# Binnenkort een nieuwe kitten! Eindelijk FOTO'S !!!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Binnenkort een nieuwe kitten!

Bericht door Katrin »

Hoi Nes,
misschien even afwachten hoe het gaat voordat je allemaal extra aankopen gaat doen, dat kan altijd nog als je ziet dat het nodig is.
Zou ze eerst maar eens rustig aan het huis laten wennen voordat je ze aan een tuigje mee naar buiten neemt.
Ik denk wel dat ze er aan kunnen wennen omdat je ze van het begin af aan op die manier mee naar buiten neemt.

Er is op dit forum een topic over foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Binnenkort een nieuwe kitten!

Bericht door Cari »

Hai Nes, wat duurt wachten lang hè?
Het is vast een goed mandje dat je gekocht hebt. Maar verwacht nooit dat katten iets net zo leuk vinden als jij - het blijven katten ;-) . Ze zullen evengoed op de bank of vensterbank of bovenop een kast willen slapen, maar dat bepalen ze uiteindelijk toch zelf.
Sommige katten liggen ook graag in doosjes/mandjes die eigenlijk te klein zijn. Ik heb jarenlang een doos van een kerstpakket laten staan, waar 1 van de katten zich helemaal klem in legde :lol: . Hier liggen ook regelmatig 3 katten in 1 hangmandje - past ook voor geen meter :grin: .
Op zich is voor 2 katten -en zeker voor kittens - 1 kattenbak genoeg, mits je hem voldoende schoonmaakt. Een 2e bak kan echter nooit kwaad ;-)
Met tuigjes heb ik geen ervaring, maar het gezegde "jong geleerd, oud gedaan" lijkt me hier wel op van toepassing. Niet de eerste dag natuurlijk, maar dat begrijp je zelf ook wel ;-)
Wat betreft foto's plaatsen, dat moet ik ook nog eens gaan doen, maar er is een aparte topic met instructies. Succes!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
nes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2009 22:45

Re: Binnenkort een nieuwe kitten!

Bericht door nes »

Ja, wachten duurt echt ontzettend lang! Ik ben echt op zoek naar verschillende soorten info. Maar
ik merk dat ieder kat weer anders is. Dus je kunt je niet echt voorbereiden op iets.
Heb geprobeerd om de foto's te plaatsen... maar wil nog niet echt lukken :-x
Maar komt wel goed!
nes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2009 22:45

Re: Binnenkort een nieuwe kitten! Eindelijk FOTO'S !!!

Bericht door nes »

Eindelijk!! Het is gelukt om de foto's te plaatsen!
Nou hier zijn ze dan; Sammy en Tommy.
En zijn mijn schatig niet prachtig! :edance:

Nog een week en dan kan ik ze eindelijk ophalen :grin:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Binnenkort een nieuwe kitten!

Bericht door Umimeis »

Kerone schreef:Vanaf week 8 leren kittens nog veel van hun moeder en nestgenootjes, zoals sociale vaardigheden. Door te spelen met broertjes en zusjes leren de kittens dat bijten en krabben pijn doet en hoe ver ze kunnen gaan. Moeder houdt in de gaten wat de kids doen en geeft ze op hun kop als ze over de schreef gaan.

Dit is een belangrijke tijd in het leven van de jonge kitten, en maakt dus wel verschil.
Ik krijg mijn kat volgende week al mee, dan is hij 7 weken.
Volgens die mevrouw (die ook in het asiel werkt) zijn ze dan al groot genoeg om mee te mogen.

Misschien heeft dit te maken omdat hun moeder niet aanwezig is? Ze zijn namelijk toen ze 4 weken waren weggehaald bij hun moeder omdat de moeder een verwilderde poes is/was.
Ze moesten wel weggehaald worden omdat ze dan anders het verwilderde gedrag over zouden nemen van hun moeder.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Binnenkort een nieuwe kitten!

Bericht door lievelijn »

Umimeis schreef:
ik zou toch vragen of ze langer mag blijven hoor :oops: die weken zijn nog heel belangrijk, ze leren nog hel veel van hun broertjes en zusjes wat betreft grenzen met spelen etc. en is hij wel al inge-ent als je hem ophaalt.. di mag toch pas vanaf 7 weken??
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Binnenkort een nieuwe kitten! Eindelijk FOTO'S !!!

Bericht door Umimeis »

Hij word door een DA van het asiel helemaal nagekeken voordat ik hem ophaal
hij word gechipt, gevaccineerd.

Ik ging er vanuit dat hij wel mee kon, dus haal ik hem gewoon woensdag op...... :oops:

Ik kan eerlijk gezegd ook niet meer wachten om hem 1 of 2 weken later op te halen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
nes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2009 22:45

Re: Binnenkort een nieuwe kitten! Eindelijk FOTO'S !!!

Bericht door nes »

Hoi allemaal,
bedankt weer voor jullie leuke reacties!
Deze kittens hebben wel iets van een ragdoll. Maar ze zijn niet 100% ragdoll.

En Umi ik kan ook niet meer langer wachten! Hopelijk zal alles verder goed gaan!
Gesloten