Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Rebbe1975
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2008 18:05

Re: Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Bericht door Rebbe1975 »

Hoi Edwin,

Heel veel succes de komende tijd. Ik weet wat het is ;-) Mijn huidige poes heeft ook een nierprobleem en mijn vorige poes is er aan overleden dus ik leef met je mee..

Heb wel een vraag..je verhaal is heel herkenbaar alleen hebben wij een andere keuze gemaakt mbt het steeds laten meten van de waardes. Dus gewoon uit nieuwsgierigheid waarom laten jullie Gizmo nog prikken?

Mochten de waardes nog steeds torenhoog zijn dan kan je niets anders doen dan dat wat je nu ook doet. Met andere woorden waarom zou je Gizmo dit nog laten ondergaan. Wij hebben dit op een gegeven moment niet meer gedaan en doen het nu bij onze Guus ook niet meer.

Onze mening: Wij zouden het eigenlijk alleen doen voor onze eigen gemoedsrust omdat we hopen dat ze dalenden zijn. Zoja...wij blij ...en zo niet dan kunnen we niets meer doen dat hetgeen we nu doen...

Snap je onze beredenatie? Nogmaals niet om je af te vallen hoor maar hier in huis is het een gespreksonderwerp geweest dus graag jouw visie ;-)
Gebruikersavatar
sjefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:16

Re: Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Bericht door sjefke »

Niet om jou af te vallen hoor Rebbe, maar ik zou ook graag willen weten of ik goed bezig ben met mijn kat...

Het is maar een prikje om te weten of iets aanslaat.... en zo niet, dan is dat ook de laatste keer... (bij mij althans...)

Niet elke kat hoeft te sterven aan nierproblemen. Maar als mijn kat een einddatum in de nabije toekomst heeft, vind ik dit wel "prettig" om te weten...

Mijn kat was 5 toen ze op dieet moest... ze vond dit niet lekker... toen maar weer gewoon voer gegeven... en uiteindelijk is ze 19 jaar geworden... er kan ook gewoon een "tijdelijk" foutje in de nieren zijn geweest....
Rebbe1975
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2008 18:05

Re: Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Bericht door Rebbe1975 »

Helemaal mee eens hoor Sjefke...tuurlijk moet je checken of dat wat je doet aanslaat maar ik begreep dat Gizmo al meerdere keren was geprikt. Net wat je zegt dat zou dan de laatste keer zijn.. ik denk dat we hetzelfde bedoelen ;-) Wij zijn er na twee keer prikken mee gestopt om de poes te ontlasten en omdat we zagen dat het nauwelijks effect had.

Dat van die nabije toekomst dat is voor iedereen weer anders denk ik. Ik hoef dat allemaal niet te weten. Haal uit de dag dat wat erin zit dan doe je het altijd goed..Maar goed dat je het aanhaalt want dat was voor ons dus geen issue. Dat hoefden we niet te weten dus dan kan je misschien ook 'makkelijker' besluiten om niet meer alles te weten en te checken.

Groetjes
Talleke123
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2007 20:58

Re: Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Bericht door Talleke123 »

Hallo,

Ik zie dat deze topic alweer van een half jaar terug was. Hoopte te lezen hoe het af zou lopen met Gizmo....helaas staat dat er niet op.

De kater van mijn ouders ondergaat op dit moment een soortgelijk proces (als ik het zo even mag zeggen)

Een nierwaarde van ruim 1300 :(
En wordt continue gespoelt. Het is vanochtend in ene begonnen. Hoefde geen eten en mijn pa deed het diertje naar buiten en daar zag pa dat het toch niet zo goed ging.
Je zag vervolgens de verzwakking met de minuut toenemen.

Ik hoop echt dat het goedkomt voor het lieverdje. Mijn mams belde mij een uurtje terug met dit nieuws....bah :(

Ik heb me hier een tijd terug alweer aangemeld ook met een bepaalde vraag betreffende mijn eigen kat. Dat is toen weer goedgekomen en was maar een kleinigheid.
Verbaasd over dit forum vanwege de verwarmende reacties van users hier :)
Goeie adviezen !

Dus vandaar dat ik dacht ik ga eens kijken wat ik over nieren kan vinden....en zo kwam ik hier op het forum terecht.

In elk geval al fijn te weten dat mijn bericht evt. gelezen zal worden. Ik houd jullie op de hoogte.

knuffels
Talleke
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Gizmo ligt op sterven (nieren) maar ziet er nog fit uit?

Bericht door Sandra W »

Het is altijd heel naar als een kat ernstige nierproblemen heeft en zo te lezen gaat het niet goed met de kat van je ouders, dus ik wens jullie heel veel sterkte.

Hopelijk valt alles mee, maar zo niet dan hoop ik dat ze goed in de gaten houden wat nog een katwaardig bestaan voor hem is en hem een waardig einde gunnen als zijn tijd gekomen is.

groeten,
Sandra
Gesloten