Altijd handig een thuiskapper

Heb het geprobeerd en dit werkt goed! Bedankt voor de tip!castratenkoor schreef:Maar je kunt hem ook met zijn rug tegen je eigen borst houden, met linkerhand over zijn borstkas. En dan met rechter pink die zwarte pulkjes weghalen. Vanzelf gaan ze overigens ook wel weg. Clarie heeft het ook en die laat niks toe, ook geen ooghoeken schoonmaken. En dan verdwijnen ze ook. Kan ook dat Luuk het wegwast, die twee zijn heel knus samen.
Ja dat denkt een Brit korthaar fokker ook, die denkt dat omdat Olly beige is en dit bij Europese kruisingen niet voorkomt, enkel met een Brit.castratenkoor schreef:Zij is een half-Brit. En dat ras heeft er vaak last van. Volgens mij zit er in Olly en Flip ook Brit-bloed. Brede bouw, ronde koppies en die ogenstand.
Werkt inderdaadkittentjes schreef: Ik hou Moos ook tegen mij aan kan het bij hem makkelijk schoonmaken.
Die Britten ookDinky schreef:Zou heel goed met stukje Brit te maken kunnen hebben want gezien de bouw van dinky (brede wat plattere kop) vermoed ik dat daar ook stukje Brit in zit.
Olly en Flip blijven (tot nu toe) van mijn eten af en zijn er niet in geïnteresseerd, ik eet op de bank en het eten op het salontafeltje, maar ze komen er dan niet naartoe.nellebel schreef:Hier staat de hele dag door voer maar dat kan dus niet bij jou. Nat voer krijgen ze hier samen als wij ook eten. Zo blijven ze van ons eten maar kunnen wij voornamelijk Gijs in de gaten houden. Guusje laat zich ook snel afleiden en weg sturen. Ik zit er dus vlakbij met eten en zodra Gijs al naar het bordje van Guusje kijkt krijgt hij al een ahah. Als Guusje toch weg loopt Lok ik haar terug om toch te eten
kvv kan niet als afwisseling erbij, dit vanwege een ander verteringsproces.kittentjes schreef:Het lijkt mij een betere optie om inderdaad wat brokjes erbij te blijven geven misschien vind olly dat gewoon veel lekkerder dan natvoer en KVV en misshxien later kun je het KVV meer als afwisseling gebruiken?
Ja ik voel me ook beter bij brok met natvoer combi, ook omdat er dan altijd wat staat en ze kunnen snacken.castratenkoor schreef:Het is normaal als je overschakelt dat ze dan even minder aankomen met KVV. En niet alle katten lusten het graag. Ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om altijd brokken te hebben staan, zeker nu ze nog in de groei zijn.
Af en toe is er nog een paar centimeter waar ik mezelf tussen kan proppenkittentjes schreef:Ah die laatste is echt ontzettend lief!!
Kunnen jullie zelf nog wel zitten haha
Ik heb nu Applaws en Acana droogvoer besteld om te proberen (komen morgen binnen).ErikPhilippus schreef:Wat een prachtige lappendeken!
Inderdaad: goed voer is waar ze het goed op doen - en als dat (hoogwaardige) brokken zijn, dan is dat wat het is. Komt vast wel goed!
Flip is ook mijn grootste verbazing, ook omdat hij in het begin zo angstig was met blazen en spugen.nellebel schreef:die flip blijft me verbazen zo stoer als hij daar tussen die grote honden ligt en speelt. en olly komt vanzelf wel, die is nog vol op ontdekkingsreis
Ze doen inderdaad alles samen, echt geweldig leuk om die interactie te zienDinky schreef:Wat zijn ze heerlijk samen aan het spelen
Wat mij ook opvalt, wat zijn ze al flink gegroeid sinds ze bij jou zijn gekomen!
Ik knip mijn haar zelf, misschien vind Flip dat het beter kan, haha.Lieselotje schreef:Wat leuk en lekker dat het allemaal zo goed gaat.
Altijd handig een thuiskapper
Ja ik vind het ook geweldig hoe goed het gaat en ook al zo snel!castratenkoor schreef:Geweldig hoe goed het gaat. De honden vinden het al heel gewoon dat kleine gespuis over de vloer.
Bedankt! Doe ik met volle teugen!ErikPhilippus schreef:Fijn te horen Ziet er allemaal ontspannen uit - geniet ervan!
Daarom een fonteintje, staat de kraan altijd aancastratenkoor schreef:Haha lekker de vloer nat spetteren.
Hier staat Clarie te smeken of de kraan aan mag. Dan gaat ze er echt onder staan, alsof ze een douche neemt. En dan flink uitschudden, heb ik weer wat te dweilen.
Dus je hebt ze terug in 2 aparte benches gedaan?Lieselotje schreef:Kan me voorstellen dat je van de poespas van het asiel af wil zijn en je eigen koers met ze wil varen.
Vorige week zijn mijn twee kleintjes gesteriliseerd en gecastreerd en dat gaat goed!
Totaal geen verandering waargenomen.heb ze samen in een vervoerbakje gebracht en met twee opgehaald, dat was het advies omdat ze weleens een beetje raar van de narcose kunnen zijn. Cutie slingerde bij thuiskomt nog wel op haar pootjes, maar die heeft ook nog een tijdje in de couveuse gelegen ivm ondertemp. Na lekker te hebben gegeten en drinkennzijn ze gaan slapen. Dat hebben ze wel wat err gedaan de dagen erop, maar als ze wakker waren speelden ze of er niets was gebeurd!
Daar duim ik voorcastratenkoor schreef:Voor je het weet is het woensdagmiddag. En donderdag spelen ze weer of er niks gebeurd is.
Ik hoop het zokittentjes schreef:Als ze samen gaan ruiken ze ook hetzelfde dus dat scheelt veel met se thuiskomst. Bij ons vonden ze elkaar nog steeds even lief na de castratie. Komt vast goed. Leuk die fontein met t plantje ernaast is t net een tropisch regenwoudje.