Femke1980 schreef: 08 nov 2021 19:13
Wat een heftig verhaal! Is er de laatste maanden nog nieuwe informatie naar voren gekomen?
Heb even het topic doorgenomen omdat ik ook een zorg intensief katje heb (2, maar een waar veel dierenartsen ook niet zo goed raad mee weten). Phantom is 3 jaar, komt uit Griekenland en heeft zowel Ataxie, als chronische niesziekte. Vanwege zijn niesziekte heeft hij al eens onder behandeling gestaan bij Gert ter Haar, uit de CT scan kwam toen forse middenoorontsteking in beide oren, neusontsteking, keel ontsteking en bronchitis. Omdat de oorontsteking links met forse anti biotica en prednoral niet beter werd twee weken later weer onder de CT scan en is links poliepweefsel weggehaald. Phantom bleef op een 1/2 pil prednoral voor zijn heftige niesziekte. Dit was in februari dit jaar!
Inmiddels heeft hij oorontsteking rechts, waarvoor hij (naast prednoral) nu anti biotica krijgt en afgelopen week heeft hij voor het eerst een unsalted gehad. Het begon in de avond met een paar keer mij aanstaren, bekje open en wat kwijlen. Een dag later een insult met schokken, een wijde en een smalle pupil en bij bijkomen even blazen en heel angstig zijn. Daarna ben ik al luid miauwend de en half uur gevolgd voor knuffels en aandacht.
De dierenarts denkt bij Phantom aan druk vanwege oorontsteking, of hij is gewoon ongelukkig en heeft naast alles (wellicht ook in samenhang met de hersenbeschadiging vanuit de Ataxie) epilepsie ontwikkeld!
Ook hier zal dus nog bekeken moeten worden wat de oorzaak is van zijn insult(en).
Ik hoop dat er ergens antwoorden wachten. Helaas zijn niet alle ziektes of beperkingen zichtbaar of detecteerbaar, maar dat is zeker frustrerend. Het zou fijn zijn als jullie binnenkort nog het antwoord krijgen waar je al zolang naar zoekt.
Jeetje wat heftig allemaal zeg! Het kan inderdaad een helse weg zijn om te onderzoeken wat je kat precies heeft!
Hier zijn we ook nog niet verder.
We hebben 3 opties;
Movement disorders --> fluoxetine
Pain --> NSAID & pregabaline
Epilepsy--> anti epileptica
De neurologen geven aan, 1tje uitkiezen en hopen dat het aanslaat. Er is geen goede of foute keuze hierin. Dus we hadden voor fluoxetine gekozen, dit bleek meteen een hele slechte keuze. Na 2 tabletten was ze doodsbang voor ons. Ze was depressief en onverschillig, daarnaast had ze continue een scheve kopstand en dronk ze niet meer. We zijn ermee gestopt en heeft ze nog 3 dagen hierna verschijnselen gehad, sinds afgelopen zondag is ze weer "normaal".
Dus nu wachten we de neurologen af of we moeten beginnen met optie 2.
Dus we zijn er nog lang niet ben ik bang. Omdat ze de laatste terugval ongeveer 12 toevallen heeft gehad, sommige 3 achter elkaar waar nog geen 10 sec. Tussen zat, zijn we bang dat we niet lang meer hebben om een oplossing te vinden. We denken dat ze dit niet lang meer red. Het is al een wonder dat ze dit 2 jr volhoud.
Voor de rest is ze gezond, en dit blijkt ookwel uit elke test die we hebben laten uitvoeren. Maar dat er iets misgaat is ook wel duidelijk, maar wat.. geen idee.