Morisson verstopt zich

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Hij is inderdaad echt heerlijk! :verliefd:
Vannacht heeft hij gewoon bij ons 'geslapen'... min of meer. Volgens mijn vriend heeft hij tot 5 uur vanochtend zitten miauwen, maar ik sliep er op een gegeven moment doorheen. Vriendlief heeft dus de halve nacht wakker gelegen. Morisson doet dit alleen als we gaan slapen. Heeft iemand enig idee waarom hij dat doet en hoe we hem dit af kunnen leren? Want op deze manier kom ik ook niet echt bij. ;)

Verder gaat het eigenlijk heel goed. George was hem vanochtend aan het wassen, en Morisson gaf geen krimp. Daarna hebben ze heel dicht bij elkaar gegeten en zijn ze gaan 'filepoepen'. :lol: Dit alles zonder gegrom of geblaas. Daarnet werd er wel een beetje gemept, maar niks akeligs of vals. Morisson ontloopt George een beetje, snuffelt soms aan zijn kont en blaast nog heeeeel af en toe. En George is hem de hele tijd kwijt, omdat Morisson op de bank komt liggen en George ziet hem daar om de één of andere reden niet. ;) Dus er is nog wel een beetje onrust, Morisson is nog een beetje bang van alles, maar eigenlijk maak ik me weinig zorgen. Hij speelt ook heel driftig met alles (hij heeft vanochtend een kruidenballetje gemold... de restanten moet ik nog opzuigen. ;)) Dit lijkt me allemaal vrij normaal, toch?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Leonie89 »

klinkt hartstikke goed voor zo'n korte tijd hoor!!
over dat miauwen.. misschien is hij s nachts nog een beetje bang van alle veranderingen, of misschien wil hij spelen.. Benthe wil altijd spelen s avonds laat.. als je niet met haar gaat spelen mauwt ze alles bij elkaar.. tegen jaar praten helpt ook wel eens..
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

We hebben inderdaad met hem gespeeld, geaaid en gepraat, maar hij bleef maar doorgaan. Ik hoop dat het inderdaad komt door de verandering en dat het snel afgelopen is daarmee. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Boomer »

Neem aan mauwen voor een dichte deur ?
Hij wil gewoon bij jullie liggen. Hier deed Xeon dat ook en kon zo de hele nacht doorgaan. Nu doet hij het soms als ik al in bed lig en Paul bv nog in de huiskamer is. Gewoon niet op reageren, dan wordt het voor hem ook minder leuk
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Nee, ze mogen bij ons in de slaapkamer omdat ze anders een heeeel kleine ruimte hebben (de woon/slaapkamer is de grootste ruimte van onze 50 vierkante meter). Hij liep gewoon rond te miauwen, eigenlijk tegen niets specifieks. Het was denk ik ook niet dat hij bij ons wilde liggen, want hij heeft dat wel 5 minuutjes gedaan maar ging daarna weer rondlopen en miauwen. Zou het toch kunnen zijn doordat hij nog wat angstig is en nog heel erg moet wennen?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Cari »

Ik denk dat dat mauwen vanzelf wel op zal houden. Het is inderdaad een kwestie vn alle nieuwigheid verwerken. Mijn ervaring met opvangkatten is dat ze vaak de eerste paar nachten ('t liefst net als je gaat slapen ;-) ) lopen te mauwen, maar dan is het ook over. Negeer het maar gewoon, zou ik zeggen.
Ik vind dat Morrison het al geweldig doet, zo met George :grin: ! En fijn dat ze op de slaapkamer mogen :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Ik ben ook echt trots op mijn kereltjes! Maar ja, George is dan ook echt een heel makkelijke sul, echt een katten-kat. ;) Vriendelijk tegen alles wat hier binnenkomt. En Morisson lijkt ook wat te ontdooien.
Dan zullen we het denk ik maar voor lief moeten nemen en een paar nachtjes slecht slapen, haha. ;) Voor mij is het niet echt een probleem, maar mijn vriend wordt er zo chagrijnig van, hihi. :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Seemy »

Uumie schreef: George was hem vanochtend aan het wassen, en Morisson gaf geen krimp. Daarna hebben ze heel dicht bij elkaar gegeten en zijn ze gaan 'filepoepen'. :lol: Dit alles zonder gegrom of geblaas.
Wat leuk!! Nou als dat geen echte vriendschap wordt... ze doen nu al aan samen wassen en netjes in de rij om te filepoepen ;-)

Dat miauwen word waarschijnlijk ook nog wel minder, alles is nog zo nieuw voor hem.
:grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie