Poes gaat niet op de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Mia
Kitten

Poes gaat niet op de bak

Bericht door Mia »

Hallo, ik heet Kees en ben nieuw op deze site.

Een paar jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een poes opgevangen die door een buurvrouw (een straat verder op) niet echt goed werd verzorgd. In eerste instantie ( was niet onze poes) hebben we haar eten gegeven en toen het kouder werd heb ik een plek in de blokhut gemaakt met een kattendeurtje. vervolgens heb ik in de tuin nog een hok getimmerd waar ze overdag terecht kan ,Ook hebben we binnen een kattenbak gezet, maar het probleem is, daar gaat ze niet op....
Hebben alles al geprobeerd, verschillende korrels, aarde, zand, krantesnippers, met of zonder bovenbak, ze gaat er niet op. Sommige korrels eet ze ook op, dus die hebben gelijk geskipt i.v.m darmverstoppingen.In de nacht konden we geen raam open laten staan, want dan liep ze over het dak heen en bleef voor het raam miauwen. Nu hebben we haar al zo ver dat ze 's avonds naar binnen komt, maar rond 04:00 wil ze naar buiten om haar behoefte te doen. Dus elke nacht (ook als het regent) gaat ze om die tijd naar buiten. Ik begrijp dat het ook een beetje een buitenkat is ( waarschijnlijk ook het probleem geweest van de buurvrouw..), maar heeft er iemand een "gouden" tip dat ze op de bak gaat. Lijkt of ze vroeger een trauma heeft opgelopen met het op de bak gaan. Wij zien nooit waar ze het buiten doet, maar waarschijnlijk bij iemand anders in de tuin...
HenT
Huiskat
Huiskat

Re: Poes gaat niet op de bak

Bericht door HenT »

Ik snap het verhaal niet helemaal. Is het nu jullie kat of die van de buurvrouw? Weet de buurvrouw dat je haar kat van eten voorziet en een huisje aan het aanbieden bent?
In hoeverre is ze in jullie huis? Een kattenbak is in mensen ogen 'gewoon' een bak voor hun behoefte, maar voor een kat gaat het mede om territorium. Zolang jullie huis geen onderdeel is van haar territorium, zal ze het niet op de bak doen.
Plaats reactie