Oscar misselijk, doet vreemd.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door kansarmedieren »

Ik zou het wel even overleggen met je dierenarts is wel zo netjes en verstandig.
Adriana

Bericht door Adriana »

kansarmedieren schreef:Ik zou het wel even overleggen met je dierenarts is wel zo netjes en verstandig.
cystease is geen medicijn maar wordt ingedeeld bij de categorie aanvullend diervoer.

mijn ervaring is dat de meeste da's het niet kennen en met veel zwaardere chemische middelen komen aanzetten.. als/als ze al niet blijven hangen in eindeloze ab-kuren..
terwijl dit een prima en werkzaam middel is en nogmaals, ik weet dat uit eigen ervaring.
er is ook eigen merk met denk ik dezelfde samenstelling.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Adriane wat is er nu mis om het even te overleggen je hebt echt geen hoge pet op wat betreft dierenartsen. Ze zijn niet allemaal zo van zware chemische middelen enz... tenminste de dierenartsen die ik tot nu toe heb gehad niet.
Adriana

Bericht door Adriana »

.... jouw interpretatie ..........
er staat nergens dat ik er tegen zou zijn (en bovendien wie ben ik dat ik..) om het even te melden en overleggen met de betr da en ik ga er zonder meer van uit dat sinemuis dat doet - :grin: zeker gezien haar overleggen met en inbreng bij haar dierenarts en niet nu maar ook in het verleden - maar schrijf dat niet want staat zo betuttelend, vind ik..
er staat alleen dat mijn ervaring is dat.. en die is gebaseerd op mijn eigen ervaring met dierenartsen en op tig en tig berichten sinds 2008 hier op het forum.
en die info en ervaring zet ik er dus even onder in de vorm van 'misschien in je achterhoofd houden dat..'
want deze da heeft ook al gezegd dat Oscar te lui is om naar zijn bak te gaan en daarom plas ophoudt en zo en heeft al een kuur clavubactin meegegeven ivm catheter (preventief) maar heeft geen bacteriën in de urine aangetroffen.. (maar daarvoor moet je het hele topic lezen..)
en als je zelf zoekt op idiopatische enzovoorts en alle berichten doorscant dan zul je zien dat we (want niet alleen ik..) regelmatig onder de aandacht moeten brengen dat er ook nog zoiets is als non bacteriële blaasontsteking..
(en sorry kansarmedieren dat ik een beetje kriebelig op je reactie reageer maar ik heb je al eens eerder uitgelegd waar dat vandaan komt...)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Ik heb jaren ervaring met katten in asiel en heb een opvang voor oude katten heb hier ook veel ervaring met blaasproblemen. Nu ook weer met Guusje is incontinent en de zo nu en dan ook blaasproblemen dierenarts geeft niet gelijk antibiotica (wil ik ook niet) ik geef een pijnstiller en dan is het snel weer over. Guusje is nu met haar eigenaar naar de dierenarts voor schildklier en nier bloedonderzoek en ik heb ook cystease voor gesteld had nog een doosje liggen van een kat die overleden is. maar ik vind gewoon dat overlegd moet worden. Ik heb het hele topic gelezen en is het ook niet zo dat de eigenaren graag een kant en klare oplossing hebben en niet tevreden zijn met er is niets aan toe doen zorg dat de kat veel drinkt enz. Ze willen pillen en dan is het klaar dat is hetzelfde met mensen als die naar de huisarts gaan.

En wat de dierenartsen betreft het kan toch niet zo zijn dat een groot gedeelte van de dierenartsen niet weten wat ze doen tenminste dat hoop ik niet. De dierenarts is voor een groot gedeelte afhankelijk van het verhaal van de eigenaar en als dat niet duidelijk is dan kan het wel eens mis gaan. Ik weet wel dat je wel moet meedenken met de dierenarts dat kan natuurlijk niet iedereen en zelf ook goed moet nadenken hoe nu verder heeft dit zin. Maar dat geld ook voor je eigen huisarts.

En de kleine lettertjes kan ik niet lezen dus graag gewoon letters of staat er iets wat ik beter niet kan lezen.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Kansarme dieren, ik overleg alles met mijn DA,
Maar niet iedereen zal dat doen, dus soms is het zeker goed om te zeggen.
DA heeft naar het middel gekeken en ik kan het veilig aan hem geven.
Toen ik gisteren zei dat ik te lui om te plassen kort door de bocht vond omdat er nog niet echt veel onderzocht is bij hem gaf ze me gelijk en kreeg ik excuses.
Wij zijn erg duidelijk naar de DA toe en soms is dat dus gewoon ook niet genoeg,
Denk dat het topic pododermatitis en novacam daar een heel goed voorbeeld van is.
En ook bij Oscar had ik zelf allang in de gaten welke richting we op moesten zoeken.
Je kunt niet van ons zeggen dat we alleen maar pillen willen en opgelost kansarmedieren, want we zijn zelf bezig met aanpassingen en meedenken.
Verder onderzoeken, niemand heeft nog gezegd niks aan te doen, Oscar staat op de 1 e plaats, en als er was gezegd niks aan te doen en hij zou zich ziek blijven voelen dan hadden we nog maar 1 keuze gehad.

