Al zo lang bezig met uitsluiten , ook met vers vlees.
De dierenarts benoemd atopie...
Maar het middel waar ze het over hebben heeft volgensmij best een bijwerking..
Wat te doen met atopie ?
Het betreft een kat die heel gevoelig is, voedsel allergie, vlooien allergie en atopie dus waarschijnlijk..
Atopie..
Re: Atopie..
Hallo,
Over welk middel heeft de dierenarts het?
Over welk middel heeft de dierenarts het?
Re: Atopie..
Het probleem is dat er niet veel is wat je qua medicatie kunt geven aan een kat.
Dan kom je toch uit op prednison, atopica etc.
Sommige katten daar werkt anti histamine bij, ( wel overleggen met je dierenarts, niet zomaar wat geven) maar voor de meeste katten werkt dat helaas niet.
Lizzy van mij krijgt in de zomer histacalmine dat verlicht bij haar de klachten, bij Luna doet het helaas niets.
Beiden krijgen trouwens wel omega 3 en pea op advies van een dermatoloog.
Als het echt heel erg is dan zou ik zelf een dermatoloog raadplegen, want een combinatie van allergieën is ingewikkeld.
Wat ik hier doe is alles heel goed stof en pollen vrij proberen te houden.
Ik was alles elke week uit op 60 graden (kleedjes, bankhoezen etc) wat niet in de wasmachine kan dat reinig ik met de stoomreiniger.
Ik heb luchtfilters ( al is niet bewezen dat dit echt helpt) ik merk hier wel verschil.
Dit werkt alleen als je kat niet buiten komt.
Misschien heb je nog iets aan deze info:
https://www.huidadviesvoordieren.nl/ant ... edicijnen/
Dan kom je toch uit op prednison, atopica etc.
Sommige katten daar werkt anti histamine bij, ( wel overleggen met je dierenarts, niet zomaar wat geven) maar voor de meeste katten werkt dat helaas niet.
Lizzy van mij krijgt in de zomer histacalmine dat verlicht bij haar de klachten, bij Luna doet het helaas niets.
Beiden krijgen trouwens wel omega 3 en pea op advies van een dermatoloog.
Als het echt heel erg is dan zou ik zelf een dermatoloog raadplegen, want een combinatie van allergieën is ingewikkeld.
Wat ik hier doe is alles heel goed stof en pollen vrij proberen te houden.
Ik was alles elke week uit op 60 graden (kleedjes, bankhoezen etc) wat niet in de wasmachine kan dat reinig ik met de stoomreiniger.
Ik heb luchtfilters ( al is niet bewezen dat dit echt helpt) ik merk hier wel verschil.
Dit werkt alleen als je kat niet buiten komt.
Misschien heb je nog iets aan deze info:
https://www.huidadviesvoordieren.nl/ant ... edicijnen/
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!