Dingen om met je katten te doen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Miloe
Poema
Poema

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Miloe »

cerna schreef: 24 jul 2024 21:28 Met verbazing ga ik door dit topic want wat kopen jullie veel voor de katten en wat moet je met die zooi (made in China door Oeigoeren?)?

Ik heb een speelrails (11 jaar geleden gekocht), een lasermuis, een vlinder die rondzwiept (Yarah vindt die geweldig) en een speelhengel en dan wat balletjes en muizen en dat vind ik meer dan genoeg want meestal slingert alles ongebruikt door de kamer. Waarschijnlijk ook allemaal made in China :cry: En dan maar klagen dat China zo machtig wordt; we hebben er zelf aan bijgedragen (ik maar weinig want ik koop - behalve boeken - nauwelijks wat).

Leuke en belangrijke info:
https://decorrespondent.nl/14586/wat-ge ... 7298a437b9
Er wordt zoveel textiel gemaakt, dat er dumpplekken in Afrika zijn. :( Ik geloof dat je dat zelfs op Google maps kunt terugvinden. Tweedehands kopen en recyclen zou heel wat schelen als iedereen dat zou doen.
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

OMH schreef: 25 jul 2024 08:38 Mij ook. Op naar Welkoop (wedden dat ze die hier weer niet hebben?, ja ik ben een optimist). Online bestellen kan natuurlijk ook, maar dan ben je -tig keer meer kwijt aan verzendkosten. Naja, dat kijk ik nog even na.
Gewoon even een kwestie van je postcode intikken bij "controleer voorraad" en op de knop drukken. Dan zie je zo of jouw welkoop voorraad heeft. En zo niet dacht ik dat ze die over kunnen laten komen en je niets extras betaald (zo is dat bij andere winkels vaak).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Rik schreef: 25 jul 2024 08:42 Gewoon even een kwestie van je postcode intikken bij "controleer voorraad" en op de knop drukken. Dan zie je zo of jouw welkoop voorraad heeft. En zo niet dacht ik dat ze die over kunnen laten komen en je niets extras betaald (zo is dat bij andere winkels vaak).
Al gedaan, zie mijn reactie.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Die rammelmuisjes waren hier ook bij Ronja favoriet, maar Moira kijkt er dan weer niet naar om.
Echt duur speelgoed wordt hier ook niet gekocht hoor, de tunnel van nog geen 10 euro wordt het meest mee gespeeld, net als de veertjes en knisperfolie balletjes.
De Tabby Tijger is wel een wat duurdere aanschaf, maar daar wordt hier dagelijks 2-3 keer per dag mee gespeeld en een heleboel verschillende andere hengeltjes kopen en je zit ook aan dat bedrag.
Op dit moment is een kartonnen doos waar ik deurtjes en raampjes uit gesneden heb de favoriet.

Ik denk dat wel verschil maakt of je katten veel met elkaar spelen en of ze een buitenruimte tot hun beschikking hebben.
Op regenachtige dagen zit ik hier momenteel ook echt met de handen in het haar, omdat madame de hele dag mauwt en zich verveelt en ik niet meer weet wat ik nu weer moet verzinnen :lol:
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Zelf koop ik bijna alles tweede hands. Veel meubels en spullen hier allemaal bij de kringloop weg
Ik was en maak schoon met eco producten
Ik ben vegan
Ik let echt wel op mijn voet afdruk op deze aarde
En ja ik heb ook nog kleding van tig jaar geleden waar ik nu nog inloop
( en inpas :lol: )

Bedankt voor de link Annet
Je hebt me weer wat bewuster gemaakt👍
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik heb die muisjes ook besteld.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Wat mij betreft help je geen topic om zeep Annet, van gedachten wisselen is alleen maar goed. We dringen elkaar voor zover ik dat lees niets op toch?

