Alternatief voor prednison

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Noesje
Kitten

Alternatief voor prednison

Bericht door Noesje »

Goedemorgen, iedereen
Mijn kat krijgt prednison, maar ik zoek een natuurlijk alternatief voor de jeuk , nu zag ik bij huisdieren dokter xietang tabl , gebaseerd op Chinezen kruiden heeft iemand hier ervaring mee ?
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Alternatief voor prednison

Bericht door Asse-Poes »

Chinese kruiden zijn géén geneesmiddelen.
Gebruik nooit middelen zonder overleg met je dierenarts!

Ik heb er geen ervaring mee. Er was 1 forumlid die dit middel naar tevredenheid gebruikte en er is 1 forumlid met een kat die er ziek van werd.
Ik heb me een jaar of 2 geleden uitgebreid verdiept in sws tabletjes (voor een ander probleem dan jeuk) en toen ik de reviews ben ga lezen, wist ik genoeg. Om het netjes uit te drukken: voor mij zijn het middelen met een hoog sprookjesgehalte.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Jinny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jinny »

Eensch, ben ik het helemaal mee eens.
Chinese kruiden zijn hooguit voor in de thee, maar niet als medicatie.
De enige kuur die goed werkt met Chinese kruiden is de afslankkuur van je portemonnee en het groeien van die van de leverancier.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

IK heb het voor mijn meiden geprobeerd en ze werden er beiden ziek van,
Luna zelfs zo ziek dat ze een dexamethason injectie nodig had, nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat Luna op veel dingen heftig reageert maar dat geen bijwerkingen is dus niet waar en dat claimen ze wel.
Mijn review is nooit geplaatst.
Zeker bij katten die gevoelig zijn zou ik er echt mee uitkijken.

Ik weet zeker dat het daar van was, want als Luna echt allergisch reageert is dat binnen 10 minuten en ze heeft niets anders gekregen.

Onze dermatoloog adviseerde wel omega 3 en pea beiden zitten in Redonyl capsules.

Uiteindelijk is het beste een voer zoeken waar geen reactie op komt als het om voedselovergevoeligheid gaat.
Laatst gewijzigd door Synemios op 17 mar 2025 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Noesje
Kitten

Bericht door Noesje »

Mensen bedankt voor jullie reacties , ik zoek eigenlijk een natuurlijk alternatief voor prednison vanwege de bijwerkingen zoals bijv. diabetes etc Onze Noes is nu al zwaarder geworden moet echt oppassen met niet teveel voer.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

IK heb nog even wat aangevuld bij mijn vorige tekst.

Over de prednison daar heb ik in je andere topic al op gereageerd, prednison is meestal iets tijdelijks.

Belangrijkste nu is een voer zoeken waar ze geen jeuk van krijgt en dan hoef je ook geen pred te geven of andere middelen.

In het uiterste geval kun je doorverwijzing vragen naar een dermatoloog of kijken naar middelen zoals atopica, maar er is geen enkel middel zonder bijwerkingen.

Je angst voor bijwerkingen van prednison kun je ook met je dierenarts bespreken, en misschien weet die wel een alternatief op natuurlijke basis, er bestaan voor huidplekjes wel spray's (zonder en met pred) maar als je de oorzaak niet aanpakt of kunt aanpakken dan blijf je bezig.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie