Rik schreef:Weet je ook of Luna echte diarree heeft? Ik verwacht bij giardia eigenlijk echte diarree en niet alleen slappe ontlasting (maar ik heb er geen ervaring mee).
Ze hadden toch al slappe ontlasting toen je ze kreeg? Of hebben ze in het begin wel vastere ontlasting gehad?
De ELISA test is toch de meest betrouwbare test. Misschien geen 100% maar er is niets beter. Ik zou er voorlopig nog vanuit gaan dat ze geen giardia hebben totdat je ze op ander voer hebt.
Luna's ontlasting is beetje het zelfde als van Luke en Sky. (Zoals ze het verteld klinkt het in ieder geval het zelfde) Ik weet niet meer zeker wanneer de diarree begonnen is. Een week of 4 geleden viel me op dat het slappig was. Volgens mij hebben ze dus wel vaste ontlasting gehad. Ik geloof dat de diarree begon na het ontwormen, we hadden ze toen 2 weken.
99% betrouwbaar zei de DA over de test. En ze hebben Luke en Skywalker afzonderlijk getest dacht ik.
Zoals de dierenarts het verteld klinkt het ook heel logisch. Na het ontwormen was de ontlasting dun maar dacht dat het wel over zou gaan. Was niet zo. DA dacht dat ze wormen hadden en daarom de ontlasting slap bleef. Weer ontwormt. Ontlasting bleef slap dus gaf ik op advies van de fokker yoghurt. Werkte niet. Toen finidiar gekregen van de DA. Werkte 1 dag en daarna werd het weer minder. Op advies van het baasje van Luna vis gaan geven, leek te werken maar toen ik stopte met vis en alleen brokken gaf werd de ontlasting weer minder. De darmpjes hebben de afgelopen weken onwijs veel te verduren gekregen, niet gek dus dat ze van het minste geringste al slappe ontlasting krijgen. Ik geloof dus echt dat de dierenarts gelijk heeft maar de giardia bij Luna maakt me gewoon aan het twijfelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk