1. Hoe/moet je katten preventief behandelen voor vlooien/teken? Ze lopen hier binnen en eentje maakt gebruik van een ren tegen het huis aan. Qua ontwormen ben ik er wel uitgekomen hoe vaak dat moet, maar met vlooien/teken weet ik niet precies wat te doen.
2. Hoe om te gaan met een kat die te vroeg lijkt te zijn weggehaald uit het nest en grenzen van andere katten maar moeilijk accepteert? Kareltje in dit geval blijft soms maar doorgaan met spelen (op zijn manier), waarbij Kensi en Ebi geregeld blazen, maar hij niet inziet dat hij soms moet ophouden. Ook als ze onderdanig op hun rug draaien lijkt die het niet te snappen. Bijten/krabben doet die niet, dus het is wel duidelijk dat hij ze niet wil bezeren, maar soms hebben de dames weinig rust van Kareltje. In grove lijn gaat het gewoon goed tussen de drie, maar soms als Kareltje iets te veel energie heeft, gaat het aardig hard te keer. Nu heeft niemand zich nog bezeerd, maar ik wil dit ook wel zien te voorkomen. Met Kensi was dit al het geval, maar die laat alles toe in haar "domheid", terwijl Ebi af en toe toch aardig van zich af probeert te bijten (niet in letterlijke zin overigens).