Assepoez niet meer zindelijk

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

ach wennen? ik heb altijd al dieren gehad.Alleen ben ik soms een beetje hopeloos omdat dit zo'n probleem katje is. ik heb altijd gezonde katten gehad waar nooit wat aan de hand was. Het maakt je zo machteloos omdat je het zo goed voor haar wilt hebben. ( en blijkt dat ik het dus toch niet goed doe). Ik ben helemaal niet zo van om bij ieder wisse wasje naar een DA te gaan, maar met dit pleuzige beestje is het toch anders.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

Kattenbella schreef:He, duidelijk. Ik vind je juist helemaal geen dierenbeul en eerlijk. Kwam er was vout uit misschien.

He nu weer terug naar het onderwerp..Je katje is nu acht weken jong en plast en poept naast de bak? Altijd of af en toe. Misschien val ik in herhaling, maar ik wil het helder hebben.

Meid, ik wardeer je eerlijkheid!

okee ik reageer misschien ook een beetje aangevallen, zie mijn post hier boven.

als ik niet thuis ben plast en poept ze keurig op de bak, zodra ik thuis ben begroet ze me al met een plas, en zet ik haar op de bak voor als er misschien wat meer kan komen. vervolgens als ik haar eten ga geven en ik kijk even niet en dan ligt er een drolletje.

als ik het zo type lijkt het op een vorm van aandacht ( maar die krijgt ze in overvloed)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Kattenbella »

Meid, ik heb wel wardering voor je hoor! Je hebt haar wel in huis genomen en bent er voor haar.
Ik kan soms nogal direkt zijn, maar ja ook ik ben niet perfekt hoor ;-)

Het is bijna honden gedrag, aandacht lijkt het wel inderdaad. Apart. Ik ken dit niet van de katten hier.
Is ze veel alleen ,is er nog een kat bij haar? Ik moet bijlezen merk ik. :oops:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Uumie »

Ik kan je niet echt tips geven, maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. Het is raar he, als je ineens zelf verantwoordelijk bent voor een ziek beestje? Ik ken het hoor, ik heb nooit een kat gehad die ziek is geweest en als dat ineens wel gebeurt is het best raar en akelig. Je kan er behoorlijk moedeloos van worden, ook dat herken ik maar al te goed. Maar Assepoez is niet voor niets op jouw pad gekomen. Je doet ontzettend je best om haar leven geweldig te maken, en als dat dan (buiten jouw schuld om) misgaat is dat slikken. Maar ik vind het geweldig wat je allemaal voor haar doet en ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

ze is nooit echt lange tijd alleen, hooguit een uurtje of 4. mijn partner en ik draaien allebij onregematige diensten, dus er is altijd wel iemand thuis.

voor de rest zijn er geen andere huisdieren bij ons.

wel heb ik ( hoe raar het ook is ) als ze even alleen is de radio aan. en als ik thuis kom merk ik dat ze zich erg heeft vermaakt ( aan het intrieur te zien )
Laatst gewijzigd door assepoez op 26 mei 2009 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

Uumie schreef:Ik kan je niet echt tips geven, maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. Het is raar he, als je ineens zelf verantwoordelijk bent voor een ziek beestje? Ik ken het hoor, ik heb nooit een kat gehad die ziek is geweest en als dat ineens wel gebeurt is het best raar en akelig. Je kan er behoorlijk moedeloos van worden, ook dat herken ik maar al te goed. Maar Assepoez is niet voor niets op jouw pad gekomen. Je doet ontzettend je best om haar leven geweldig te maken, en als dat dan (buiten jouw schuld om) misgaat is dat slikken. Maar ik vind het geweldig wat je allemaal voor haar doet en ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen!

dank je wel voor je warme woorden, dat had ik echt even nodig
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Kattenbella »

He meid, ik ga hier een nacht over slapen en het met mijn katten bespreken.
Dit doen we hier met zijn allen ;-) Ik hoop dat we met zijn allen een tip hebben .


Sterkte en geef je meisje van iedereen hier een knuffel.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door lievelijn »

is het niet dat ze gewoon moeite heeft met het op de bak doen na het eten?? zo ja dan zou ik er elke x als ze wat gegeten heeft op de bak zetten...

anders weet ik t ook zo snel niet :oops:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Camoth »

Ik had het al gezegd, maar ik weet niet of men het heeft gelezen:
Maar kan ze geen bleekmiddel proberen? Of werkt dat niet met kittentjes?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

ik wordt er nu toch echt machteloos van! enorm trots toen ik uit bed kwam dat ze keurig in de bak alles had gedaan. ik trek mijn schoenen aan en ze loopt met mij mee. In "haar"hoekje gaat ze zitten dus ik als een speer naar de bak, rent ze weer uit en gaat weer in de hoek zitten, en toen was het bingo! terwijl ik haar vast hou laat ze het vallen. en dit gebeurde nog geenhalve minuut na ik haar op wil tillen om toch op de bak te zetten, onderweg liet ze ook haar drollies vallen. Ik ga me toch wel een beetje zorgen maken meiden!.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Uumie »

Kan het niet zo zijn dat ze een blaasontsteking heeft van alle stress? Wat jij hierboven beschrijft herken ik wel een beetje van toen mijn kater James een blaasontsteking had. Misschien toch even met Assepoez naar de dierenarts? Want dit is voor jullie allebei niet leuk natuurlijk. :( Heel veel sterkte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door beestenbende »

Heb je een kap op de kattenbak, bij ons ging de helft er niet op als er een kap omheen zat. Misschien het uit proberen waard. Wellicht is ze bang omdat ze niet om zich heen kan kijken dan. Verder kan je plaatsen waar ze altijd haar behoefte doet inspuiten met een geur waar katten niet van houden of zet er een cactus of zo neer. Misschien dat deze tips je helpen, ik hoop het wel voor je meis!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

bedankt voor de tips!

een kap zit niet op de bak.

ik ga op mijn eigen gevoel af en ga morgen even met haar naar de DA.

jullie horen nog van ons.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door assepoez »

Vandaag naar de DA geweest,Alles duid op een blaasontsteking. Maar ze vind haar daar veel te jong voor. Dus ga nu even een plasje van haar scoren en dat moet ik even brengen dan gaan ze het testen.

Ik kreeg nog een tip wat je kan doen als katten op één bepaalde plek plassen. Zilver folie neer leggen.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Assepoez niet meer zindelijk

Bericht door Uumie »

Oei, ik hoop echt dat het mee zal vallen. Arme Assepoez, nog zo jong en dan al zoveel meegemaakt. :(
Ik heb nog nooit gehoord van zilverpapier tegen ongewenst plassen. :-o Apart, ik ben benieuwd hoe het werkt. Hou je ons op de hoogte?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie