@Cerna, Ik wil toch even op je reageren want diegene op dat andere forum ben ik dus.
Weet ik

, daarom verwees ik je ook naar deze site omdat je hier wat minder vaak post dan op die andere en misschien niets over de hele discussie had gelezen.
Maar ik heb wel graag dat je het hele verhaal vertelt
Ik heb een samenvatting gegeven, vond ik voldoende. Anders riekt het al snel naar roddel.
Het is wat mij betreft niet spreken tegen dovemansoren, maar ik maak een weloverwogen beslissing.
Dat gevoel had ik wel. Net als tegen de andere mensen van dat forum. Wanneer iemand schrijft "je moet toch wat", dan vraag ik me af waarom er dan uitgerekend Metacam wordt gebruikt terwijl Tolfedine als veiliger bekend staat. En je hoeft dit ook minder vaak te geven (om de 48 uur). En Burprecare dus, maar dat is een kwestie van heel goed doseren.
......... geef ik haar metacam. Want ik heb liever het risico dat het mis gaat met metacam dan dat ze onnodig veel pijn moet lijden. Daarnaast heeft ze al vaker metacam gehad en de nieren hebben er altijd goed op gereageerd.
Ook uit deze zin krijg ik weer de indruk dat je nierfalen onderschat. De vorige keer had Truusje dus redelijk matig nierfalen, maar wanneer een kat nierfalen krijgt zoals veel katten in het topic "Pluisje" met hele hoge waardes, dan weet je dat ze hier nooit meer van zullen herstellen en waarschijnlijk niet oud zullen worden. Dan weet je dat de meeste katten hier zelfs snel aan zullen overlijden. Dat dit bij Patiani, Misty en Noa niet is gebeurd is een godsgeschenk maar ook een uitzondering. En dan zeg ik: pijn gaat over en kan verholpen worden met minder schadelijke medicijnen, maar nierfalen gaat NOOIT meer over. Het kan verbeteren, maar de nieren blijven gevoelig en dan moet je dus uiterst voorzichtig zijn!
Verder kleeft er aan alle medicatie een risico.
Ik hoor de dierenarts praten "Dan kunnen we niets meer voorschrijven en dan kunnen we ook niet meer opereren want ook tijdens operaties sterven dieren." Het ene risico is het andere niet en wanneer er geen alternatieven zijn, dan heb je inderdaad geen keus, maar voor Metacam zijn die er wel en dan snap ik niet dat je er op gokt dat het goed zal blijven gaan terwijl je aan de andere kant wel heel bezorgd bent voor haar hartje.
Maar jij beslist hier helemaal zelf over (gelukkig wel

). Wij kunnen alleen maar waarschuwen. En een gewaarschuwd mens telt (soms) voor twee!