Iemand die ofwel uit ervaring een goede tv screenprotector en omhuizing KATTENBESTENDIG QUA vlijmscherpe kattenNAGELS weet wat kleuren niet vervormd?
Ofwel technieken om onze harige bijna 1j oude lieve doch ondeugende katjes niet op de tv te laten pootje met scherpe nagel mepje geven zodat ons oud tv scherm beschadigd was?
De katjes hebben anders veel aandacht.
We hebben nu 1x een duurdere grotere tv gekocht ter vervanging die we deze week gaan installeren omdat we dat eens verdienden en voordat we binnenkort ouders worden...
We hebben letterlijk voor datzelfde geld klassieke en moderne speeltjes aan de katjes in totaal al uitgegeven afgelopen jaar van voerpuzzels, slow feeders, vislijnen, robotspeeltjes, pluchen speeltjes, denkspeeltjes, balletjes etc tot zelfs keramisch automatisch platformendrinkfonteintje.... en of leuke gratis kartonnen verpakkingsdozen waarin ze zo graag spelen.
Zelfs op salontafel voor tv een zacht ligmatje gelegd wat ik ook wel in mijn bed zou willen hebben

Ik wil enkel dat onze apparatuur dit x onbeschadigd blijft...
Al geprobeerd:
Keepoff spray
Anti kat stekels (klimmen ze gwn tss de stekels op de matten door... ze weten hoe ze hun pootjes moeten zetten...)
Plastic met koortje kletterende kattenvallen die afschrikgeluid maken en dichtklappen
Bevelen eraf te gaan (ze luisteren dan 95% wel wnr we het getraind gebaartje maken met de vinger in een boogje en naar de grond wijzen terwijl we in lage toon naar grond wijzen)
Mee spelen voordat we tv kijken, na de Tv tijd, tssdoor en altijd katjes volledig kwartier al aandacht geven bij thuiskomst na ons werk en na ons avondeten.
We hebben op 1 stuk van het meubel in ander compartiment een mandje gezet en geleerd dat ze enkel daarin mogen maar ze gaan er zo goed als nooit in liggen zucht...
Kat negeren
Kat aanmanen eraf te springen
Hun omgeving:
4! grote krabklimhuisjespalen dezelfde ruimte
(Objecten zat die VEEL hoger zijn dan het meubel en de tv en warmer/zonniger/zachter/hoger)
2 krabmatten kokos en 1 krabtapijtheuveltje met speeltje
Tunnels
Verstopdozen
Speelmatjes met speelbogen
Speelgoed fluffy diertjes etc
2 mini krabpaaltjes voor enkel krabgelegenheid naast zetel/salontafel
Geen optie:
Tv ophangen--> huurhuis dus we mogen niet boren plus meubel te licht voor arm 55inch Tv installatie
verrijdbare presentatie standaard daar zouden ze op springen zucht op het platformpje onder de tv als je zoiets kiopt op wieltjes...
Iemand tips?
Mijn oude binnenkatten en de kat v mijn vriendin deden dit nooit...