reactie op hechtingen

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

reactie op hechtingen

Bericht door Gast »

Nika is 2 weken geleden gesteriliseerd. Na eerst problemen hebben gehad met het dichthouden van de wond heeft ze nu een bobbel ter grote van een walnoot bij de wond. Ben gister naar de da geweest en het schijnt een reactie op het hechtingsmateriaal te zijn. Heeft iemand dit eerder gezien?
Ik moet nu gewoon wachten totdat het weggaat of totdat het lichaam het materiaal afstoot en er dus een kanaaltje komt waardoor het naar buiten wordt gewerkt. Dan weer naar de da om het eruit te laten trekken zodat het sneller kan helen. Hopelijk gebeurt het eerste.

Nou heb ik altijd gedacht dat ze snel op dingen reageert, ze heeft snel diarree en ze heeft een keer een allergische reactie gehad, maar dit had ik niet verwacht. Nou ja, nu ben ik in het vervolg altijd op het ergste voorbereid.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Misschien kun je naar een andere DA gaan voor een second opinion.

Ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt.
Gebruikersavatar
Renate
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2003 17:15

Bericht door Renate »

ja het lijkt mij ook niet echt logisch wat de DA heeft gezegd.... ik zou ook een 2nd opinion vragen.
ik heb 3 kleine kleuterende kittens :D
Gast

Bericht door Gast »

waarom is het niet logisch? Het lijkt me dat het niet vaak zal voorkomen,maar net als elk mens kan elke kat toch ook anders op dingen reageren.
Het lijkt mij dat je dit kunt vergelijken met een splinter zonder infectie. Een hechting is net als een splinter een inderdringer in het lichaam, de hechting is alleen schoon. Een splinter wordt er ook 'uitgewerkt' (afgestoten) waarom een hechting niet. Het voordeel van een hechting is dat die oplosbaar is en dus als die weg is zal de reactie van het lichaam ook weg gaan.

Dit was trouwens ook al de 2de da. Ik ga naar een kliniek waar meerdere da's werken. De da die de nacontrole deed zei ook al dat ze extreme zwelling had en dat als het na een paar weken niet weg was of was afgenomen ik terug moest komen. Ik ben eerder teruggegaan omdat het anders aan ging voelen. het is geen hernia want er zit geen beweging in en je kunt het niet terug duwen. De kans dat het een infectie is, is ook zeer klein want het kwam pas een paar dagen na de operatie, er komt geen vocht uit, het is hard en nika heeft verder nergens last van.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja het lijkt mij ook wel een logische verklaring hoor, helemaal omdat je de vorige keren dus ook al merkte dat ze erg gevoelig reageert op dingen van buiten af. Heel vervelend in ieder geval en ik hoop maar dat het gewoon op de natuurlijke manier kan en ze het hechtingsmateriaal er niet uit moeten halen.
groetjes Sharon
Gesloten