Kat van 16 alvleesklier ontsteking eet niets

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kat van 16 alvleesklier ontsteking eet niets

Bericht door nellebel »

lekker zeker 2 weken genieten van je saar en hopelijk krabbelt ze langzaam maar zeker weer op
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik kom dagelijks even in dit topic spieken omdat ik aan jullie denk. Hopelijk zijn jullie nog fijn aan het genieten van elkaar.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

komt ook even checken of er nieuws is over saar
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik kijk ook elke dag even of er nog nieuws is.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Wat ontzettend lief v jullie! Ik ben vrij deze week en druk in de tuin, weinig online. En wel goed nieuws, want ze is wat aangekomen! Ik hoef haar ook minder in haar bekje te stoppen want ze eet weer wat zelf! Droge anallergeen brokken waar ik enzymen over doe. Nooit een heel bakje tegelijk maar verdeeld over een etmaal steeds wat hapjes. Ze slaapt best veel, maar dat hoort wel bij een kat, en zeker bij een kat van haar leeftijd! Afgelopen dagen eigenlijk allemaal best goede, regelmatig even in tuin of in huiskamer. Als ze zich niet goed voelt ligt ze de hele dag op bed dus is een goed teken 😊 maandag merkte ik wel echt een mindere dag en schrok weer. Maar ik vermoed dat het kwam omdat ze nog geen ontlasting had gehad, want s nachts gepoept en dinsdag weer goede dag!
Ik geef al dagen geen opiaat en mirtazipine meer merk niet dat ze pijnheeft. Is gek helderder en blijer zonder buprecare. Wel cerenia maar meer voor de zekerheid. Mirtazipine merk ik zo weinig effect van, toen ik het gaf at ze niks, dus gestopt en ze ging eten. Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan, dus de enzymen en miss ook wel de vit b 12 werken wel. Geen contact meer gehad met de internist, en mijn eigen dierenarts is op vakantie nu. Maar wil eigenlijk wel weten hoe lang ik moet doorgaan met die maagzuurremmer. Al durf ik ook niet echt te stoppen, bang dat weer misgaat dan. Al met al best goed nieuws dus en elke dag blij dat ze er nog is.
Sorry als ik jullie ongerust heb gemaakt door even stil te zijn hier.. Druk met de tuin maar ook met iets anders…
We hebben een nieuw huisgenootje 😊 Ik mistte mijn overleden hond Nala vreselijk, dus toch gekozen een hondje en mooi leven te geven bij ons. Ze heet Fee en kan ontzettend goed met katten. Had hier vooraf al filmpjes van gezien, en zag al dat ze onderdanig is naar katten toe. Het is in ieder geval alsof ze hier altijd al geweest is. De katten en zij snuffelen soms aan elkaar, verder laten ze elkaar met rust. Nu liggen er twee op de tuinbank van pallets, dan wat ruimte ertussen, aan de andere kant ligt Fee. Saar geniet v het zonnetje in de keuken op de vensterbank. Mijn medische wonder kat, zooo blij dat ze er nog is 🥰 Hoop dat met jullie en de katten ook alles goed gaat! Zal binnenkort weer even een update geven! 😘 Ff off-topic 😅 Op de foto zen jullie Fee.
Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Dank je voor je update en welkom Fee.

Volgens mij moet je de maagzuurremmers bij gastritis of vermoeden van maagproblemen minstens 6 weken geven, maar ik zou niet zonder overleg stoppen zeker niet nu ze toch wat beter in haar velletje zit.

Mirtazapine en buprecare zou ik inderdaad niet geven als het toch niet veel uit lijkt te maken.

Fijn om te lezen dat er wat meer rust is en ja die bezorgdheid als ze dan toch een mindere dag heeft kan ik mij ook goed voorstellen.
Geniet vooral van elkaar en we gaan er vanuit dat geen nieuws goed nieuws is.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Welkom Fee - fijn dat er zo'n goede klik is meteen.
Mooi dat Saar goed gaat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Welkom mooie Fee! Je moet met je mooie naam nog wel even vermeld worden in het onderschrift 😉

Fijn dat Saar zo goed gaat en Fee dol op poezen is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Aangezien je al had aangegeven vrij te zijn was mijn uitgangspunt dat we niets hoorden omdat jullie aan het genieten zijn van elkaar. Wel super dat ze zelfs alweer beetje is aangekomen! En heel fijn dat ze nu meerdere goede dagen heeft waarop ze zelf eet :-)

En uiteraard welkom Fee! Je hebt in ieder geval een erg lief kopje waarmee je veel voor elkaar gaat krijgen ;-) hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie