Hallo,
Sinds een maand of 2 zijn we trotse eigenaar van onze eerste Maine coon. De cattery had ons aangereden om hem op barf groot te trekken.
Ik merk dat hij dit niet graag eet of wilt eten.
Of ik het lichtjes opwarm of vers ontdooit geef maakt geen verschil.
Ik heb nog 2 andere poezen lopen die natvoer van Purine One krijgen. Natuurlijk vindt hij restjes van hun bakjes en dat eet hij dan weer wel..
Wij wilden de poezen overbrengen naar kvv voer.
1 van de 2 poezen eet dit wel, de ander is kieskeuriger.
Wat geven jullie je Maine coon?
Wat zou ik het beste kunnen doen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Rauwvoer Maine Coon
Re: Rauwvoer Maine Coon
Je kan de kvv mengen met het natvoer. Bij de kieskeurige bijvoorbeeld eerst theelepel kvv door het natvoer mengen en dan langzaam opbouwen dat het qua verhouding steeds meer kvv wordt ipv natvoer.
Wat heeft de Maine Coon gekregen vanuit het nest? Indien deze van een normale fokker komt zal hij reeds 12 tot 13 weken zijn geweest. Dus zou hij al langere tijd op barf gestaan moeten hebben. At hij dit bij de fokker wel? Zo niet, wat at hij dan?Ilenaaa95 schreef: 09 jan 2025 00:36 De cattery had ons aangereden om hem op barf groot te trekken.
Ik merk dat hij dit niet graag eet of wilt eten.
Er zijn veel verschillende soorten KVV. Ook verschillend in kwaliteit. Helaas is ook een heel groot gedeelte meer gericht op KVV voor honden. Zo moet je katten b.v. niet toevallig iets geven waar pens in zit (want daar halen de meeste echt hun neus voor op).
Naast de KVV zou ik overigens wel iets van barf blijven geven/proberen. Eendagskuiken zijn hier werkelijk favoriet. Daar doen ze een moord voor. Ook een kippennekje af en toe gaat er wel in. Verder heb ik er hier een die echt alles eet (vuilnisbakje) en een ander die een stuk kieskeuriger is, die laat sinds kort helaas de wilde duif staan, terwijl ze die voorheen ook graag at. Dus het kan ook een fase zijn.
Hou de Purine One overigens wel tot een minimum want die zit ook vol met smaakstoffen (en koolhydraten). Als ze daar eenmaal aan gewend raken krijg je ze heel moeilijk van dat soort (of vergelijkbaar) voer af.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bij de fokker aten ze Barf. Toen we zijn gaan kijken kregen ze wel iets wat er naar mijn gevoel best "smakelijk" uitzag nog. Maar wij kenden Barf ook niet. Het zag er op anders uit dan de worst die wij hebben meegekregen. We hebben toen een worst van Barf cattery meegekregen en hebben dat de eerste week gevoerd, later ben ik naar de Barf shop gereden en heb ik meerdere smaken meegenomen zoals vis, kip, multimix,..Rik schreef: 09 jan 2025 09:28 Wat heeft de Maine Coon gekregen vanuit het nest? Indien deze van een normale fokker komt zal hij reeds 12 tot 13 weken zijn geweest. Dus zou hij al langere tijd op barf gestaan moeten hebben. At hij dit bij de fokker wel? Zo niet, wat at hij dan?
Er zijn veel verschillende soorten KVV. Ook verschillend in kwaliteit. Helaas is ook een heel groot gedeelte meer gericht op KVV voor honden. Zo moet je katten b.v. niet toevallig iets geven waar pens in zit (want daar halen de meeste echt hun neus voor op).
Naast de KVV zou ik overigens wel iets van barf blijven geven/proberen. Eendagskuiken zijn hier werkelijk favoriet. Daar doen ze een moord voor. Ook een kippennekje af en toe gaat er wel in. Verder heb ik er hier een die echt alles eet (vuilnisbakje) en een ander die een stuk kieskeuriger is, die laat sinds kort helaas de wilde duif staan, terwijl ze die voorheen ook graag at. Dus het kan ook een fase zijn.
Hou de Purine One overigens wel tot een minimum want die zit ook vol met smaakstoffen (en koolhydraten). Als ze daar eenmaal aan gewend raken krijg je ze heel moeilijk van dat soort (of vergelijkbaar) voer af.
Hij heeft uiteindelijk leren mee snoepen van de andere poezen die Purina one kregen. Daardoor wilt hij dus liever dat junkfood dan het voedzame vlees.
Wij zouden het liefst al de poezen op barf of iets dergelijks willen zetten omdat we het idee hebben dat het gewoon gezonder is. Zonder al die toegevoegde smaken en stoffen.
Alleen onze oudste poes, die gaat niet willen overschakelen vrees ik..
Hoe voer jij dan bv die kuikens of die nek?
Ik heb hier geprobeerd het lichtjes op te warmen au bain marie, kort in de micro, op kamertemperatuur en koud.
Uiteindelijk als hij echt moet eet hij het wel, maar dan laat hij ook meer als de helft staan. Momenteel is hij 5 maanden oud.
Ik neem aan dat je Barfmenu cattery bedoeld. Ja, die geef ik ook wel eens.Ilenaaa95 schreef: 12 jan 2025 20:54 We hebben toen een worst van Barf cattery meegekregen en hebben dat de eerste week gevoerd, later ben ik naar de Barf shop gereden en heb ik meerdere smaken meegenomen zoals vis, kip, multimix,..
Je hebt verder van de barfmenu worsten wel echt de katten varianten?? Want in de honden varianten zitten toch echt dingen die een kat niet lekker vind (zoals pens). Maar ik geef verder (buiten de cattery) barfmenu want dat is mij te duur (kleine worsten, en kleine verpakking is megaduur t.o.v. kg worsten). De cattery is er gelukkig wel in kg en dus betaalbaar.
Hier hebben ze vroeger wel blik van Animonda Carny, MAC´s Cat, Feringa Duo en Wild Freedom gegeten. Maar dat is gelukkig blik met een erg hoog vleesgehalte en minder feestvoerIlenaaa95 schreef: 12 jan 2025 20:54 Hij heeft uiteindelijk leren mee snoepen van de andere poezen die Purina one kregen.

Op het moment dat ze hier geen vers meer zouden eten dan ga ik daar weer op over. En soms voer ik een 'blikweekje' in, gewoon om ze het wel aan te leren (maar dan is het dus een blik met zo min mogelijk smaakmakers).
Die zou misschien wel naar een van de betere kwaliteit blikken kunnen gaan.Ilenaaa95 schreef: 12 jan 2025 20:54 Alleen onze oudste poes, die gaat niet willen overschakelen vrees ik..
Vroeger in mijn jeugd kregen de katten gekookte kuikens. Maar dat is wel erg lang geleden. Ik geef ze gewoon rauw (ook niet verwarmd). Zelfs vanaf de eerste keer dat ik ze gaf een ze helemaal lyrisch. Hier is een oude post daarover. Ik begrijp niet hoe ze dat aangeleerd hebben. Waarschijnlijk gewoon instinct.Ilenaaa95 schreef: 12 jan 2025 20:54 Hoe voer jij dan bv die kuikens of die nek?
Ik heb hier geprobeerd het lichtjes op te warmen au bain marie, kort in de micro, op kamertemperatuur en koud.
viewtopic.php?p=688571#p688571
Als ze niet weten wat een eendagskuiken is dan kun je ook het buikje de eerste keer wat insnijden. Maar hier kan instinct over een gingen ze er eerst mee spelen om hem uiteindelijk op te peuzelen. En nu is het elke keer zo dat ze helemaal gek worden als ik met zo'n geel ding in mijn handen sta

Grtz, Rik