Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

De info komt van de website van mijn eigen DA ;-) Inderdaad heel duidelijk beschreven.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

heb even zitten zoeken en Rosa is bij WHG dierenartsen in de kliniek in Rotterdam-Zuid. dat is een grote groep met een aantal vestigingen in Nederland. zij hebben op hun website onder 'bibliotheek' een grote serie artikelen, (alfabetisch) staan over zo ongeveer alles waar je met dieren maar tegenaan kunt lopen. zonder jargon en heel begrijpelijk en overzichtelijk.
http://www.whgdierenartsen.nl/Vestiging ... erdam.aspx

hebben veel kennis en disciplines in huis en zijn enthousiast over het toepassen van MacSamuel trouwens
Rosa lijkt me daar in erg goeie handen en k neem aan dat je haar in de loop van de middag vandaag kunt ophalen?
yana
Panter
Panter

Bericht door yana »

Nou gister bij Rosa weer geweest op bezoek. Het was niet zo rooskleurig als ik dacht:
crea was van 430 naar 350. Ze hád vrijdag nog 370 maar dat was met andere 'schaalverdeling'. Die waardes kun je niet zo vergelijken zei hij. Kan ook 10% verschil per machine zitten zij hij ook, zeker bij hogere waardes. Als ik die schaalverdeling optel bij de 10% dan kom ik ook bij 430 uit, maar of dat juist is? Ik sta er maar niet teveel bij stil. Snap het tóch niet.
Ureum was niet gezakt maar 0.3 gestegen?? Alhoewel dat érg weinig is. Waarom weet hij niet.
Enige pluspunt is dus dat crea wél gezakt was, of dat nu eerst gestegen is of niet
Én dat Rosa veel alerter en meer bezig was dan gister. Ze praatte tegen ons, zij het hele mini mauwtjes, ze kwam meer uit haar hok, niet zo terug getrokken, ze heeft gegeten waar we bij waren, en gepoept. Ze keek ook meer rond enzo. Ze voelde zich beter. Zei DA ook.
Ik hou me maar aan deze positieve dingen vast, anders trek ik het zelf niet. :-(
zitten nu te wachten op uitslagen vandaag, en wat ze nog willen doen en wanneer ophalen etc
Hóóp haar gauw thuis te hebben, heeft ze haar eigen plekje, bekende omgeving, veel liefde, aandacht, aan de ándere kant ben ik erg bang hoe ze zal zijn en worden, de toekomst.. :-(
Hóóp dat ze nog paar weekjes mag genieten vd ren onze liefde en het mooie weer. :-(
Adriana

Bericht door Adriana »

allemaal heel spannend voor je zorgenkindje.
maar het belangrijkste is dat Rosa zich duidelijk beter voelde en weer belangstelling heeft voor haar omgeving. dus de behandeling is wel een succes want anders was dat niet zo geweest.
duim voor je dat jullie haar vanmiddag mogen ophalen!
yana
Panter
Panter

Bericht door yana »

Waardes waren niet verbeterd laatste dag. Dat is niet goed.
We halen haar op, ze kunnen niks meer doen.
We zullen haar dus zeer binnekort moeten missen..
Ik zit te schreeuwen en te janken hier..
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Jeetje zeg wat erg voor je! Is er niet een andere mogelijkheid? Elke dag zelf een infuus geven? Zijn meer katten die het daar nog een tijd goed mee kunnen leven. Sommige katten leven nog een best een tijd hoor, ook met deze waardes. Belangrijk is wel dat ze goed eet, en voldoende vocht binnenkrijgt, desnoods met infuus. Patiaan had ook 352 crea een tijdje terug, en is er nog, Noa hetzelfde verhaal, en zo zijn er nog meer mensen met katten met hoge waardes op dit forum die het ondanks alles toch best goed doen. Ik wil je verdriet niet ontkennen,weet er zelf helaas alles van, herken de wanhoop, maar probeer je ondanks alles ook op de postitieve verhalen te wijzen, en die zijn er ook zeker. Ik hoop dat Rosa hier ook onder valt, en ondanks deze waardes nog een tijdlang bij je mag blijven... Wens je heel veel sterkte, en knuffel haar maar flink!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
yana
Panter
Panter

