Hi! Ik heb een poes van 2,5 jaar en een katertje van 5 maanden. Ik zou dolgraag één keer in mijn leven mee maken dat er een nestje komt. Het liefst zo snel mogelijk, zodat ik mijn katertje en poes daarna beide kan laten helpen. Er is iemand in mijn omgeving die me steeds waarschuwt en zegt dat als ik te lang wacht met de castratie van het mannetje, dat hij dan kan gaan sproeien en dat hij daar nooit meer mee zal ophouden, ook niet na castratie. Heeft een van jullie hier ervaringen mee? En hebben jullie tips om de dekking te laten plaatsvinden? Als je naar een dekkater gaat is dit heel afgebakend natuurlijk, maar is het bij een eigen poes en kater het beste om het gewoon op zijn beloop te laten? Te wachten tot het vanzelf gebeurt? Of kun je ook dingen doen om het aan te moedigen zeg maar. Misschien een gekke vraag haha, maar ben zo bang dat hij inderdaad gaat sproeien dus wil het zo snel mogelijk voor elkaar krijgen. Tegelijkertijd snap ik ook dat je de natuur niet kunt dwingen.

Ik merk inmiddels ook dat het katertje heel graag naar buiten wil, maar dat houd ik nu natuurlijk tegen aangezien hij nog niet gecastreerd is. Nou ja, alle tips zijn welkom en superfijn als je met me mee zou willen denken!