Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Ik bewaar de flessen iid ook in een donkere keukenkast. Maar de fles die in gebruik is hangt 2,5 dag aan de lamp in de slaapkamer, wel in het daglicht, welliswaar gedempt door gordijnen. Kan geen kwaad volgens mijn DA. Ook warm ik het niet op, geef het op kamertemp. In het weekend in het tuinhuis wel, omdat de nachten daar koud zijn, wordt het vocht te koud. Dan zet ik het even in een pan met warm water.
250ml lijkt mij inderdaad een prima dosering. Bij Patiaan duurde het steeds een paar dagen voor het echt aansloeg, dus verwacht niet te snel wonderen, en geef de moed niet te snel op. Maar dat doe je al niet, je bent een echte doorzetter die vecht om simba een betere kwaliteit van leven te geven! Top!

Geeft je man nu de infusen, want jij zit wslk met je pols waardoor dat niet makkelijk zal gaan...
Laat Simba het wel goed toe? Ik hoop en duim voor jou en Simba dat de infusen aan mogen slaan.
Veel sterkte!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Ik heb wel het idee dat het werkt, ze is niet meer aphatisch. Mijn man doet het, maar die deed het toch al, ik durf niet te prikken.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Wat fijn om te horen! Als het goed is helpt dit Simba om de gifstoffen die zich hebben opgestapeld weer wat kwijt te raken. Hopelijk wordt de eetlust ook weer wat beter. Ik blijf voor jullie duimen!
Nog even over het drinken: schrik niet als Simba nu helemaal niet meer drinkt. Patiaan drinkt sinds hij infusen krijgt nog maar zelden, ze halen hun vocht nu uit de infusen, dus hebben niet meer de neiging overmatig te drinken om te compenseren.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

puksji schreef:Ik heb wel het idee dat het werkt, ..
jeetje, toch weer een beetje hoop en wat rust, intussen duimen wij gewoon door voor jullie.. en voorzichtige knuffel voor dappere Simba!
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Tja... net ontdekt dat ze heeft gespuugd, ik denk vanmiddag. Moet gebeurd zijn nadat ik haar een spuitje met renalzin heb gegeven, want het is echt renalzin met brokjes :-(

Mijn DA zei vanmiddag dat het zomaar kan gebeuren dat ik haar ineens dood aantref. En dat hoop ik eigenlijk ook, dat ze er stiekum zachtjes tussenuit piept.

*Puk 2006-2020 3-6
Adriana

Bericht door Adriana »

waarom krijgt ze nog steeds renalzin? haar fosfor moet toch al lang binnen de referentie zitten? k zou er onmiddellijk mee stoppen want het is alleen maar belasting en zoveel fosfor krijgt ze via haar voer niet binnen... en missch scheelt het in haar eetlust....
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Inge, toch weer een beetje hoop he, als ze niet meer zo apathisch is. ondanks een keer spugen, durf je toch weer wat te hopen,
Ik begrijp dat je wilt, dat je haar vindt. dat zei mijn da ook toen Sophietje zo slecht at. Ik wilde dat ook graag. als ze maar geen plekje gaat zoeken, waar je ze niet meer kan vinden.
Maar dat is allemaal een beetje doemdenken.
ik hoop met heel mij hart dat ze goed op de infuusjes reageert.
Ze is een vechtertje.

Gr Ina.
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Adriana, ze krijgt renalzin omdat ze geen nierdieet krijgt, alleen gewoon blikvoer.

Ina, Simba komt niet los buiten en in huis vind ik haar altijd.

Vandaag kon ik het zelf wel weer enigszins relativeren. Haar overlijden komt steeds dichterbij, ik heb het vandaag ook goed met de DA besproken. En zij zei dat wanneer ik denk dat het nodig is, dat ik haar dan meteen moet bellen op haar 06 en dat ze er dan voor zorgt hier zo snel mogelijk te zijn. Ik heb een fantastisch gesprek met haar gehad over Simba en dat geeft een hoop rust bij mij, ze geeft nu echt goede steun.

Ondertussen knuffel ik zoveel mogelijk met Simba en hou hele gesprekken tegen haar. Het ene moment moet ik daarbij huilen en het andere moment niet.
Daarom dwangvoer ik haar ook niet meer, ik wil niet dat ze voor me wegkruipt.

Wat is dit vreselijk moeilijk. Ik kan nu begrijpen wat iemand voelt die op zo´n manier afscheid moet nemen van een geliefd persoon.

*Puk 2006-2020 3-6
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Inge, sterkte. Fijn dat je dierenarts er kan zijn als het nodig is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ook namens mij sterkte Inge. Wat fijn dat de da zo voor je klaar staat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Wat rot allemaal Inge. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen, dus dat doe ik dan ook.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
lmd
Lynx
Lynx

Bericht door lmd »

Sterkte Inge, wel zenuwslopend deze tijd voor je.
Dikke knuffels voor Simba.

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Dank allemaal.
Gek genoeg is ook deze situatie weer enigszins stabiel. Dat had ik niet verwacht.
Het is slecht met haar, maar toch heeft het zich weer gestabiliseerd. Steeds als we een stukje bergafwaarts zijn gegaan, blijft het even stilstaan.
Ook frappant dat ik toch weer in staat ben geweest om grenzen te verleggen. Zei ik eerder niet van plan te zijn iedere dag infuus te doen, doe ik het toch.
Maar het is een feit dat het wel werkt.

*Puk 2006-2020 3-6
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Ja, vaak verleg je toch je grenzen in dit soort situaties...een half jaar geleden had ik ook niet gedacht 2x daags een onderhuids infuus te (durven) geven. En gelukkig maar dat grenzen soms verlegd worden, kan toch de kwaliteit van leven vaak wat verbeteren. Hoop dat Simba t nog een tijdje vol houdt...
Nogmaals sterkte!
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Helaas vandaag weer minder :(

*Puk 2006-2020 3-6
Plaats reactie