Bericht door yana »

Ze is heel blij weer thuis te zijn. Ik ben ook 'blij'haar weer thuis te hebben.Alles word besnuffeld, ze loopt overal, praat, heeft gedronken, geplast gepoept, de nieuwe paal gekrabd.
Vanavond weer 1e McSam, morgen beginnen óók Rehmannia, en dan maar duimen..Fortekor verlaagd naar 1. Als het tóch weinig doet is meer alleen maar extra belasting.
Denk dat ik haar meer blik ga geven ipv brok voor vocht.
Heb wel het idee dat ze zich happier voelt na infuus als ze thuiskomt. Maar dat kan ook adrenaline zijn van DA bezoek die een opleving geeft. Daar het dus niks vd waardes doet. Ze heeft wel dikkere voorpootjes. Van infuus en drukverband en weinig bewegen denk ik. En van slechte nierwerking natuurlijk.
Ze óógt nog steeds hetzelfde. Mooie vacht, kijkt helder..Zó gek..
DA zei ook dat waardes niet áltijd zo zwartwit het beeld weergeven van de nierconditie. En dat kat met 1100 crea even ziek kan zijn als kat met 400 crea. Zegt allemaal niet veel.
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Wat erg nou Yana, maar nog niet de moed opgeven hoor!,
Je weet niet wat ze doet ,nu ze weer thuis is, moet ze niet elke paar dagen infuus hebben?
Als ze maar eet, desnoods met dwang, wil zemisschien best nog wat opknappen.
Als je bemerkt dat ze zich prettig voelt, zegt dat ook wat

Veel sterkte
Ina
Adriana

Bericht door Adriana »

;-) Yana, het kan nog een hele tijd goed gaan en richt je vooral op de goeie dingen.
ze oogt niet ziek en is levendig, lekker borstelen iedere dag en vrolijk tegen haar zijn.
jullie hebben er tot dusver alles aan gedaan en je weet hoe de situatie in de nieren is.
uitsluitend nierdieetvoer, lekker drinken, niet al te veel medicijnen en niet te veel door elkaar heen.
met MacSam kun je haar urea wat lager houden en waarschijnlijk werkt het bij haar.
en vraag eerst even na of Rehmannia de werking van McSam en fortekor niet in de weg zit!

en je zult erg goeie adviezen van WHG-dierenartsen hebben meegekregen.
zo lang mogelijk het beste ervan maken en niemand kan in de toekomst kijken, dus je kunt niet zeggen hoe lang het nog goed gaat. en doe vooral niet alsof ze er al niet meer is, daarmee zit je alleen jezelf in de weg!
probeer te accepteren dat Rosa een nierklantje is en met goeie zorgen zou het nog een hele tijd goed kunnen gaan!

misschien kun je een fotoalbum aanvragen en eens wat foto's gaan plaatsen, lijkt je dat niet leuk? dan zien wij Rosa ook en horen ook de goeie dingen, die jullie beleven. kijk eens in het album bij patiani-guusje, die zijn in de fietskar meegeweest en mogen lekker buiten in een grote ren op de volkstuin. patiaan is een erg groot zorgenkind en kijk eens hoe het daar nu gaat. en zo zijn er veel meer ernstig zieke katzels, die ook hun goeie momenten hebben. missch kun je zelf ook eens wat opbeurende berichtjes bij anderen plaatsen, dat leid je missch ook een beetje af...
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Yana, niet de moed verliezen. Simba had ook een crea van 442, en wat het nu is weet ik niet. We zijn 2 maanden verder, en ik mag het afkloppen, maar ze in die 2 maanden zeker niet slechter geworden.
Terwijl ik toen ik dit hoorde dacht dat ze geen 2 weken meer mee zou gaan.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Yana, van mijn kant ook, niet opgeven! Misty had een crea van 695 en na spoeling van 605. Ze doet het nog steeds goed na twee maanden. Advies was inslapen. Ze eet gewoon en houdt netjes alles binnen. het kan misgaan, maar voor nu heeft ze een katwaardig leven.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Vandaag is Sophietje 16 jaar geworden. Dat ik een paar weken geleden niet kunnen denken, het gaat nog steeds best aardig met haar Ze geniet van het mooie weer, is veel buiten.
Een bijkomend nadeel is wel ,dat ze niet naar binnen wil, en in de gaten heeft dat ik haar haar medicatie wil geven. Ze loopt dan hard weg, ik moet alle trucs uit de kast halen om haar te slim af te zijn.
Maar om eerlijk te wezen, vind ik het hartstikke fijn, dat ze dit doet, dan moet ze zich goed voelen, toch?
Yana, hoe is het nu met Rosa en met alle anderen?

Ina
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Hier alweer 2 dagen een kat met weinig eetlust... Dwangvoederen dus, en af en toe eet hij wel zelf een maaltijd. Kattensnoepjes wil hij overigens wel. Ook slaapt hij veel, is niet zo actief. Dit alles vanaf zondagochtend. Daarnet wilde hij ook weer niet zelf eten. Nierwaardes zouden toch lager moeten zijn met spoelen, kan toch niet misselijk zijn? Begrijp er niets van maar de kriebels komen wel weer opzetten.. Zaterdag overigens nog wel een topdag, vind de overgang zo groot...
En dan begeeft ook mijn laptop t nog, dus nu alleen vanaf lap van zoon of vanaf werk :-(
Adriana

Bericht door Adriana »

bloedonderzoek bij poes Mies gaf goeie waardes, ze is stabiel gebleven en crea verbetert nog steeds licht. zij eet erg weinig: tussen 15 en 30 grs k/d, beetje eidooier, beetje gras, beetje ipa, halfje fortekor, wat gruzels McSam, paar beaphar niersnoeps en wat moutpasta. ze valt niet af, gewicht schommelt rond 3000 en 3200 grs. ze drinkt soms zelf maar doorgaans veel te weinig en doet aan spuitjedrinken.
ze is met haar 7 lentes nog vrij jong voor een nierkat, heeft acuut nierfalen gehad en waarsch nierfalen door verwaarlozing en we hebben haar (+ broer) nu ruim twee jaar.
bij haar is het ook erg wisselend, zowel haar activiteit als haar eetgedrag. ze heeft etmalen waarin ze erg veel slaapt en zich terugtrekt en dagen waarop ze langer wakker en alert is. en er is geen pijl op te trekken. ze kan vrij wild met de cat dancer spelen en deze week krijgt ze een grote krab- en verstopton, misschien blijft ze dan wat langer en vaker in de woonkamer in plaats van onder de dekens weg te kruipen.
over een paar weken gaat ze weer aan boord en daar is ze actiever en kan ook makkelijker buiten zijn.
k zal de waardes over de afgelopen twee jaar bij de nierfaalkatten zetten.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

De berichten over Mies geven de burger moed :-) Hier weer verbetering, als ik afga op gisteravnond en vanmorgen, verder aan het werk geweest. Steeds als ik hier schrijf dat t minder gaat krabbelt ie weer op. En gelukkig maar! Zal er toch bij horen die wisselingen als ik jou zo hoor, Adriana.
Gister en vanmorgen weer voor een groot deel zelf gegeten, en vanmorgen om half 5 kwam meneer me wakker maken door bij me onder de dekens te kruipen, en om 7 uur naar keuken rennen voor voer :-)

Adriana: Heb de foto's gezien van Mies op de boot, echt superleuk zo'n scheepskat! Hebben jullie haar dit vanaf kitten aangeleerd? Blijf t erg bijzonder vinden!
Plaats reactie