Mijn kitten (7 maanden) is mager en lusteloos

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gast

Mijn kitten (7 maanden) is mager en lusteloos

Bericht door Gast »

Beste mensen,

Ik heb twee kittens uit hetzelfde nest, twee zusjes Katja en Jade. Jade is een zwarte poes en Katja een schildpadje. Nu is Jade na 7 maanden best groot geworden en is zeer aktief, zowel overdag als 's nachts.

Nu is Katja daarentegen een kleinere poes en wat mager vind ik. Tevens slaapt ze veel en vind ik haar suf doen. Spelen doet ze niet naar mijn weten, ik zelf dacht misschien dat het een poes met een rustig karakter is.

Maar ik denk ik vraag het toch maar omdat het me toch blijft opvallen dat zij zo doet. Verder eet en drinkt ze wel, haar vacht ziet er goed uit, er is voorzover ik kan zien niets met haar tandjes. Ze gaat gewoon naar de kattenbak dus...it beats me.

Ik lees graag jullie reacties, alvast bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Cindy,

Ik ben Mark ja :-) Iedergeval ik denk niet dat Katja moe word van Jade. Jade kan z'n weg makkelijk alleen vinden, met z''n balletjes of met zijn krappaal waar allerlij dingen aan hangen om mee te spelen.

JAde vind ik de afgetrainde poes, niet te dun maar niet dik. Zeg maar normaal denk ik. Katja is klein en mager, ja mager in de zin van hij heeft niet echt vet. Als je hem over z'n ruggetje aait dan voel je z'n ruggegraat bijv.

Spelen heb ik pogingen gedaan bij Katja maar die reageert daar niet op en dan springt Jade wel in het spel. Als ik iets gooi ofzo dan gaat ze er niet achteraan.

Groetjes Mark.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn kitten van 7 maanden doet vreemd!

Bericht door 6-2love »

DutchPlayer schreef: Verder eet en drinkt ze wel, haar vacht ziet er goed uit, er is voorzover ik kan zien niets met haar tandtjes. Ze gaat gewoon naar de kattenbak dus...it beats me.
Zijn de oogjes helder, slijmvliezen mooi vochtig en roze, oortjes schoon? Nog een aantal puntjes waaraan je de conditie van een kat (elk dier) kan bepalen.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Oortjes zien er naar mijn weten gewoon uit. De oogjes ook, zit af en toe wat slaap in maar das normaal lijkt me.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ga er anders even voor de zekerheid mee naar de DA. Die kan wel zien of hij niets onder de leden heeft. Het kan zijn dat er iets sluimert of het is gewoon een rustig poezebeest. Effe chekken, zo gepiept.
Groetjes Gerda
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga vanmiddag om 15:15 met em naar de Dieren Arts, kijken wat die er van zegt.

Thanks voor de reakties
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Wormen?

Bericht door Vanessa »

Hoi,

Wanneer is Katja voor het laatst ontwormd?

Een aantal symptomen van wormen:

-Lusteloosheid
-Loom
-Vermagering

Het klinkt niet lekker, maar misschien moet je haar ontlasting een keer goed bekijken. Zo kwam ik achter de wormeninfectie van Jesse.

En anders kan het inderdaad ook aan haar karakter liggen of misschien zelfs genetisch bepaald zijn.

Mijn broer had twee kittens uit 1 nest: Gizmo is nu een zware, rode kater. Misty is een iel en mager schildpadje. Hoe bedoel je verschillend?

Succes bij de DA! Laat je ons horen wat die ervan vindt?

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gast

Bericht door Gast »

Mijn Beesie is ziek, hij heeft waarschijnlijk V.I.P. das een soort van virus infectie die in de poes zit en dat kan op een gegeven moment naar buiten komen.

Ze heeft last van een snel kloppend hartje en er zit vocht in haar buikje en borst. Ze gaat het dus niet overleven :-(

De Dieren arts heeft haar nu wat gegeven zodat ze zich wat beter zal voelen en gaat der verder onderzoeken om te kijken wat het precies is.

Het zal iedergeval niet goed komen met Katja. Nu blijft Jade alleen over...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ach jee! ja FIP is een rotziekte die we op het forum inderdaad al vaker zijn tegengekomen :sad: Probeer toch nog te genieten van de tijd die je nog samen hebt en ik wil je bij deze toch nog even heel veel sterkte wensen. Als je het even zat bent en erover wil kletsen kan dat hier altijd.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Zo, ben net terug van de dierenarts. Ze hadden gebeld om te zeggen dat ik Katja kon ophalen.

Bij de dierenarts vertelde ze me dat Katja een agressieve vorm van FIP heeft, ze had vocht bij de longen en in de rest van haar lichaampje. Dit was allemaal duidelijk te zien op een foto die vergeleken werd met een normale kat.

Helaas word Katja vrijdag a.s. ingeslapen, volgens de dierenarts is dit het beste voor het beesie. :-(

Het kan ook nog het geval zijn dat Jade ook FIP heeft en dat dit later naar buiten komt, ik hoop het niet. FIP is namelijk besmettelijk. Ik moet de andere mensen die kittens hebben uit hetzelfde nestje op de hoogte stellen van deze ziekte. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de andere kittens deze ziekte ook hebben.

Katja ligt nu lekker op de bank met een dekentje.

Iedergeval bedankt voor jullie warme reakties!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hai Mark, ik lees nu pas dat Katja FIP had en dat je haar moest laten inslapen. Afschuwelijk, maar FIP is dodelijk en ook zonder prik zou zij gauw sterven, maar dan zou zij het waarschijnlijk zwaarder hebben dan zoals het nu gegaan is.
Ik wens je heel veel sterkte!

Het is niet zeker of Jade het ook heeft of gaat krijgen, hoor. Wel kan het via de placenta overgeërfd zijn, dus de andere eigenaren moeten zeker op de hoogte gesteld worden. Afschuwelijk dat je die onzekerheid er ook nog bij moet hebben... Ik hoop dat je desondanks kunt genieten van Jade en troost bij haar vindt. EN dat zij een lang en gelukkig leven bij jullie mag hebben.

Laat je horen hoe het met jullie gaat? We leven graag met jullie mee hoor.
Gesloten