Hallo, ik heb een poes van 17 jaar oud, ze heeft veel stress likt zich kaal, zonder wondjes of open plekken. Al meerdere keren bij dieren arts geweest en spuitjes gekregen tegen stress. Helaas wat ik doe het gaat niet weg dus heb dit geaccepteerd dat het zo is. Nu heb ik een vraag over haar miauwen sinds een jaar is er iets ontstaan en ik kan er niet achter komen wat het is. Eerst begon het in de nachten dat ze slaapt en dan wakker word en begint te miauwen en dit steeds harder en harder en harder word tot ik iets roep. Nu is het ook zo dat dit overdag is. Zit op de bank of komt van de bak of eten drinken enz dan naar haar plek op de stoel, eenmaal op de stoel kijkt ze naar de muur en plafond en behind dan van een normale lache miaauw naar enorm hard en harder miaawen alsof ze mishandeld word. Hey klinkt enorm zeurend en door dringend mijn buren begin ook te berichten wat er aan de hand is. Ik heb helaas geen geld meer over na dat haar zusje overleden is met oud en nieuw. Maar zelfs daarvoor wat dit al aan de gang. Dus het komt niet door het overleiden van Gizmo. Door haar overleiden is er geen geld meer beschikbaar dus een dieren arts kan ik niet heen aangezien het behoorlijk duur is. Ze is niet verzekerd. Dus ik vraag mij af is er iemand die het zelfde probleem heeft ? Ik heb zoveel geprobeerd. Feliway kitnap plekken creëren zodat ze zich veilig voelt en geef haar veel aandacht ze is heel actief speelt nog en is wat schuw.. maar dat is in de jaren minder geworden. Maar het miauwen is gewoon heel heftig en het begint echt aan me te vreten wat ik in Gods naam moet doen. Dus herkend iemand deze problemen? En kan mij helpen met advies op tips ?
Met voorbaat dank, J.Ross
Nigeline en haar miauwen.
Re: Nigeline en haar miauwen.
Misschien dat het beestje langzaam begint te dementeren?
Zomaar een suggestie zonder de minste onderbouwing natuurlijk...
Zomaar een suggestie zonder de minste onderbouwing natuurlijk...
Daar had ik inderdaad ook naar gezocht maar de symptomen komen niet overheen met dementie. Het was het eerste waar ik naar zocht omdat naja ze is natuurlijk 17 jaar hehe.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou ook aan dementie denken. De symptomen kunnen erg uiteenlopend zijn. Kijk ook maar eens naar de verschillende vormen bij mensen.
Ik zou hard gaan sparen voor een bloedonderzoek. Daar kunnen veel antwoorden uit voort komen. Of vraag aan de dierenarts naar de mogelijkheden in termijnen te betalen.
Ik zou hard gaan sparen voor een bloedonderzoek. Daar kunnen veel antwoorden uit voort komen. Of vraag aan de dierenarts naar de mogelijkheden in termijnen te betalen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik vind het wel lijken op (beginnende) dementie, maar het kan ook een probleem zijn met de schildklier of het zicht of het gehoor.
Daar heb je dus echt een dierenarts voor nodig.
Als het gaat om dementie, kun je er in ieder geval voor zorgen dat alles hetzelfde blijft dus een vaste routine, geen dingen verplaatsen etc en als ze zo hard miauwt roepen zodat ze gerust gesteld wordt.
Daar heb je dus echt een dierenarts voor nodig.
Als het gaat om dementie, kun je er in ieder geval voor zorgen dat alles hetzelfde blijft dus een vaste routine, geen dingen verplaatsen etc en als ze zo hard miauwt roepen zodat ze gerust gesteld wordt.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!