Pagina 8 van 16

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 11 aug 2014 07:22
door Adriana
fake rekening Zooplus??

gisteren e-mail van Zooplus met betalingsherinnering voor een fors bedrag..

.. maar dat kan helemaal niet want ik betaal voordat er wordt afgezonden..

dus boekhouding Zooplus in de war of gehackt en phishing poging?

zal ze in de loop van vandaag bellen maar zet hier alvast maar even een waarschuwingsberichtje..
want ergens klopt hier iets niet! :-( :enaughty: :enaughty:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 11 aug 2014 08:48
door G+S
O dat is raar!!

Wil vandaag voor de eerste keer wat gaan bestellen daar.. Ga nu toch wel twijfelen!

Laat je even iets weten als je antwoord hebt?

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 11 aug 2014 09:36
door Dinky
Heb je de exacte afzender ook vergeleken met afzender die het normaal is Adriana?
Bij fishing zou daar een kleine afwijking in te zien moeten zijn.

Qua administratie kan je kijken op mijn zooplus of je het daar terug kan vinden in je bestellijst ;-)

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 11 aug 2014 19:30
door Jantina
Hier nog nooit problemen gehad met Zooplus en ben toch een behoorlijke vaste klant.
Altijd snelle levering gehad en nooit iets wat niet klopte.
Wat ik wel altijd doe is verschillende recensies lezen en ook foto's bekijken. Dat helpt mij altijd bij mijn keuze iets wel of niet aan te schaffen.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 11 aug 2014 20:53
door Adriana
laat ik voorop stellen dat ik erg tevreden ben met het assortiment, de prijzen en de service van Zooplus.
als ik een bestelling heb gedaan betaal ik gelijk via creditkaart en vaak wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden.
ze verzenden echt niet als het niet betaald is.. en ik krijg ook altijd de melding dat er volledig is betaald.

wat ik als betalingsherinnering heb gekregen is een soort van diarree vanaf 6 januari met plusjes en minnetjes. met een aantal niet te volgen bedragen en een aantal die ik wel kan vinden. zowel op de factuur die in de doos zit als op het creditkaart overzicht.

en toch zegt Zooplus dat ik een betalingsachterstand heb maar niet precies voor welke bedrag(en). er staat een link bij het bericht en dat komt wel uit bij de website en het contactadres. dus dat klopt.
vandaag was ik niet lang genoeg thuis om ook nog hier achter aan te gaan, werkje voor morgen. en liefst telefonisch.

mijn waarschuwing op de site is omdat ik schrok en omdat het op phishing leek. of ik maar even euro 70,- en nog wat wilde overmaken, als ik het goed begrepen heb.
of zelfs meer bedragen. maar als niemand verder dit soort e-mails heeft gekregen ga ik er vanuit dat de zooploes-compu in de buurt van mijn account de hik heeft gekregen.
word wel knorrig van dit gedoe want kost een hoop uitzoekwerk/tijd.. zal melden hoe het is afgelopen..

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 09:56
door Adriana
we zijn eruit maar stoom uit mijn oren. en geen geval van phishing..

Zooplus stuurt mij in mei verkeerde doos natvoer. :-(
ik bel of mail en doos wordt opgehaald door GLS. fijn! hele dag thuisblijven. :-(
GLS geeft doos niet af of Zooplus verwerkt dat administratief niet, dus betalingsachterstand.
systeem in de war en in augustus loopt dat op tot betalingsachterstand van euro 70,-.
en of ik maar even rapido wil betalen. :icon_shifty:

kan niet.. maar ik begrijp mail ook niet. :-(
lang gesprek en mocht in het engels (begrijp ik ook niet.. :-( ) en dan moet ik het ophaalbewijs van GLS, wat ik gzijdank heb bewaard, scannen ( :-( hoe en hoezo..?) en naar een mailadres ( :-( welk?) sturen.
nou nee dus en dat alles voor het majesteitelijke bedrag van euro 5, en nog wat.
en of ik Zooplus maar even een mail wil sturen met alle gegevens en mijn ibannummer.. nou nee dus! :evil:

;-) gelukkig moedigt Zooplus klanten aan een mail met tips en verbeteringen te sturen.
nou....
ze hebben het geweten.... :multi:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 10:24
door Dinky
Pfff wat een gedoe zeg.....
Maar nu blijft dat bedrag dus nog open staan totdat jij verdere actie onderneemt?
Hebben ze dat bedrag toentertijd dan dus wel aan jou terug gestort toen het verkeerde doos natvoer was? Aangezien er nu ineens betalingsachterstand is terwijl jij vooraf betaald?

@Kimberly: Over het algemeen gaat het gewoon goed bij zooplus bestellen hoor ;) Is verder gewoon betrouwbare webshop en niet één of ander louche zaakje.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 13:26
door Adriana
ik denk het niet en ga ervan uit dat ze het zelf intern gladstrijken.
de hobbel zit in het bedrag van die doos natvoer denk ik en omdat ze die doos via GLS niet hebben teruggehad of de retourzending niet goed hebben geadministreerd, (67uiyuioooooooooo Bolle is weer beter!) is het systeem de betalingen gaan verrekenen met die euro 5. en nog wat, dus de betaalde bedragen zijn ook niet meer herkenbaar.

maar hoe het systeem dan op een betalingsachterstand van euro 70 komt, is mij niet duidelijk.
al met al kost dit heel veel tijd en je zult toch een volletijds baan hebben..
het is een prima bedrijf maar de laatste tijd beginnen ze wel erg krenterig te worden.
de nederlandstalige telefoonservice is al een tijdje opgeheven en het minimum verzendkostenloze bedrag is omhoog gegaan.
dat laatste vind ik erg kinderachtig en dom want je schrikt daar kleine en eerste keers bestellers mee af..
en je zult dat allemaal maar in het engels moeten uitleggen tegen iemand waarvan de moedertaal geen engels (India..?) is.. dat viel dus ook nog niet mee.. en deze mevrouw wilde het in het begin nog niet eens accepteren, gelukkig had ik gisteravond alles op een rijtje gelegd en heb ik het ophaalbewijs niet bij het oud papier gedaan......

hun klantenservice kan stukken beter en dat is niet de eerste keer dat ik hen dat uitleg, het gaat om niet misselijke bedragen per jaar en daar mag best een beetje meer service tegenover staan..

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 13:51
door Dinky
Niet alleen bedrag van verzendkosten loze bestelling is gestegen. Ook het bedrag waarvoor je minimaal moet bestellen...

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 16:16
door marlijn
Zondag dingen besteld voor mn kittens, gister gekregen. het nadeel vond ik dat je de hele dag thuis moet blijven, stond namelijk tussen half9 sochtens en half 10 savonds... Gelukkig kwam die beetje begin van de middag. Grote doos voor veel kleine spulletjes, en de 6 royal canin natvoer los in de doos, vind niet slim want dat kan altijd kapot gaan.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 16:22
door Dinky
Dat tijdsbestek ligt niet aan zooplus maar aan vervoerder. Hier komt het altijd via postnl met tijdvak van 2 uren.
Qua verpakken verschilt het denk ik erg want laatste keer pasten de 2 zakken brokken precies in de doos zonder opvulmaterialen. Heb ook wel eens erg grote doos gehad met 1 zak voer, speeltjes en vulmaterialen ;-)

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 16:24
door Adriana
normaal functioneert de track&trace goed maar al zeker anderhalve maand krijg ik ook een rare besteltijd van half 9 s morgens tot half 10 s avonds.

mijn bezorger afgelopen week aangesproken en hij is hier erg wanhopig over want het blijkt dat hun computersysteem niet goed werkt en mutaties niet verwerkt.
normaal draaien ze een run rond 08.00 uur s morgens voor de bestellers en dan kun je zien of de besteller onderweg is. dus heeft ingeladen.
maar die run wordt of niet uitgevoerd of mislukt deels.. dus krijg je geen detailtijden..
maar daar kan Zooplus dus niks aan doen..

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 18:43
door Nikki2309
Zooplus verpakt inderdaad soms in te grote dozen. Ik heb een keer gehad dat de zak kattengrit kapot aankwam. Mailtje gestuurd naar de klantenservice en op hun verzoek duidelijk foto gemaild. Ik kreeg een gedeelte terug van het geld. Zonder gezeur en gedoe. Dus ik heb wel een goede ervaring met de klantenservice, maar dan ligt dat natuurlijk op een heel ander gebied

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 12 aug 2014 18:55
door Ms Maaike
Ik had laatst een proefzakje van 400 gram besteld. Zat niet in de doos (wel een heel leuk Kong-speeltje voor puppies.....), maar kon nog nageleverd worden (dat staat op de factuur). Na een mailtje naar Zooplus kreeg ik een sorry van de Kong en nee, het zakje kan om logistieke redenen niet bezorgd worden. Lekker is dat. Ik vroeg of ze dat dan van de factuur kunnen halen, want kennelijk wordt het niet nageleverd. Kreeg ik terug dat ik maar begrip moest hebben voor hun logistieke onkunde. En dit is al het zoveelste dat niet goed gaat met Zooplus. Ik moet ook vaak twee of drie dagen wachten op een pakket, en ik woon niet bepaald midden in de rimboe of zo. Die lange levertijd ligt echt aan Zooplus in mijn geval. Ik raak steeds minder tevreden over die webwinkel.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 13 aug 2014 14:51
door Chiquita98
1x een verkeerde bestelling gehad en na een telefoontje is dit goed gekomen. Daarna nooit problemen gehad en ik krijg vaak mijn bestelling na 1 a 2 dagen. Het wachten op het pakket ligt vaak niet aan zooplus maar aan de vervoerder.