de komende tijd!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Minet vermist

Bericht door Uumie »

Oh nee toch wat verschrikkelijk! :cry: Ik ben er zo erg van geschrokken! Minet leek sprekend op mijn Zorro dus ik vond haar zo'n speciaaltje... wat vreselijk dat ze er niet meer is! :(
Ontzettend veel sterkte gewenst.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
mjamssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2009 00:45

Re: Minet vermist

Bericht door mjamssen »

Vreselijk om zo'n nieuws te krijgen.
Ik ben blij dat ik mijn katten niet buiten laat, ik zou elke nacht wakker liggen als ze niet thuis zouden zijn.
Heel veel sterke voor jullie allemaal.

mlouise
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door beestenbende »

Gisteravond is ze nog langs gekomen om het hele verhaal nog eens te vertellen. Ze had de hond aan de lijn, maar liep in een smal steegje. Minet kwam ineens vanuit de bosjes en van de schrik hapte de hond gelijk.De hond is 7 jaar en opgegroeid met katten, liep ze wel eens op te jagen maar verder niet. Minet had domweg geen schijn van kans, die mevrouw vertelde al dat het allemaal zo snel ging en ze zou opnieuw op cursus gaan. De hond kennen wij zelf ook en is juist heel lief voor kinderen. Maar goed, die arme Minet krijgen we er niet mee terug. Daniel van 7 jaar was nog zo onder de indruk dat hij vanacht weinig heeft geslapen en moest vanmorgen meteen weer huilen. Net op school het aan de juf verteld, dat Daniel nogal van slag is. Ik ben het wel met jullie eens hoor, dat een baas altijd zijn hond aan moet kunnen, aangezien het een eh flinke vrouw is verwacht ik ook wel dat ze hem lichamelijk aan kan, maar ja...Gisteravond belde de fokker van Iris en Juli ook nog even om bij te praten, zij bood een britsekorthaar kater aan. Daar gaan we nog even over nadenken, ze leefde heel erg mee. Dat was wel heel erg lief. Maar willen eerst dit verdriet een plekje geven voordat we een nieuwe kat krijgen. Tot zover het nieuws vanuit zonnig Ommen.

ps: onze katten lopen alleen overdag wel eens buiten en het is vlak bij ons huis gebeurt. Alleen de buitenpoes Kruimel wil 's nachts niet binnen blijven.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door beestenbende »

Juli, Iris, Guus en Jimmy merken wel dat er iets aan de hand is, ze zijn onrustiger een aanhaliger dan anders. Het speciale zachte krakende geluidje wat Minetje altijd maakte en haar vrolijke aard, zullen we heel erg missen. Ze was zo snel opgenomen in de groep dat we dachten alsof ze hier al jaren woonde. Terwijl we haar pas 3 maanden hadden, zit hier nog met een knoop in mijn maag, zeker als je naarhet verdiet van de kinderen kijkt. De oudste zoon sprak de jongste moed in en was heel lief en zorgzaam. Daniel wilde Minet zelf in het graf leggen en begon toen hartverscheurend te huilen, zo sneu, zo'n jong beestje wat ineen keer uit het leven wordt gerukt. We zullen haar nooit vergeten!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door Seraatje »

jeetje, wat erg :cry: , heel veel sterkte toegewenst!!!
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Minet vermist

Bericht door tacuma »

Hallo Sandra,

Wat een verdriet roept dit allemaal op, hè? Niet alleen je eigen verdriet om het verlies van Minet,
maar ook het verdriet van de kinderen vreet aan je. Het doet letterlijk pijn.

Ik herken het precies, want afgelopen vrijdag is onze Rossi doodgereden, en die was ook veel te jong.

Misschien dat je, wanneer je eraan toe bent, een mooi afscheidsstukje voor haar kan schrijven.
Ik heb dat voor Rossi al snel gedaan -dacht niet dat ik het al aan zou kunnen-, en ondanks het
feit dat ik er erg bij moest huilen, helpt het toch een beetje bij het verwerken van het verdriet.

Ik wens jou en je kinderen heel veel sterkte toe!

Meelevende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Minet vermist

Bericht door beestenbende »

Dank jullie wel voor al die lieve woorden. Laura jij ook veel sterkte meid!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gesloten