Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

schilfertjes

Bericht door MarjanR »

Sinds een week of 3 heeft Teun wat last van schilfertjes op z'n rug (buik niet, volgens mij. Maar daar mag ik niet kammen).

Ik heb de kachel nog niet aangehad.
Iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Ik zie niet dat hij er last van heeft, maar misschien is dat gewoon een kwestie van tijd.
En misschien is dit wel een oorzaak van waarom hij zich kaallikt (wat overigens niet meer is gebeurd, en ik zie hem ook niet overmatig likken).

Het is niet ernstig ofzo, maar iemand een ideetje hoe ik hem daar van af kan helpen?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
verinox
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 16:02
Locatie: Blankenberge(Belgie)

Re: Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Bericht door verinox »

Hallo,ons Dutske heeft ook last van schilfertjes ,maar enkel als ze krols is..dan is haar zwarte vacht niet om aan te zien..echt ongelofelyk..ze zit er vol van(en ook enkel op haar rug),maar ik denk dat het dus enkel en alleen te wyten is aan de hormonen?? Ze heeft er blykbaar absoluut geen last van ook,geen jeuk..niks..maar ik vind het wel erg vies om naar te kijken,bovendien loopt ze op tafel,aanrecht enz..; en die schilfertjes vallen overal hé..haar zachtjes "kammen" met n vochtig washandje helpt wel n beetje maar niet afdoende..en ik twijfel om haar in te smeren met "zalfjes" of "olie'tjes",want eigenlyk heeft ze er enkel last van in de kattetyd en msschn maak ik het dan wel erger..Wat ik wel opmerk is dat ze er elk jaar meer en meer last van begin te krygen..dus ja,sta beke voor dilemma..alle tips zijn welkom..?? alvast n dikke merci..en n knipoog van ons Dutske.. ;-)
Cerna

Re: Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Bericht door Cerna »

Wat dacht je van castreren?
Gesloten