Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door marline91 »

ja precies, rustig laten wennen, dat was ik ook van plan.

waar kun je die producten kopen? eventueel.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Livewithlouis »

zou eventueel wel zo kunnen zijn dat ze het het eerste weekend helemaal niet leuk vind en naarmate je meer weekenden gehad hebt, ze het wel leuk gaat vinden..

1 weekend is best weinig.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door marline91 »

ze is in de auto wel gewent, ze gaat elk weekend met mij mee naar mijn ouders, en loopt daar ook lekker rond, dus in de auto is ze het wel gewent, tenminste in het haar transportkoffer, want los heb ik niet geprobeerd.

dus ze is een auto al gewent.
dat scheelt denk ik ook wel een stuk.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Livewithlouis »

Ja dat scheelt vast al! Ik zou ook niet gaan proberen je kat los te laten in de auto! Erg gevaarlijk, mocht ze onder bij je voeten komen bijvoorbeeld, of nog erger als jij wordt aangereden, dan maakt ze in haar mand meer kans om te overleven!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Adriana »

gelukkig! ze gaat dus al mee naar je ouders en loopt daar rustig rond. dat scheelt.
nee, in de auto aangelijnd op de achterbank op een fleece die naar haar ruikt of een mandje.
telizen/zylkène gaat via medpets of je da en destress via huisdierendokter.
probleem is dat je vante voren niet weet welk middel werkt.. voorbeeldje: Enzo reageert erg goed op destress en poes Mies, zijn zus helemaal niet. die heeft zo nodig veel baat bij telizen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Livewithlouis »

Je hebt ook Bach rescue spray dat schijnt ook wel te werken!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Adriana »

http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp
hellup..! :roll:
27% alcohol in de Bach rescue spray, ... alcohol is giftig voor katzels...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Marisj2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2012 11:17
Locatie: Overijssel

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Marisj2 »

Hey allemaal,
ik wil Luna ook laten wennen aan een kattentuigje, zodat ik met haar buiten kan wandelen als het weer een beetje redelijk is :grin:.
Welke kattentuigjes raden jullie aan? Ik weet dat het vaak een persoonlijke keuze is, maar iedere mening telt en ik vind het fijn om een persoonlijke mening te horen. Ik ben namelijk bang voor iets wat ik nu al 2 keer heb gehoord, dat een kat aan een tuigje loopt, ergens van schrikt en zichzelf zo uit het tuigje wringt. Ik moet er niet aan denken dat dat ooit bij Luna gebeurd. Komt dit door een bepaald type tuigje, of is dit bij elk tuigje wel mogelijk? Alvast bedankt voor het lezen en het antwoorden!
Groetjes Marissa, een pootje van Luna en vanaf 10 juni ook een pootje van Kaloo!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Adriana »

een tuig moet goed passen en prettig zitten. je moet bovendien met heel veel geduld een kat aan een tuig wennen. en als je naar buiten gaat moet je ook daar heel voorzichtig wennen. vergeet het dat je een kat in tuig kunt uitlaten, katten willen overal aan snuffelen en lopen daar waar lekkere luchtjes zijn.
met een kat in tuig moet je zeker in het begin alleen in een rustige omgeving oefenen en wennen.. en dan nog kan-ie schrikken van een duif die opvliegt.
als je altijd zelf in de buurt bent, dan zal een kat zich niet uit een tuig wringen (bv bij het naderen van een hond) omdat je hem dan kunt optillen en van die hond weghouden.
katten in tuig mag je noooooit alleen laten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door marline91 »

Hey allemaal,

Ik heb vanmiddag een hondentuigje gekocht, een kleintje, die zit wat comfortabeler, en ik zie dat ze er al aan went. eerst dacht ze wel, wat is me nu over komen..! maar nu doet ze al weer lekker haar ding! het grappige is ze heeft een blauwe met woef erop hahaha omdat het eigelijk voor kleine hondjes is.

dus ik wil maar zeggen, kleine honde tuigjes willen ook best hoor!!
maar buiten laten met het tuig doe ik nog steeds niet, want 1 dat vind ze zelf niet prettig en 2 dat is tenslotte ook niet veilig.

bedankt voor al jullie hulp, ik denk dat het zo wel lukt verder, anders horen jullie het wel.

Hoe kan ik eigelijk een foto insturen? want ik wilde anders wel een foto maken hoe het nu met dat hondentuigje lijkt.
of moet ik daar weer een ander topic over maken?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Chiquita98 »

Ben benieuwd naar dat hondentuigje. Als je bij het topic van fotoalbums kijkt dan staat er precies beschreven volgens mij hoe je foto's kan laten zien hier.
Ik gebruik zelf photobucket en dan kan je je foto's daarheen downloaden en dan de url kopieren en hier plakken. Zo doe ik dat in ieder geval
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door marline91 »

ik heb wel een programma gedownload van een ander forum, kan het daar dan ook mee? of moet het wel weer met een ander programma, of moet ik hier toch een ander topic over openen?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Ilovesiamesecats »

Er is ook Bach rescue voor kinderen, dat is zonder alcohol. Een mooie maat bench in de auto is ook wel heel fijn moet ik zeggen.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Chiquita98 »

Je kan het proberen met dat andere programma. En check bij het topic kattenfoto's. Daar staat een topic over hoe je foto's moet plaatsen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door marline91 »

ik zal het zo eerst even met het andere programma proberen, manja drinkt nu even water.. misschien lukt foto's maken zo meteen.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Plaats reactie