Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Probleemkat

Bericht door nellebel »

nou marlies, ik denk dat rakkertje tevreden is met haar leventje zo. en dat heb jij haar kunnen bieden. Ze kent niet anders, en wegens haar trauma's kan ze ook niet anders. als ze nog ontdooit is dat mooi meegenomen. zo niet, ook goed, ze heeft een warm mandje en eten bij je en dat is toch ook prima.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Dankjewel Nellebel, zo denk ik er ook over. Heb haar verder willen helpen maar dat is niet gelukt dus laat ik haar verder maar lekker doen waar ze zin in heeft, het gaat toch ook meer om het dier dan om mij.
Groetjes,
Marlies
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Probleemkat

Bericht door nellebel »

hoi marlies, nee het gaat ook om jou. Maar als jij voor jezelf tevreden kunt zijn dat je rakkertje een goed onderkomen bied en een warm nestje, hoop ik dat dat voor jou ook een tevreden gevoel geeft. en dan is het goed voor jullie allebei zo.
gr wendy
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Nellebel, je moest eens weten hoe blij en tevreden ik nu ben, Rakkertje weer in alle rust aan het opknappen en ik geen zorgen meer wat moet ik nou met Timmie. We zijn weer een ervaring rijker.
Groetjes,
Marlies
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Probleemkat

Bericht door Kattenbella »

Marlies , voor jou, geniet van Rakkertje. Timmie zit wel goed ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Hoi allemaal,

Ben geveld door de griep, zit nu ook te rillen op mijn stoel. Vandaar de "late" reactie.

Het gaat helaas niet echt denderend, Tommie wordt aangevallen door Tim, en Tommie moet het onderspit delven en wordt in zijn vluchtgang dan zelfs nog achternagezeten. De hal en kamer lagen bezaaid met rode plukken haar, het probleem van overbuuf is nu verplaatst naar hier. Tommie is angstig, op zijn hoede, en terecht.
Als hier niet heel snel verbetering komt breng ik Timmie spoedig terug naar het asiel waar hij vandaan komt, en waar hij tevens ook alweer als beschikbaar op de website staat, door het mailtje van de overbuuf van afgelopen zaterdag.

Timmie is naar mensen toe best sociaal, maar duldt geen concurentie voor wat betreft poezepootjes in huis. En mijn insteek was "proberen"...maar als Tommie er onder gaat lijden grijp ik tijdig in.

Liefs,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleemkat

Bericht door Adriana »

lieve grieperige Rob, tob niet te lang en grijp tijdig in. twee gestresste katzels in je huis is niet prettig en als Tommie het onderspit delft dan riskeer je daar gedragsproblemen..
jammer, lief geprobeerd en helaas en komt vaker voor!
hoe is het intussen met de kattenbeet in je hand, toch niet dik hoop ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij Adriana aan. Lief geprobeerd, maar in het belang van Tommie snel ingrijpen en opgeven. Hoe langer dit duurt hoe meer risico dat Tommie nooit de echte Tommie meer wordt.

Beterschap met de griep en met je hand. Jonge jonge het zit je allemaal niet mee ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JC Anja

Re: Probleemkat

Bericht door JC Anja »

Wat enorm jammer,Rob,maar je hebt het met alle liefde geprobeerd.Het leek eerst zo goed te gaan en dan nu dit...Jammer,maar helaas.

Beterschap voor jou.Liefs,Anja
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

He gets...:-( Mja, het was het proberen waard natuurlijk.
Maar inderdaad, als Tommy er onder gaat lijden, dan moet Timmy helaas maar weer terug.
Er zijn vast genoeg mensen die aan slechts 1 kat een warm huisje willen bieden.
Allang fijn dat je het wilde proberen toch?

Beterschap Rob!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Probleemkat

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ah wat zonde Rob...maar je hebt gedaan wat je kon, en het moet niet ten koste gaan van die lieve Tommie. Je hebt het geprobeerd, grijp tijdig in.
Beterschap!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Vind het zo zonde, hij speelt, hij doet netjes zijn behoefte op de bak, en is naar mij en Niek toe sociaal, maar ompopt zich als Johnny Flodder naar Tommie toe....waarom nou hé, hij zou het zo goed kunnen hebben hier. Maar ik laat dit, omwille van Tommie zeker niet te lang doorsudderen.

Vanavond begin ik met een "snoepjes-offensief", maar nog 1 zo'n mega-aanvaring als gisteravond/nacht en Tim gaat terug naar Asiel Sliedrecht, waar ze hem overigens al weer als "beschikbaar" hebben staan. Moet er niet aan denken dat Tommie bijvoorbeeld een oogbeschadiging of iets dergelijks moet meemaken.

Dankjulliewel voor het meedenken en meeleven,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door castratenkoor »

Onderdrukt worden is slecht voor arme Tommie zijn ego. Ik ben nog banger voor een gekwetst zietje dan lijfelijke schade. Al is dat ook niet zonder gevaar inderdaad.
Zie het niet als falen van jouw kant Rob. Het was het proberen waard. Maar stop er op tijd mee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Probleemkat

Bericht door ayla »

Ow Rob,
Wat vind ik dit verschrikkelijk voor je! Je hebt je hart duidelijk op de goede plek dat je dit aan gedurfd hebt, en hoe moeilijk de keuze ook is die je moet maken weet ik dat je om ze geeft. Het is ook liefde om ze van elkaar te scheiden, want deze situatie is voor niemand fijn. Sterkte rob!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Ach verdikke, dit is niet leuk nieuws zeg. Ik hoop toch dat de snoepjes kunnen helpen maar ik ben er bang voor als ik dat zo lees. Maar ik zal duimen!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie