In huis poepen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
bjansen
Kitten

Re: In huis poepen

Bericht door bjansen »

Asse-Poes schreef: 29 nov 2024 12:09 Oef wat een verdrietige update.

Ik weet hoe je je voelt. In mei had ik ook een afspraak om Clea* te laten inslapen en toen we bij de dierenarts waren, kon ik het niet. En zijn we met de poes weer naar huis gegaan.
Mijn da zei dat ik het per dag moest bekijken. En dat ze elke dag en elk uur beschikbaar voor Clea* zou blijven.
Die extra week heb ik echt nodig gehad en op 4 juni kon ik haar laten gaan.

Het moet ook voor jou 'goed' voelen. Dat is enorm belangrijk voor de periode ná euthanasie.

Wat je ook beslist, je hebt haar een prachtig leven gegeven. Je hebt alles voor haar gedaan en méér.
Ik wens je heel veel sterkte.
Ik had voordat ik mijn update plaatste vandaag toevallig Clea's verhaal gelezen, dat was ook al zo een rollercoaster en verdrietig verhaal :( Nog heel veel sterkte met het verlies <3

De dierenarts heeft het al bijna een jaar over dat er niks meer te doen is en dat als wij en zij er klaar voor zijn, we mogen bellen om haar in te laten slapen. Dus ik ben er al wel een tijd mee bezig en heb er nu opzich ook wel vrede mee omdat ik weet dat het voor haar het beste is. Ik merk nu ook aan alles dat haar lichaampje echt op is :( Maar jeetje, ik voel me dan toch ook wel weer heel egoistisch omdat ik haar helemaal niet wil laten gaan en echt niet zonder haar kan. Mijn kleine knuffeltje, die elke dat bij me lag wanneer het maar ging. Van de 4 katten die we hebben, was zij mijn allereerste kat en ook de meest aanwezige. Ik heb haar gekocht toen ik het ouderlijk huis uit ging, en ze hoort hier dus ook echt in dit huis thuis. Ik kan me geen leven zonder haar voorstellen.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Sommig katten zijn heel speciaal en heel bijzonder. Om daar afscheid van te moeten nemen is zo pijnlijk en verdrietig.
Zo'n kat waar je een speciale band mee hebt, laat ook een flinke leegte achter.
Of het egoïstisch is om haar nog even te houden? Geen idee, voor mij voelt dat niet zo.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat je het voelt wanneer het moment daar is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Emmyn
Kitten

Bericht door Emmyn »

Hoi
Ik zit hier met net hetzelfde probleem…
Kater van bijna 19j, perfect gezond volgens bloedtesten onderzoeken enz geeft ook geen zieke indruk . Enkel de aanhoudende diarree en een tekort aan b12 (heeft ondertussen al een kuur gekregen)
Verschillende kattenbakken en ook puppytrainers doorheen het huis… soms gaat hij hierop of in maar soms ook gewoon op de meest onmogelijke plaatsen
Hij eet enorm veel is precies uitgehongerd (voeding momenteel gastro van Kattovit) maar graatmager
Staat momenteel ook op cortisone dit leek even iets te doen maar dan na enkele dagen terug weer naar af
Wij geven hem sinds enige tijd ook pancreatine
(enzymen voor de pancreas en gal)
Is soms echt vloeibaar en dan weer meer mousse-achtig en ruikt enorm naar vetafscheiding

Moet voor hem zeer onaangenaam zijn (het opkuisen ook natuurlijk maarja dat hoort erbij )

Hopelijk weet iemand nog raad,
Emmy
Sjampi - Odie - Noukie - Mickey - Meeko
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Graatmager en toch steeds honger hebben, klinkt als een te snelle schildklier.
Maar het bloedonderzoek was prima. Ik neem aan dat zijn T4 waarde ook getest is?
Alvleesklierproblemen kunnen de diarree goed verklaren. Krijgt hij nu nog steeds vitamine B12?

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/bloe ... amine-b12/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Emmyn
Kitten

Bericht door Emmyn »

Schildklier was perfect
De b12 was een kuur van 6weken injecties … vraag me ook af of dit wel genoeg zou zijn geweest
Vandaag lijkt het iets beter maar dat was 14 dagen geleden ook … dus nu afwachten of het beter blijft

Bedankt om mee te denken
Sjampi - Odie - Noukie - Mickey - Meeko
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Als er iets mis is met de darmen dan zien ze dat vaak niet op een echo.
Tekort aan b12 en aanhoudende vettige diarree/ontlasting wijst die richting op ( darmen, alvleesklier, gal)

Door b12 injecties te geven vul je tijdelijk dat tekort aan, maar ja als de problemen niet opgelost zijn dan zou je eigenlijk moeten blijven spuiten.
Als voedingsstoffen niet goed opgenomen worden ( dus ook vetten, eiwitten etc) dan zie je dat ze afvallen en soms honger blijven houden.

Ik zie hier ook dat het periodes beter gaat en dat ze dan soms ineens een terug val krijgen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie