Harde ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Harde ontlasting

Bericht door Adriana »

helpt die Urinary (van RC?) tegen chronische blaasontsteking?
heb je enig idee wat de achtergrond van die idiopatische cystitis is? kan stress zijn en dan zou je eens kunnen kijken of je daar wat aan kunt doen.. en als ze al veel langer tobt dan is het helemaal niet zo slecht om eens van voer te veranderen. kijk eens bij huisdierendokter.nl naar blaasotnsteking/blaasgruis, naar versterken van het immuunsysteem met een echinaforce product en missch is een beetje vit c. ook wel aan te raden. en als het stress is dan zou je de destress van huisdd kunnen proberen om haar wat rustiger te krijgen, plantaardig, niet versuffend en niet verslavend.
en als ze gruisvrij is, dan geen gruisoplossend voer, k denk echt niet....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Harde ontlasting

Bericht door snorrebaard »

Nee, ik weet niet wat de achtergrond is van haar idiopatische cystitis. Ze heeft het al 10 jaar en het duikt typisch op in het najaar en de laatste jaren krijgt ze het wel meer. Ze plast ook weinig, waardoor ik denk dat de blaaswand gemakkelijker zal ontsteken. Maar dank zij de Urinary plast ze meer en heeft ze tot nu toe nog geen ontsteking gehad. Het staat ook bij de indicaties: http://www.medpets.be/royal+canin+urinary+so+kat/.
Ze is wel een gevoelige poes en ik woon bij een heel drukke verkeersweg, dat is wel stress maar daar kan ik weinig aan doen; andere katten die ik had trokken er zich dan weer niks van aan. Het is haar aard. In de winter, als ze weinig buitenkomt is ze wel rustiger.
Ik heb de Eurologist al eens geprobeerd maar daar reageerde ze slecht op (ze kreeg constant impuls om te plassen maar er kwam niks uit).
Ik heb ook al eens kattenklauw gegeven voor haar weerstand maar zonder merkelijk resultaat.

Maar goed nieuws: ik heb gisteren een Sheba Zalm gegeven, ze vindt het enorm lekker en vanmorgen had ze goede stoelgang: een lange, gladde sigaar (sorry voor de details). Ze is ook zeer goedgeluimd.
Ik geef haar nu gewone korrels, want anders verandert de samenstelling van de Urinary en heeft die geen zin. Ik kan haar af en toe een weekje op Urinary zetten, als ik merk dat ze weer weinig plast.
(ik heb trouwens nog meer dan 6kg staan omdat ik ervan uitging zoals de DA zei, dat ze dat moest blijven nemen... :???: )
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Harde ontlasting

Bericht door Adriana »

wat kun je blij zijn met een goeie kattendrol hè?
missch kan je nog eens iets met echinacea proberen en wat vitamine c maar niet te veel!
waarom drinkt ze eigenlijk zo slecht? en als ze van Sheba zalm (paté?) goeie zachte ontlasting heeft, dan krijgt ze daarmee in ieder geval genoeg vocht naar binnen en de paté is suikervrij.
RC s/o is er ook in een natte variant, heb je die al eens geprobeerd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Harde ontlasting

Bericht door snorrebaard »

Ja, die natte variant heb ik al geprobeerd: rund en kip maar daar is ze niet zo tuk op. Ik moet serieus moeite doen om het hele zakje binnen te krijgen zonder dat het slecht wordt.
Drinken is geen probleem, plassen is het probleem: 1 grote plas tov nu meerdere plassen per dag, zo is er meer doorstroming en dat is veel beter tegen ontstekingen.
Ja ik was heel blij met de drol!

bedankt voor de tips, ik heb nu ook een whiskassnoepje anti-haarbal gekocht en dat lust ze heel graag.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie