Spierspanning/zenuwpijn/fantoompijn?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
xnicole01
Kitten

Spierspanning/zenuwpijn/fantoompijn?

Bericht door xnicole01 »

Beste allemaal,

Ik heb sinds januari een hele lieve kat uit het asiel, Luna. Ze is nog maar 1 jaar, maar heeft wel al een verleden. Ze mist namelijk haar linkerachterpootje na een val bij haar vorige eigenaar. Ondanks dat redt ze zich uitstekend op drie pootjes.

Toch is er één probleem waar ik inmiddels behoorlijk mee worstel. Al sinds februari heeft Luna een hardnekkige lik- en krabdrang op één specifiek plekje op haar linkerschouder (aan dezelfde kant als de geamputeerde poot). Aanvankelijk was er sprake van een kale plek, waardoor de hele plek mij is gaan opvallen. Ik ben hiervoor bij mijn dierenarts geweest. Allergie, parasieten en schimmels zijn inmiddels uitgesloten en ook een zalfkuur hielp niet.

Het enige dat daadwerkelijk helpt, is een medisch pakje. Zodra ze dit draagt, heeft ze totaal geen behoefte meer om te likken of te krabben. Maar zodra ik het uittrek, begint ze vrijwel direct. Omdat het kale plekje inmiddels helemaal verdwenen is en haar vacht op deze plek terug is (mede dankzij het dragen van het pakje) denk ik niet meer aan een huidprobleem.

Ik begin nu zelf te denken aan spierspanning, zenuwpijn en/of fantoompijn - en dat het pakje als een soort van druktherapie werkt. Nu vind ik het geen probleem als ze het pakje draagt, maar ik wil er uiteindelijk wel vanaf. Ook voor haar eigen bestwil met de zomer in het vooruitzicht. Heeft iemand hier misschien ervaring mee en/of tips die zouden kunnen helpen?

Ben radeloos… 😟
Plaats reactie