Brix katten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Roel82
Kitten

Brix katten

Bericht door Roel82 »

Is er iemand die weet waar er eventueel gefokt wordt tussen een kruising van een britse korthaar en een sphinx?

Ik heb 2 brix katten en dit zijn mijn beste vrienden!!!
Ze waren eigenlijk een foutje, maar het karakter en de looks is de beste combi gebleken. Speels en beetje ondeugend, maar heel lief en aanhankelijk.

Saba en Ozzy zijn half broer en zus en omdat zij toen een foutje waren vroeg ik me af of deze kruising vaker voorkomt. Heb deze kruising 1 keer op marktplaats gezien maar kan nu geen nestje meer vinden.

Ik ben voorzien maar mijn partner haar dochter is aan het rondkijken om een wereld maatje te vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Brix katten

Bericht door castratenkoor »

Volgens mij mag er met de Sphinx helemaal niet meer gefokt worden. Het zal vast nog wel gebeuren maar dan kunnen ze het niet onder die noemer op Marktplaats of internet zetten. Dan riskeren ze een flinke boete.

Ik zie dat ook met dwerghamsters, alleen de Chinese mag nog en dus noemen ze elk nest nu Chinese dwerghamsters, aan het uiterlijk zie ik dat ze dat niet zijn.

Bovendien heb je geen enkele garantie dat als je die kruising Brit en Sphinx met andere individuen toepast, je geen enkele garantie hebt dat ze hetzelfde karakter gaan hebben als jouw katten.

Ik heb zelf Blauwe Russen gehad en er zit een enorm verschil in de karakters. Zelfs twee broer waren heel verschillend in doen en laten.

Ik heb nu twee HTK broers en ook die verschillen als dag en nacht qua karakter.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Re: Brix katten

Bericht door Anne_Milo »

Ik heb in m'n leven drie Noorse Boskatten gehad en de karakters zijn enorm verschillend. En dat is ook goed, het zijn eigen beestjes. Er zijn zeker overeenkomsten (aanhankelijk, sociaal naar iedereen maar extreem gericht op één persoon), maar ook grote verschillen (wel/niet op schoot willen).
Zoek een kat waar je dochter een klik mee heeft, en laat die combinatie van rassen los, zou ik zeggen.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
Plaats reactie