Ja, wij hebben eigenlijk te veel speelgoed voor N&T in huis. Ik heb weer zo'n periode waarin ik beperkt ben in mijn bewegingen en ik kan op sommige dagen vrij weinig tot niets - en dan moeten ze zichzelf zien te amuseren. Ja, dat kan ook met garenklosjes of wc-rolletjes, maar dan hebben we ook nog de pech dat wij katten hebben die snel verveeld zijn. Dus van tijd tot tijd iets nieuws aanbieden helpt en dat vinden ze ook leuk, dan zijn ze weer een tijdje zoet. Als ze er niet meer naar omkijken haal ik het weg en zorg ik dat er iets nieuws (lees: ouds) komt te liggen. Het is wat het is, het werkt hier prima zo en ik voel me dan ook niet schuldig omdat ik niet speel of kan spelen. Op dagen dat ik me beter kan bewegen speel ik actiever.

@Denise: die muisjes gaan we morgen toch maar even halen. Lijken me hartstikke leuk. Weer iets om mee af te wisselen.
The catter the better!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Edwin gaat de muisjes morgen even halen die werkt dan in de buurt.
Mochten jullie een dierenvoedselbank hebben in de buurt, die zijn ook heel blij met speelgoed dat niet meer gebruikt wordt, en sommige asiels ook.
Groetjes, Denise
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Synemios schreef: 25 jul 2024 14:58 Edwin gaat de muisjes morgen even halen die werkt dan in de buurt.
Mochten jullie een dierenvoedselbank hebben in de buurt, die zijn ook heel blij met speelgoed dat niet meer gebruikt wordt, en sommige asiels ook.
O kijk, dat scheelt weer verzendkosten. Goed geregeld zo.
Van een dierenvoedselbank had ik nog nooit gehoord maar wat een goed idee. Echt in de buurt zie ik ze niet, maar wel op redelijke rij-afstand. Dus als ik weer... enz... Dank voor de tip!!

Edit:

Ik heb de plaatselijke muisjeswinkel gebeld en ze hebben, ik citeer "er een toren van", dus morgen chopchop een stelletje halen. Er is een actie trouwens, zie internet.
The catter the better!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Ik ben zonet als een speer naar de Welkoop gereden, want ik zag de bui al hangen... :icon_shifty:
Als ik langer zou wachten, waren alle muisjes natuurlijk dankzij jullie uitverkocht :lol:

Ik heb er 4 gekocht, van elke kleur 1.
De neongele is favoriet.

Maar Bellow is Bellow nog niet, de depressie is nog volop aanwezig. 😢
Hopelijk wil hij dit weekend weer spelen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Asse-Poes schreef: 25 jul 2024 16:58 Ik ben zonet als een speer naar de Welkoop gereden, want ik zag de bui al hangen... :icon_shifty:
Als ik langer zou wachten, waren alle muisjes natuurlijk dankzij jullie uitverkocht :lol:

Ik heb er 4 gekocht, van elke kleur 1.
De neongele is favoriet.

Maar Bellow is Bellow nog niet, de depressie is nog volop aanwezig. 😢
Hopelijk wil hij dit weekend weer spelen.
Het duurt nu niet lang meer, hopelijk knapt Bellow ervan op!
Heb je wel korting gekregen? Gezien de actie?
The catter the better!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Jazeker van 1,39 voor 1,00 per stuk.
Of eigenlijk 2 euro voor 2 muisjes 😀

Het rommel-geluidje is wat mager, maar dat boeit Bellow niet zo.
Muisje heeft alle hoeken van de kamer al gezien en is ook al van de trap geschopt.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Wat fijn dat hij lekker gespeeld heeft Marina!
De eenzame kattenblues is niet niks.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik vond dat met Oscar toen ook zo moeilijk, hopelijk gaat het snel beter met Bellow.
Fijn dat hij toch even lekker heeft gespeeld.
Groetjes, Denise
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ik heb ze gehaald, maar zoals bij zoveel: even aan snuffelen en verder niets mee doen. Straks even een rondje gooien, daar wordt het geheid leuker van.
The catter the better!
Plaats reactie