Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poeteke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:43
Locatie: Vlijmen

Re: Kattenren

Bericht door Poeteke »

Dank je wel Amber voor de prachtige foto`s.
Dit voorjaar gaan wij beginnen met het maken van een kattenren.
Jou foto`s hebben ons op een idee gebracht.Wij miste iets in onze ren.
Dankzij jou foto`s gaan we nu ook stellingkasten plaatsen.
Welk gaas hebben jullie gebruikt??
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Ambertje73 »

Dit zijn grote stukken betongaas, maar je kan ook ander gaas gebruiken hoor! Alleen is betongaas goedkoper dan bijvoorbeeld dat gaas met dat groene plastic eromheen.
Het afdak zat er al, maar de ren (gaas incl. hout heeft ons zo'n 300 euro gekost en dat vond ik nog meevallen!) De ren is zo'n 20 m2, dus ze hebben nu een beetje extra ruimte.

Vroeger hadden wij ook gewoon krabpalen in de ren staan. Heel onpraktisch, want het wordt snel vies en ik zie mij ook niet elke dag ('s winters komen ze hier niet buiten) de ren helemaal stofzuigen! Kwam op Marktplaats een hele grote stellingkast tegen en dat was precies wat ik zocht! :grin:

Op de foto's ziet het er nogal chaotisch uit, maar met 34 katten moet je vaak dekentjes wisselen.
Mijn Cornish Rex en Oosterse Korthaar liggen het liefst op fleecedekens, terwijl de Perzen en Birmanen liever een dun dekentje of handdoek onder zich hebben.
Hier en daar staat nog wel een krabpaal, maar deze zijn wel redelijk makkelijk schoon te maken (o.a. kunststof paal).

Mooi dat jullie katten straks ook kunnen genieten van de ruimte van de stellingkasten!!!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Dat ziet er zeker helemaal toppertje uit met de stellingkasten.Voor in een ren lijkt me dit echt ideaal! :grin: .
Het ziet er in elk geval helemaal geweldig uit!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Wat een geweldig idee die stellingskasten!
Ga ik zeker ook nog toepassen.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Manon72
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2010 18:42

Re: Kattenren

Bericht door Manon72 »

Wij hebben al jaren een kattenren en het gaas is vierkant, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat dit niet zo mag zijn. Wij hebben vrij dun gaas en de katten hangen er ook niet in.

Ik wil wel graag een foto laten zien, misschien kan iemand mij hier uitleggen hoe ik die hier kan plaatsen?

Manon
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Poezebal »

Ook wij zijn bezig met de kattenren.

Heeft even geduurd, maar we willen de deuren graag open hebben straks en dat zonder dat we de katten even een tijdje in de reisbox hoeven te doen ;)

Nadat Xonya me toen is doodgereden, wil ik ze niet meer los naar buiten.
Ja op de boerderij bij mn schoonoudelui had t wel gekund, maar hier wil ik t niet, ook al woon ik midden in t bos.
Ik ben bang dat ze de campinggasten lastig gaan vallen, of misschien te ver afdwalen en t pad kwijtraken.

Daarbij weten we dat we hier niet jaren zullen wonen, dus met oog op de toekomst en een woning in een gewone buurt met verkeer honden en mensen, bouwen we dus nu al een ren zodat ze niet beter weten ;)

Dit is t resultaat tot dusver:

Afbeelding

Heb alweer nieuwe foto's maar die moeten nog ingeladen worden ;)
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Mooi Malou! Deze is denk ik ongeveer net zo groot al de mijne?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Poezebal »

Ja t maakt elkaar niet veel :D

Die van ons is geloof ik minder breed dan de jouwe?

Deze word 5 lang, en 2.50 breed.. :grin:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Poezebal »

Afbeelding

Tadaaaaaa :D Onze ren is klaar!

Qua interieur niet, maar de katten kunnen eindelijk naar buiten.

Ik heb van buurman boswachter een paar stammen uit t bos mogen halen, deze werden niet meer gebruikt, en er liggen nog een paar, dus zal morgen ofzo ff zien dat ik die ook nog ophaal.

Ik wil in een hoek van de ren een klimpaal maken en aan de andere kant wat plateau's denk ik, of een soort vensterbankidee op verschillende hoogtes, maar even zien of dat haalbaar is.

De katten vinden het in ieder geval GEWELDIG! Alhoewel ze wel zielig voor t deurtje gingen zitten mauwen toen ze mij binnen aan tafel zagen zitten met de tuindeuren open en het wat frisser werd buiten :lol:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kattenren

Bericht door Catfish »

Wat een geweldige ren.........
Mijn complimenten, heerlijk voor je katten!
Fijn speelhol wordt dat zo te lezen! ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door castratenkoor »

Super die ren.
Ikzelf hef ook een ren 10 meter bij 1,5 meter. aan het huis vast, ze kunnen er dag en nacht in en uit via een luikje.
Ik heb kennelplaten van Corton. Zo'n 2500 gulden toendertijd, maar dan heb je de rest van je leven er ook lol van. Bij verhuizing schroef je de delen zo in en uit elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Admin »

Mooie ren Malou, daar kunnen onze katten alleen maar van dromen helaas ;-)

Het zou voor je katten (en voor jou misschien ook) een goede oplossing zijn als je vanuit huis (vanaf een kattenluikje) een soort tunnel van hout en kippengaas maakt naar de ren toe, zodat ze er altijd heen kunnen en ook weer terug het huis in. Zeg maar zo'n tunnel waardoor tijgers in het circus naar de piste lopen, maar dan een heel stuk kleiner :-)

Misschien iets teveel van het goede, maar het is maar een idee natuurlijk :-D
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kattenren

Bericht door tacuma »

Wat een mooie en stevige ren! Zo te zien wordt het een echt kattenparadijsje. Klasse!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door JLC »

Mooie ren. Zelf ga ik geen ren maken. Ik heb netten besteld bij Zooplus en man en ik gaan netten spannen. Inmiddels zie ik de voordelen wel van een afgesloten tuin. Lizzie wordt teveel gepest in de buurt. Ik ben in drie maanden tijd nu al twee keer met haar bij de DA geweest in verband met bijtwonden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Poezebal »

Dank jullie wel :D

Ik ben er echt ontzettend blij mee.
De katten ook, al wil Caddy al de hele middag graag naar binnen :lol:

Daarmee komend op een looptunnel ;)

Deze staat zoiezo nog in de planning (alhoewel het voor nu wel lekker is dat we zelf kunnen bepalen wanneer ze binnen gaan en niet, omdat we open huiskamer richting keuken hebben, en dan kunnen de deuren van de tuin dus alsnog niet open zouden ze zelf in en uit kunnen ;) ) voor als we straks verhuizen gaan naar een ander huis.

Dit huis huren we particulier, dus zouden we hier een luikje maken via t raam, en ze willen dan eens naar buiten, en t kan niet, dan gaan ze ongetwijfeld de kozijnen verkrabben en dat meot niet. Dan krijg ik gedonder, dus voor nu laten we t ff zo, en straks in een ander huisje maken we t zo dat ze inderdaad lekker dr in en uit kunnen wanneer ze zelf willen ;)
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie