Siamees vraagje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

Siamees vraagje

Bericht door Gast »

Dag allemaal
Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen ben dus Desiree en heb 2 schatjes van katjes.
Zijn beide siamezen een kater en een poes.
Mickey is een bleu point thai kater zonder stamboom en Nina is een seal point moderne siamese poes met wel een stamboom.
Maar heb eigenlijk wat vraagjes en hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Nina is op 8 nov 2002 gedekt door Mickey en op 3 januari bevallen van 7 kittens.
Ze is s'nachts bevallen en heeft het waarschijnlijk niet alleen afgekunt,we hebben dus alle 7 kittens af moeten geven :cry:
Mijn vraag is dus omdat het een siamees is en die worden vaker krols als gewone huiskatten mag Nina weer gewoon gedekt worden of is het beter eerst een keertje te wachten?
Alvast bedankt groetjes Dees
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hoi Dees,

Welkom op het forum.

Ikzelf heb nog nooit de katten van mij jonkies laten krijgen. Maar ik denk als je kat nu pas kittens heeft gehad, en dat is niet goed gegaan, je moet wachten. Het dier heeft tijd nodig om te herstellen. Ik zou zo wie zo even langs de dierenarts gaan voor een controle. Waarom is de bevalling mis gegaan? Is er een kans op dat het weer mis gaat? Anders zou ik mijn poes dat niet willen aandoen en haar zo snel mogelijk steriliseren!
Groetjes Gerda
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie snelle reactie's natuurlijk vinden we het belangrijkst dat alles goed en gezond gaat met onze katten vandaar ook mijn vraag wat te doen als Nina dus weer krols zou worden.
Ik geloof dat raskatten en dan vooral de siamees bekend staat om het meerdere keren krols kunnen worden per jaar,dus heb geen idee wanneer ze weer krols word.
Het verhaal van de kittens is dat het er 7 waren en waarschijnlijk erg snel gegaan is de meeste zaten ook nog in hun vliesje,waren we erbij geweest was het waarschijnlijk anders gegaan.We hebben raad gevraagd bij de DA en die kon ook niet veel vertellen en zei dat het weleens vaker fout kon gaan net als bij mensen,ik dnek dat het inderdaad beter is een krolsheid te wachten de de volgende keer dat hebben mijn vriend en ik al afgesproken dan zullen we er zeker bij zijn en Nina helpen bij de bevalling,al zouden we iedere nacht moeten gaan waken bij der tot ze bevalt :).
In ieder geval bedankt voor jullie reactie's
Groetjes Desiree en een ppotje van Mickey en Nina
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Dees,

Je schreef dat ze november 2002 gedekt was en 3 januari bevallen was? Bedoel je nu dit jaar en had je je vergist in het jaartal of bedoel je vorig jaar?
Als je het over dit jaar hebt zou ik zeker even wachten! Bespreek het eens goed met de dierenarts, die kan je vertellen wanneer je haar weer kunt laten dekken.
Daarnaast worden de meeste poezen meerdere keren per jaar krols. Sommige poezen worden zelfs om de paar weken krols.

Groetjes, muis
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hoi Dees, Siamezen en oosterse katten zijn beroemd vanwege hun luidruchtige krolsheid. Da's dan ook meteen weer makkelijk, zo overkomt het je niet. :wink: Je kat kan drie weken na de bevalling alweer krols worden, zeker als de kleintjes overleden zijn.
Ik zou dus even goed opletten en haar deze krolsheid beschermen tegen zwangerschap want zo kort na een zo grote doodgeboorte (kennelijk werkte haar instinct niet en wist ze niet wat ze doen moest) moet de kat daar toch wel helemaal van herstellen.

Succes en ik hoop dat het even duurt voordat ze weer zwanger wordt; zowel voor haar als voor jullie want het zal voor jullie beiden traumatisch zijn geweest! :sad:
Gast

Bericht door Gast »

Dag Emma en de rest.
Ben echt blij met jullie snelle reactie's we gaan sowiezo een krolsheid overslaan en inderdaad Emma waarschijnlijk heeft ze niet echt geweten wat ze heeft moeten doen dus dat is echt sneu.
Ook was het inderdaad best een groot nestje en dat voor een eerste keer,en ook bedoelde ik eigenlijk 2003 sorry :) gedekt januarie 2004 bevallen.
Maar goed zodra er wat nieuws te melden is zullen jullie het zeker horen :)
Groetjes Dees
Gesloten