Fijn dat het met Filou de goede kant opgaat!
Ik snap je twijfel over de operatie van zijn 2e pootje.
Beide opties klinken logisch en alletwee hebben ze een goed punt.
Ik zou contact met de DA opnemen en hem voorleggen wat de kinesist zegt en dan hoor je van de DA wat zijn visie daarover is.
Langer wachten tot deze poot helemaal hersteld is, betekent ook dat Filou met de 2e poot weer helemaal opnieuw moet beginnen met herstel en dat zal voor hem ook niet fijn zijn.
Dus als er wél deze maand geopereerd wordt, betekent het dat hij veel eerder weer helemaal oké is. Dat lijkt me ook heel wat waard.
verwijderen heupkoppen - tips en ervaringen
Re: verwijderen heupkoppen - tips en ervaringen
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Gisteren bij de orthopeed geweest en gezien zowel kinesist als hij bij onderzoek kunnen vaststellen dat hij momenteel geen pijn heeft in zijn andere poot, gaan we de 2de operatie nog een aantal maanden uitstellen.
Tenzij we zouden merken dat hij plots wel pijn krijgt, gaan we ten vroegste eind mei, begin juni voor de 2de operatie. Eerst moet hij terug minstens 8kg wegen (hij kwam van 10, weegt er nu nog 7,3) en al wat spieren gekweekt op zijn achterpoten, zodat hij aangesterkt is.
Kinesist was een avontuur. Gestart met gewoon elektroden op het pootje wat hem enorm goed gedaan heeft. Zwelling is op enkele dagen enorm afgenomen.
Daarna heeft hij een paar keer op de loopband in het water gestaan. En dat heeft hij super goed gedaan. Met het nodige lawaai om zijn ongenoegen te uiten, maar hij heeft wel heel flink gestapt. Dus na de 2de poot gaan we dat zeker opnieuw opstarten. Nu moet hij veel stappen en spelen, maar hij is op de goede weg.
Hij springt nog niet, maar hij is 2 keer uit de waterbak gesprongen bij de kinesist, wat toch wel een meter hoog is. Dus met genoeg motivatie kan hij het wel, wat uiteraard een heel goed teken is.
Tenzij we zouden merken dat hij plots wel pijn krijgt, gaan we ten vroegste eind mei, begin juni voor de 2de operatie. Eerst moet hij terug minstens 8kg wegen (hij kwam van 10, weegt er nu nog 7,3) en al wat spieren gekweekt op zijn achterpoten, zodat hij aangesterkt is.
Kinesist was een avontuur. Gestart met gewoon elektroden op het pootje wat hem enorm goed gedaan heeft. Zwelling is op enkele dagen enorm afgenomen.
Daarna heeft hij een paar keer op de loopband in het water gestaan. En dat heeft hij super goed gedaan. Met het nodige lawaai om zijn ongenoegen te uiten, maar hij heeft wel heel flink gestapt. Dus na de 2de poot gaan we dat zeker opnieuw opstarten. Nu moet hij veel stappen en spelen, maar hij is op de goede weg.
Hij springt nog niet, maar hij is 2 keer uit de waterbak gesprongen bij de kinesist, wat toch wel een meter hoog is. Dus met genoeg motivatie kan hij het wel, wat uiteraard een heel goed teken is.
Wat een mooie update!
Fijn dat je jouw ervaringen met Filou en de fysiotherapeut hier deelt. Zo heeft iemand anders met dit probleem er ook wat aan.
Fijn dat je jouw ervaringen met Filou en de fysiotherapeut hier deelt. Zo heeft iemand anders met dit probleem er ook wat aan.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Lawaai maken mag
Maar wat een positieve update en ik ben het met Marina eens, fijn dat je het hier deelt.

Maar wat een positieve update en ik ben het met Marina eens, fijn dat je het hier deelt.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!