Op de as van het motortje van het vergrendelmechanisme zit een plastic stukje geklemd dat bij goed werken de grendel met een draaibeweging op en neer beweegt (op=vergrendeld, neer = niet vergrendeld). Dit plastic stukje schuift langaam maar zeker steeds verder op de as, van het motortje weg. Op een gegeven moment werkt daardoor het mechanisme niet meer, de grendel komt vast te zitten.
Ik maak nu elke 3 maanden het luik open, schuif het plastic stukje met enige kracht weer tegen het motortje aan en heb zo al anderhalf jaar geen problemen meer.
Het is een ontwerpfout in mijn ogen, heb de leverancier geschreven, maar kreeg geen reaktie. Omdat het af en toe open maken van het luik sowieso een goed idee is om het grondig schoon te maken kan ik er mee leven, maar het is natuurlijk niet OK. Een ander luik wil ik niet, afgezien van dit euvel werkt het prima, op één ding na:
Het enige euvel waar ik nog mee zit is dat het luik bij kouder weer door tocht niet dichtvalt. Een grote kater bij ons in de buurt zit daar tegenwoordig gewoon op te wachten en eet dan de voederbak leeg. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Oh.. ik geef gelijk een antwoord op een andere eerder gestelde vraag: ja de SureFlap is er maar in één bescheiden maat, maar ook grote katten gaan er doorheen. Waar een wil is, is een weg, zal ik maar zeggen