Ina, ik zou inderdaad zelf de regie overnemen over haar eten. Al is het maar twee keer per dag.
Noa krijgt op dit moment nog maar drie keer per dag eten maar dan wel 8 spuitjes. Ze heeft er echter behoorlijk genoeg van. Na twee begint ze al te sputteren en dan moet ze er nog zes. Heel lastig, maar uiteindelijk krijg ik er toch 40 gram in. Volgens mij heeft ze helemaal geen zin meer in Trovet, maar Specific, RC Renal en Hills KD zijn ook al afgewezen. Dan blijft alleen nog Clinic en Kattovit over want de rest bevat teveel stukjes. Maar dat is geen DA-voer
Mijn DA vindt het prima wanneer Noa zo nu en dan een paar Exigentbrokjes eet, dat kan volgens haar geen kwaad zolang het hoofdmenu maar nierdieet is. Nu zag ik dat Exigent 33 procent eiwit bevat en Noa's favoriete brokjes, Fit, 32 procent en dus heb ik een zakje gekocht. Vier brokjes doormidden gesneden (omdat ze geen gebit meer heeft) en toen mocht ze, sinds een half jaar, weer Fit. Ze vloog er op af. Binnen 10 seconden waren de brokjes op en zocht ze naar meer.
Nu net weer een paar en weer waren ze binnen een paar tellen op.
Misschien vinden jullie het onverstandig, misschien zelfs stom, maar om Noa even zo'n moment van opperste genot te geven, dat is onbeschrijflijk. Ik heb met mezelf afgesproken dat ze niet meer dan 20 brokjes per dag mag. Gewoon als tractatie.
Die korreltjes zijn toegespitst op Noa; die kun je niet zomaar geven en zijn volgens mij ook niet zomaar verkrijgbaar. De homeopaat wil eerst alle gegevens en kijkt dan welk middel het beste past. Wat bij Noa werkt hoeft dus bij Casper helemaal niets te doen en kan zelfs averechts werken. Wanneer je een homeopatisch middeltje wilt gaan gebruiken, zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met Atjo Westerhuis (WHG-dierenarts, Dodewaard)