Kat van 16 alvleesklier ontsteking eet niets

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Kat van 16 alvleesklier ontsteking eet niets

Bericht door patiani-guusje »

Anallergenic brokken geef ik nu. Van Royal canin. Weet iemand of daar ook natvoer van te krijgen is? Google me suf, vind alleen hypoallergeen natvoer..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Nee dat bestaat helaas niet, eet ze die wel de brokken ?
Een tip als je het vloeibaar wilt hebben dan de brokken in een goede keukenmachine of blender doen met water.
Maar het is vervelend dat veel hypoallergene voeren geen natvoer hebben.

Ik heb het hele verhaal gelezen, en triaditis gaat inderdaad vaak samen met auto-immuun stoornis en/of allergie.

Bij Lizzy en Luna kwam er in 1e instantie ook niets uit de testen en ook niets uit de echo.
Wij hebben dat toen laten doen toen ze aan de beterende hand waren.

3 weken later was Lizzy ineens weer heel ziek en kwam het wel uit de testen en ook uit de echo.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting.
Het is voor mij nog wel knap lastig om het goed te begrijpen .
Ik hoop dat je over een paar weken gaat merken dat de anallergenic brokken succes hebben bij Sarah.
Ik blijf dit topic volgen!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Synemios wanneer werd bij jouw katten de diagnose gesteld? Kan dus inderdaad met auto immuun/en of voer te maken hebben. Hoe hou jij het nu over controle? Vlamt t vaak weer op?
Sarah eet nu wel weer iets zelf (dankzij mirtazapine)steeds een paar hapjes verdeeld over de dag. Ik maak t inderdaad fijn met blender en voer bij met spuitje.
Asse poes: Ik zelf begrijp t ook niet, mijn dierenarts ook niet meer. Vandaar doorverwijzing internist.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Een jaar of 6 geleden bij Lizzy en ik denk 3/4 jaar terug bij Luna.

Het vlamde bij Luna vaker op maar die is echt ook allergisch voor sommige dingen dus dat is heftiger dan overgevoeligheid.
Maar het is bij haar nu al een aantal maanden geleden.

Bij Lizzy was het eigenlijk nadat ze behandeld was met RAJ voor haar schildklier geen probleem meer.

Ik had voor beiden een plan, voor Lizzy en iets ander plan dan voor Luna want er spelen bij beiden ook weer meerdere andere dingen.

Als het mild is dan kan ik het thuis af, met pijnstilling, cerenia, soms prednison etc, maar als het zo is dat ze niets binnen houden dan wordt ze opgenomen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie