Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door Sandra W »

Ik ben altijd weer verbaast over de wonderlijke metamorfose van de eigenaar nadat de Dierenbescherming is geweest. Opeens worden er gouden bergen beloofd en zijn ze net van plan het dier goed te gaan verzorgen. Bah! Hopelijk trap je er niet in en blijf je de boel goed in de gaten houden....

groeten,
sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door Muizenis »

Mijn eerste gedachte?! Gadverdamme, wat een misselijkmakend hypocriet, stuk vreten! Maar ja...iedereen mag toch het voordeel van de twijfel hebben en verdiend toch een tweede kans... :boeh: :ugly: :schieten: Blablablabla..... Blijf er bovenop zitten en zodra hij maar een steekje laat vallen, KOP D'R AF! Succes ermee!

Groet, Pauline :cathappy: :thup:

Een spontane "wonderlijke metarmofose" houdt hij zeer waarschijnlijk toch niet lang vol.... :twisted:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door Muizenis »

:roll: Vriendlief vind mijn vorige reactie erg bot... :roll:

Ik zal proberen uit te leggen waaróm ik er zo over denk. Wanneer je een dier in huis haalt neem je daarmee, in mijn ogen, de heilige plicht op je om met alle middelen die jou ter beschikking voor het dier te zorgen. Ongeacht om welk dier het gaat. Voor mijn part een Wandelende Tak! Door het in huis te halen maak je het dier van jou afhankelijk en dient ten gevolge daarvan ook alle verantwoordelijkheid ten aanzien van de verzorging op je te nemen. En verzorging houdt niet op bij het zorgen voor eten en drinken. Naast voeding heeft een dier recht op onderdak, medische verzorging en aandacht. Wanneer je wilt pronken met het bezit van een langharige kat dan komt daar nog héél wat meer zorg bij kijken. Wanneer je dat (willens en wetens) vertikt dan verspeel je m.i. het recht op zo'n dier. Zoals bekend heb ik vier poezen. Wanneer je naar mijn financiële plaatje kijkt zou dat in theorie niet kunnen. Sinds een kleine twee maanden zit ik in de schuldsanering en moet rondkomen van € 50,= per week. Dat bedrag is voor mij... ze houden geen rekening met het feit dat ik de meissies heb en dat hoeft ook niet want ze zijn MIJN verantwoordelijkheid! In praktijk betekent dit dat ik voor mezelf per week dus minder te besteden heb. En dat vind ik totaal niet erg :!: Ze komen niets tekort en per week zet ik zelfs een vast bedrag weg op een spaarrekening om dierenartskosten te dekken. Ik moet dus een hoop moeite doen om hun rechten te waarborgen! Wanneer ik dan zo'n verhaal lees word ik furieus! Ik heb voor de meissies gekozen en die keus was onvoorwaardelijk! Alles wat mogelijkerwijs kan zal ik doen om hun verzorging optimaal te laten zijn. Het is mijn plicht en inherent aan de keuze die ik gemaakt heb. Bovendien... over een kleine drie jaar zal het financieel weer beter gaan :edance: Jessy, Joyke, Pebble, Sofietje en ik slaan ons er wel doorheen! Ik hóúd van ze...

Zo, dat wilde ik even kwijt 8-)

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door Sandra W »

Nee hoor helemaal niets bots aan, ik ben het helemaal met je eens! Je zou ze toch :twisted:!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door Kattenbella »

Niks bots aan! Die lui zijn geschift :???:

Pauline, mocht je hem weer tegenkomen.....je weet mij te vinden
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Langharige kat met klitten! van de BUREN!

Bericht door emmyg »

Martijn-rc schreef:dierenambulance heeft de dierenbescherming ingeschakeld.!

deze zijn op 31 december nog bij mij geweest om even naar de kat te kijken! Melding maken bij de rechtmatige eigenaar doen ze altijd met 2 man dat gebeurt dus volgende week!
de dierenbescherming, vond de kat zwaar verwaarloosd, en als ik akkoord gaf werd hij gelijk herplaatst!

wonder boven wonder, kwam de rechtmatige eigenaar nog even bij mij ongeveer 2 uur na de dierenbescherming om te vragen of de kat bij mij binnen was, en te vragen of ik er op wilde passen terwijl er buiten flik geknalt werd!!!

ook vertelde hij dat hij de kat volgende week ging scheren als het weer wat beter werd.! dat doet hij al enkele jaren omdat ze erg onder de klitten zit.. (volgens mij moet je vaker kammen dan!!)

het resultaat van volgende week houden jullie tegoed.!
Hoe is het afgelopen met deze twee dames??
Plaats reactie