Snel en diep ademen tijdens het slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Snel en diep ademen tijdens het slapen

Bericht door hilde »

Hoi,

Af en toe slaap Millie heel vast en dan is ze ook niet meteen wakker als je haar aanraakt ofzo. Ook begint ze soms in haar slaap heel diep en snel te ademen. Droomt ze dan?? Meestal maak ik haar wel wakker als ze zo tekeer gaat...

Is dit normaal? Soms is het best eng namelijk.

groetjes Hilde
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Katten kunnen diep in slaap zijn en dromen (misschien hebben ze wel nachtmerries van ons). Ook trillen soms de pootjes en staart als ze slapen/dromen. Dat is volgens mij heel normaal en bij kittens erger dan bij volwassen katten. Ik zou haar gewoon lekker laten slapen als ik jou was, dat doe ik ook met mijn katten. Het is juist een teken dat ze helemaal in diepe rust zijn.

Groetjes, Carol
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Ja die spastische bewegingen maakt ze ook, maar het gaat me meer om dat snelle ademen....het lijkt dan echt of ze moeite heeft met ademen.

groetjes Hilde
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

IloJeM schreef:Heeft ze dat moeilijke ademhalen niet wanneer ze wakker is?
Als je het niet vertrouwt, bel even naar je DA voor advies.
Nee, ze heeft het nooit als ze wakker is. Het gebeurt ook niet vaak hoor, alleen als ze echt heel vast slaapt...misschien dat ze over een muizenjacht droomt??

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Bij ons hebben ook weleens een zware ademhaling wanneer ze diep slapen en dromen. Ik zou me er niet echt zorgen om maken. Behalve wanneer ze benauwd worden, dan zou ik het even na laten kijken door een da. Misschien zit er in het strottehoofd wel een vernauwing die wanneer het dier (in slaap) ligt de luchtwegen blokkeerd.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gesloten