Rik schreef:Werkt het om het een beetje vochtig/nat te maken? (Of een flinke lik te geven als een echte moeder

)

Ik ga ver, maar dat laat ik aan mijn honden over
Lieselotje schreef:Bij mijn kleintjes is dat ook, ik zeg altijd kom oogjes neusje schoonmaken en soms kan het soms niet.
Blijven proberen, ik heb gemerkt dat als het droog is het gemakkelijker weg te halen is, het valt er dan bijna af met mijn hulp. Vochtig lijkt wel meer aan te koeken.
Goeie tip, ik ga het middels een zin aangeven wat ik ga doen.
Het is altijd droog, ik zie niet altijd wanneer hij eet.
nellebel schreef:Gijs heeft het af en toe met een vuil oogje. Dan zeg ik kom doppie schoonmaken. Vind hij niet leuk. Krimpt wat in elkaar maar ben erg snel. Met mijn nagel in een wip het korstje eruit en dan krijgt hij een dikke kus en is hij het alweer vergeten
Omdat hij niet heel kroelelig is (oppakken vind hij ook niet leuk), is zoenen voor hem geen beloning, wel vind hij staartaanzet kriebelen erg lekker, nadat ik het geprobeerd/weggehaald heb, ga ik ook kop kroelen zodat hij kop pakken niet gaat linken met oogje/neusje schoonmaken.
castratenkoor schreef:Voorzichtig met je pinknagel, als het hard is, daar lijkt het wel op. Heel even tegenhouden door met je andere hand het nekvel zacht vast te houden. (niet optillen uiteraard.
Ik gebruik nu inderdaad mijn pink nagel (is gelnagel dus ook niet heel scherp).
Nekvel pakken heb ik verschrikkelijke verhalen over gelezen
Nog geneens oppakken, maar door het pakken afknijpen van zenuwen en daarmee verlammingen.
Omdat ik niet ervaren ben en ik dus niet precies weet hoe het moet, wil ik datg niet proberen, stel dat ik het verkeerd doe
pinguin schreef:Hier moet ik soms de ogen van Simba doen als dat gebeurt is pak ik de vogel hengel en ga lekker spelen dan is die het weer snel vergeten.
Ook een goed idee, zal dat na het kroelen ook toe gaan passen.