Kitten gevonden. Hulp nodig bij de verzorging

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

Deze avond gaan we naar de DA aangezien ze goed eten, redelijk goede stoelgang maar weinig aankomen qua gewicht + 1 van de spookjes doet een beetje raar als hij wakker is.

Ik hou jullie alvast op de hoogte wat de DA ons melde en hoe het staat met de 3spookjes.

grt,
markske
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Veel sterkte met de hummeltjes bij de DA
True love is the love from an animal
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

Het hummeltje dat ons zorgen maakte, heeft blijkbaar een afwijking in de kleine hersenen, waardoor hij niet gewoon kan stappen, zich rechthouden enz....a.s. maandag zullen we hem moeten doen inslapen,ppppffff(Niet leuk)... maar allé de andere 2 gaan HEEL GOED,

groeten,

markske
14dagen verder, dood op van te voederen 24H/24H maar we geven niet op
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Veel sterkte maandag bij de DA met de kleine

Gelukkig gaat het met de andere twee wel prima, top dat jullie je zo inzetten voor ze!
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat naar van dat ene katje, maar vraag voor de zekerheid even na of het geen Celebellar hypoplasia is, want dat is een hersenafwijking waar ze van omvallen, maar gewoon oud mee kunnen worden. Misschien hebben jullie geluk en dan hoef je dit kleintje niet in te laten slapen.

Kijk maar even op het onderstaande schattige filmpje van Charley de kat die deze afwijking heeft:

http://www.garagetv.be/video-galerij/la ... e_kat.aspx

Als dit niet zo is wens ik je maandag heel veel sterkte bij de dierenarts en natuurlijk heel veel plezier met de andere kittentjes.

groeten,
Sandra
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

3° spookje is ingeslapen, zware beslissing maar het was het beste voor haar/hem.
De 2 andere doen het prima worden lekker rond en gezond, zijn +/- 250gram en vol leven als we ze wekken.
Nog een beetje geduld en we hoeven niet meer op te staan elke nacht, pppfff

grt,
markske
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Markske,

heel naar dat het katje toch moest inslapen. Ik had het nog wel even netjes gevonden als je reageert op het bericht van Sandra, of de kitten niet deze bepaalde hersenafwijking had.

Het zal wel niet zo zijn, maar ik hoop wel dat jullie dat in ieder geval nagevraagd hebben!
Mauw
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

hoe oud zijn ze nu ongeveer?

Jammer dat de ene het niet gered heeft :(
True love is the love from an animal
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

We zijn zaterdag terug moeten gaan naar de DA en hebben hem gesproken over die hersenafwijkende ziekte, maar wat ons spookje voor had was echt heel raar. Ze liet haar al overrompelen door de andere 2, waardoor ze nu ook met een oogontsteking zat.
Ze kon met moeite recht staan en draaide maar wat in het rond.

Ondertussen zijn de 2 overblijvende spookjes bijna 3weken oud, vanaf welke leeftijd mogen we hen eigenlijk ander voeder geven dan enkel melk??

grt,
markske
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat ik deze hersenafwijking herken, want ik heb in het asiel een kittentje, Faxje genaamd, gekend dat hetzelfde gedrag vertoonde. Hij was veel kleiner en kwetsbaarder dan zijn broertje en zusje en liet zich door hen steeds wegduwen bij het eten en bij het aaien. Ook had hij een chronische niesziekte, waardoor zijn oogjes steeds vol met snot zaten, groeide hij niet goed en liep hij doelloos in circeltjes.

Dit arme beestje, een enorme schat die door ons liefdevol "ons debieltje" werd genoemd, omdat we vermoedde dat hij geestelijk gehandicapt was (als dat mogelijk is in de dierenwereld) moest uiteindelijk ook ingeslapen worden, aangezien hij niet zelfstandig eten kon en steeds zieker werd. Dit was een hele moeilijke beslissing, maar ik denk toch dat hem veel verder leed bespaard is.

Als jullie kittentje dit gedrag ook had, is het iets heel anders dan wat ik eerder beschreef en is inslapen inderdaad de enige optie, hoe naar dat ook is.

Wat betreft het zelfstandig eten betreft kun je zo langzamerhand beginnen om babybrokjes geweekt in wat warme kittenmelk voor hun neusjes neer te zetten en dan eventjes hun neusje erin de duwen zodat ze het gaan aflikken. Hopelijk valt het kwartje dan snel en gaan ze zelfstandig eten. Uiteraard moet je eerst wel blijven bijvoeden met de fles totdat je ziet dat het eten goed gaat.

groeten,
Sandra

PS: vraag je een foto-ambum voor ons aan als je genoeg berichtjes hebt verstuurd, want ik brand van nieuwsgierigheid ;-)!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wat sneu dat jullie nog een kitten hebben moeten laten inslapen. Maar goed, jullie hebben er nog altijd 2 gered en dat is natuurlijk super!

Wat betreft de brokjes, ik denk dat je daar vrij snel mee kan gaan beginnen, vanaf een week of 4 beginnen ze meestal toch wel van de brokjes te smikkelen.

Succes met je handenbindertjes!
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

Ondertussen zijn ze goed op weg naar de 5 weken ouderdom,
ze eten zelfstandig zowel, natte voeding als hun kittenmelk, korrels daar hebben ze het niet zo voor.
Ze gaan propertjes op hun kattenbak voor alle behoeften & hebben ondertussen ook een naam gekregen " GUSTAAF & BIJOUX ".

Uiteraard zijn ze nog steeds gelukkig met een flesje lekkere warme melk s'avond & s'morgens.

Ze huppelen door het huis en ons ALLY(yorkshire) slaagt ze gade en loopt met hen mee, onze POES YASMINE is minder gesteld op de 2 nieuwelingen in huis, maar allé... we zien wel wat het worden zal in de komende weken.

groetjes,
markske
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes
True love is the love from an animal
Markske
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:09

Bericht door Markske »

Goed op weg naar de 8 wekend, lopen ze her en der door het huis, vol leven en ze eten alles wat ze tegenkomen, brokjes, patee, kattenmelk, water enz....GUSTAAF & BIJOUX danken jullie allen voor de hulp in hun jonge leven.

Zelfs ALLY de Yorkshire is gesteld met de nieuwelingen in huis onze Poes Yasmine is niet zo gesteld op de kleintjes, maar ze zal er toch moeten aan wennen.

mvg,
markske
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hey Mark,

Super zeg, dat het zo goed gaat met de kleine kittens! Lijkt me hartstikke leuk om ze zo rond te zien rennen. Als je tijd hebt om foto's van ze op het forum te zetten :ewhistle: ;-).

Groetjes,
Wendy
Gesloten