Gisteravond was ik het ineens zat dat hij alleen in een kamertje ging liggen.
Heb hem opgepakt en lekker op de bank gelegd, mijn man was met een touwtje aan het spelen met Lizzy en Luna en hij ging even uit zichzelf meedoen.
Verder aan hem de keuze gelaten, maar hij wilde toen toch in de woonkamer blijven :-)
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Ik bedoelde dat van pillen en dan is het klaar in het algemeen het gros van de mensen denkt zo snelle oplossing. Prima dat je overlegt en een goed contact hebt met je dierenarts is heel belangrijk want je dier is daar van afhankelijk. En meedenken met de dierenarts is minstens zo belangrijk zoals ik al schreef is Guusje vandaag naar de dierenarts geweest geen blaasontsteking zoals ik al verwachte dus we gaan de cystease proberen de dierenarts had er zelf niet aan gedacht geen ervaring mee. Maar toen ik het voorstelde vond ze het wel een goed idee.
Ik hoop dat Oscar zich snel beter gaat voelen.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Dan heb ik je verkeerd begrepen kansarmedieren, het stond in 1 zin ;)
Ik hoop voor Guusje dat cystease gaat werken, ik ga zo zelf nog even bellen of de uitslag van oscar er al is, nee heb ik ja kan ik krijgen.
Hij zit al op nierdieet, eet, drinkt, plast, poept goed, dus het is nu ook moeilijk er veel over te zeggen.
Soms is een dier zichzelf gewoon nog niet.....
Overigens heb ik geen plasjes meer gevonden tijdens zijn slaap, goed in de gaten houden.
Groetjes, Denise
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Fijn dat je geen plasje meer gevonden hebt, Guusje vang ik op met via de stichting ze is incontinent geworden omdat ze aangereden is jaren geleden. Het verhaal kan je op onze website lezen of op facebook.
Adriana

Bericht door Adriana »

als je schildklier ook hebt laten meten, dat duurt een dag langer, dan wordt het maandag..

denk dat het de goeie kant opgaat en missch heeft hij nog wat meer tijd nodig om weer wat beter in zijn vel te komen. ab hakt er doorgaans behoorlijk in, moe en veel slapen, zeker op deze leeftijd. knuffels!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Uhm, ik ben heel erg verbaasd.
Oscar zit binnen de referentiewaarden met alles, ook zijn nieren.
Wel hoog binnen die waarden, dus hij blijft wel op nierdieet.
Ik krijg nog een mail.
Groetjes, Denise
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

weet je mijn mitsie is ook jaren geleden bloedwaardes geprikt toen was haar crea ook bijna 200....dieetvoer vrat mevr.dus echt niet ...wel een tijd lang ipaktine over haar voer gedaan...dat merkte ze ook...het is nu denk ik 8 jaar geleden en mevr.eet gewoon alles behalve wat zogezegd goed is voor haar....ik heb me wel laten vertellen dat als bloed geprikt wordt onder roesje de crea waarde stijgen..ik hou het dus daarop, ik weet natuurlijk niet hoe jou oscar geprikt is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Zonder roesje, alle keren.
Maar hij zat verstopt, is direct gespoeld en ik heb hem thuis meteen nierdieet gegeven.
Ik wist namelijk wat hij wel luste, want hij at altijd de brokken van Nero als hij de kans kreeg
DA zei dat ze niet vaak zulke mooie waardes zien op die leeftijd.
Denk toch dat hij nu wat tijd nodig heeft, nierbrokjes eet hij gewoon dus dat is geen probleem.
Groetjes, Denise
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Denk ook dat hij wat tijd nodig heeft. Gaat allemaal wat langzamer in het ouder wordende bolletje en lijfje ;-).Kasper heeft er dik drie maanden over gedaan om van zijn schildklierbehandeling (radioactief jodium) te bekomen. Is pas sinds kort weer 'de oude'.
Ook van hier een dikke knuffel voor Oscar.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

DA zei ook, misschien heeft hij toch nog wat last van zijn penis omdat er toch een catheter in gegaan is.
Van slag inderdaad kattenbeest want bij oudere dieren werkt dat langer door zei ze, net hing hij in mijn vinger dus hij begint toch ook wel al wat bij te trekken.
Er zijn in zijn bloed ook geen tekenen van een ontsteking te zien.
Toch hou ik hem goed in de gaten.
Groetjes, Denise
Plaats reactie