Mijn poes heeft vreemde aanvallen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
JRoss
Kitten

Mijn poes heeft vreemde aanvallen

Bericht door JRoss »

Goede morgen, ik ben john en ik heb 2 hele lieve poetsen Gizmo en nigeline, ze zijn zussen.

Nu zijn ze aardig op leeftijd aankomend jaar al 17.

Ze zijn heel actief en spelen zo nu en dan nog wel met elkaar, maar sinds een aantal maanden is er iets geks met Gizmo aan de hand, uit het niets valt ze van de bank en begint over de grond te rollen als of ze bezeten is. Ik pak haar dan vast en ze voelt verstijft aan en dan aai ik haar en masser ik der achter en voor poten en zorg dat ze weer rustig is. En dan is ze wat versuft en daarna is ze weer der zelf. Ik heb helaas geen geld voor de dieren arts omdat ik al veel heen ben geweest en helaas de centen niet meer voor heb. de dieren arts kan niets vinden en denkt dat het met ouderdom te maken heeft of dat haar nieren of lever beginnen af te takelen, maar ik denk niet dat het de nieren of lever is omdat ze buiten de aanvallen gewoon top is nergens last van of geen redenen om me zelf zorgen te maken, ze krijgt duur voer en goede zacht voer omdat ik vind dat allebij de meiden het beste verdienen.

Zijn er mensen die het zelfde hebben meegemaakt ? Of mee maken op het moment en meer info kunnen bieden wat het zou kunnen zijn?

Mvg John
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Mijn poes heeft vreemde aanvallen

Bericht door Dinky »

Mogelijk epilepsie?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Bijna 17 is een hoge leeftijd. Ik heb een kat van 14 en een half die om de 3 maanden een aanval heeft. Vergelijkbaar met wat jij omschrijft. Maks heeft bloedonderzoek en echo gehad. Zijn lever was een aandachtspuntje.

Hij krijgt nu 4 x daags Hill's I/D blikvoer en na een half jaar waren de leverwaardes beter.
Maar de aanvallen blijven - stipt om de 3 maanden.

Ik kan me voorstellen dat de dierenartskosten te hoog worden. Fijn in ieder geval te lezen dat je ze goed voer geeft, dat is belangrijk.
Sterkte en succes met Gizmo en Nigeline. Ik hoop dat ze het nog lang goed blijven doen. En dat de aanvallen van Gizmo niet al te vaak voorkomen. Want het vreet energie.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
JRoss
Kitten

Bericht door JRoss »

Heel erg bedankt voor alle info en reacties helaas is Gizmo op oudejaarsavond overleden. Ik zou niet precies weten wat er gebeurd is maar het was geen fijn gezicht om te zien en mee te maken. Mvg john
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ach wat triest - veel sterkte met het verlies!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ach, wat erg. Heel veel sterkte!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
JRoss
Kitten

Bericht door JRoss »

Heel erg bedankt, het is inderdaad een verlies, je gaat toch echt alle irritante dingetjes enorm missen, Nigeline heeft helaas meer last van haar stress, van alles geprobeerd veilige plekken maken van dozen ze kan onder de eettafel en meer geprobeerd zoals feliway. Ben meerdere keren naar dieren arts geweest maar helaas is ze gewoon gezond maar heeft enorme stress. In het verleden zou er iets gebeurd kunnen zijn waardoor ze een trauma heeft misschien. in ieder geval ze likt zich helemaal kaal op plekken waar ze bij kan komen. Voor de rest geen schade rode plekken of wondjes. Alleen schoonlikken tot die plekken echt kaal zijn. Ik denk dat ik dit niet zomaar weg krijg en na gizmo's overleden is het veel erger geworden. Ik hou het maar bij het ouderdom zijn denk ik. Ze miaauwt echt heftig in de nacht alsof ze word mishandeld. Van een zacht miaauwtje naar schreeuwen tot ik wakker word er van en naar binnen kom om ff aandacht te geven. Heeft waarschijnlijk zoals de dieren arts ook vermoed dementia. Dus ja soms wel wat onrustige nachten de ene heftiger dan de andere.
Plaats reactie