Ik zou ook denken aan (schurft)mijt. Weet je zeker dat stronghold ook helpt tegen schurftmijt? Ik dacht het niet namelijk...
Dit vond ik op internet:
Waar is het werkzaam tegen?
Bij katten: tegen vlooien, oormijt, spoelwormen en haakwormen.
honden: tegen vlooien, jonge hondenschurft (sarcoptes mijt), spoelwormen en hartworm
Weet de dierenarts al iets meer over die 'schimmel-test'? En je was toch ook zelf naar de huisarts geweest omdat je dacht dat je een schimmelplekje had. Wat zei hij? En als je al tegen schimmel behandeld zou je zeggen dat het minder wordt....

Ik denk toch aan schurftmijt. Heeft je dierenarts vorige keer getest op mijten? Dat kan namelijk ter plekke; beetje huidschilfers afschrapen en door de microscoop bekijken. Als hij dat nog niet gedaan heeft kun je vragen of hij dat alsnog doet. Als het echt schurftmijt is, is het goed te behandelen maar ook heel besmettelijk...
Ik zou overigens oppassen met het ontsmetten wat je doet. Je zit dicht bij het oog, en je wilt natuurlijk geen ontsmettingsmiddel in het oog hebben. Daarnaast denk ik dat door het regelmatig ontsmetten de huid droog wordt en misschien juist nog erger geirriteerd raakt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!