Kat gromt en blaast

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Spectral
Huiskat
Huiskat

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door Spectral »

De kat knapt goed op, eet heel goed, lijkt ook geen last of pijn te hebben.

Maar daarnet weer iets raar. Hij is al een week lief. Mijn neefje ging naar het wc en hij verschoot precies van iets, hij liep recht naar de schuifdeur en sprong tegen het raam en kwam terug. Mijn neefje was inmiddels al in de gang met de deur toe maar zijn staat was 4x zo dik als normaal en liep met gekromde rug richting mij. klagend janken en duidelijk boos voor 1 of andere reden. Ik stak mn hand uit en na wat aarzeling kwam hij met zijn hoofd tegen mijn hand wrijven, maar zijn staart bleef dik. Maar van zodra ik recht stond of een stap achteruit deed blaasde hij richting mij. Ik kon em wederom kalmeren maar toen mijn neefke de deur van de gang opendeed begon hij weer hysterisch te krijsen.

Hij had er bang van dus ik hem em dan richting zijn ruimte gelokt. Het is iets heel vreemd want hij komt brokjes uit mijn hand eten, zet 2 stappen weg, kijkt om en blaast op mij. Alsof hij niet beseft dat ik de persoon ben van 2 seconden geleden.
Ik heb hem dan maar even apart gezet zodanig dat ik straks alleen kan proberen hem kalm te krijgen.

Maar dit kan wel niet blijven duren zo, ik heb schrik dat hij eens iemand anders dan mij gaat aanvallen
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door nellebel »

je kat is flink ziek geweest en mogelijk ook veel pijn gehad. dat in combinatie met het feit dat hij mogelijk toch een angsthaasje is en hij zo pijn en angst koppelde aan jou maakt dat hij behoorlijk wat heeft meegemaakt. dat kost tijd om weer te herstellen. zoveel tussen zijn oortjes als lichamelijk. ook al merk je lichamelijk weinig, katten kunnen dat goed verbergen. en tussen zijn oortjes, tja dat merk je dus wel. hij heeft tijd nodig om te herstellen. zal schrikachtig blijven. en belangrij kis hoe jij daar op reageert. rustig blijven, niet in paniek raken want daar reageert hij ook weer op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie