Ik zou als ik jou was een extra bak plaatsen en steeds goed uitwassen om ongelukjes te vermijden.
Hij was 9 maanden toen hij gecastreerd werd, hij is daarna bij ons gekomen. Hij heeft zover wij weten nooit gesproeid. Wat hij nu doet is echt plassen.Hoe oud was hij toen hij gecastreerd werd? Sommige katers blijven sproeien eens ze ermee begonnen zijn, ookal worden ze daarna alsnog gecastreerd. Kan dat bij jouw kater het geval zijn geweest?
Ze hebben nu iets van Oko's Best houtkorrels. Krantenknipsel is een optie, maar dat is nu juist een van de dingen waar hij niet op plast. Hij heeft ook een schoenendoos waar hij wel eens in ligt, die is ook nog droog.Verder zou ik eens ander grit proberen in 1 van de bakken. Hij heeft een duidelijke voorkeur voor zachte zaken als ik het zo hoor, dus misschien dat je iets zachters kan vinden dan wat hij nu heeft?
Chloor gebruik ik inderdaad alleen voor de bak, en daarna goed naspoelen. Voor de kleding etc gebruik ik veel azijn en ik kwam er laatst achter dat Citronella, reiniger met javaanse olie ook goed werkt, dus die gooi ik allebei in de wasmachine. Nu hoef ik nog maar 1x te wassen ipv 3x.Weet je ook dat chloor katten aantrekt om te plassen? Dus dat je daarmee zeker geen geur moet proberen uit de kleedjes halen, maar bv wel de bak mee kan uitkuisen?
Hij plast heel vaak op de bak. Het gaat ongeveer een half jaar goed, en dan weer niet. Maar hij plast dan nog vaak op de bak en af en toe ernaast.Gaat hij eigenlijk ook op de bak plassen? Of doet hij het systematisch ergens anders?
Dit is inderdaad de 3e bak die we hebben. En als ik bakken moet zetten op plaatsen waar hij graag plast, staat het hele huis vol.... En stalfris ga ik s googelen.Ik zou nog een vierde bak proberen en dan een heel grote opbergbak van Blokker, groot en hoog, zodat hij er ook staand in kan plassen. Zet die op een plek waar hij graag plast.