Wie het snapt mag het zeggen
Wie het snapt mag het zeggen
Mijn katten zijn rare eters. Een tijdlang hebben ze alleen de brokjes van Digestive Support gegeten, Tika braakte veel en dat is met deze brokjes overgegaan. Natvoer kreeg ik er niet in.
Tot ik een zakje Sterilised van RC probeerde en zowaar, daar namen ze wel een paar hapjes van. Noek eet tegenwoordig het liefst uit twee bakjes tegelijk, hij vindt het heerlijk. Tika eet er veel minder van, maar ze eet het dan toch maar en daar ben ik al blij mee.
Eergisteren liepen ze luid miauwend om de natvoerbakjes moeilijk te doen, dus ik deed er een kleine portie in. Nou, als je katten wel eens hebt zien walgen: dat deden ze. Ik heb na verloop van vrij lange tijd de boel maar weggegooid en het vandaag opnieuw geprobeerd. Alles op. Hoe kan dat nou? Die zakjes komen uit dezelfde doos en de samenstelling is hetzelfde, dat heb ik gecontroleerd.
Kent iemand dit?
O trouwens, ze blijken wel gerookte forel te lusten, daar ben ik sinds Kerstmis achtergekomen. Verder nul vis en nul ander natvoer, en ik heb echt heel veel geprobeerd. Maar dat is een ander verhaal.
Tot ik een zakje Sterilised van RC probeerde en zowaar, daar namen ze wel een paar hapjes van. Noek eet tegenwoordig het liefst uit twee bakjes tegelijk, hij vindt het heerlijk. Tika eet er veel minder van, maar ze eet het dan toch maar en daar ben ik al blij mee.
Eergisteren liepen ze luid miauwend om de natvoerbakjes moeilijk te doen, dus ik deed er een kleine portie in. Nou, als je katten wel eens hebt zien walgen: dat deden ze. Ik heb na verloop van vrij lange tijd de boel maar weggegooid en het vandaag opnieuw geprobeerd. Alles op. Hoe kan dat nou? Die zakjes komen uit dezelfde doos en de samenstelling is hetzelfde, dat heb ik gecontroleerd.
Kent iemand dit?
O trouwens, ze blijken wel gerookte forel te lusten, daar ben ik sinds Kerstmis achtergekomen. Verder nul vis en nul ander natvoer, en ik heb echt heel veel geprobeerd. Maar dat is een ander verhaal.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Wie het snapt mag het zeggen
Kan best dat er een piepklein gaatje in dat zakje heeft gezeten en dat het voer bedorven was. Dan eten katten het niet.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik denk dat ik dat gezien of geroken zou hebben, maar het kan. Ik zal het in de gaten houden!
The catter the better!
Hier is Guusje de rare met eten. René moment eet ze wel natvoer andere moment haalt ze haar neus ervoor op. Terwijl ze eigenlijk altijd gourmet wel lust. En dan ineens niet meer. Tijd later ineens weer wel. Zelfs met vaste smaken. In de ochtend wel, zelfde smaak in de avond niet meer. Voorheen maakte ik me meteen zorgen. Nu laat ik het maar los. Ik bied het wel elke keer aan. Soms loopt ze met de neus omhoog weg om een half uur later toch te komen eten. Mijn man bewaart het voor haar bij zijn tv tafeltje. We geinen er wel eens om dat ze laat heeft gereserveerd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Daarom varieer ik. Nooit 2 x hezelfde. Ik zet het altijd gesorteerd klaar voor de hele week. Zit dagen tussen op die manier voor ze een soort/smaak weer krijgen.
Hier eet Jop wisselend natvoer. Soms blijft hij liggen slapen, soms komt hij kijken en na even ruiken loopt hij weg en soms eet hij sneller dan Iza zijn bakje leeg.
Niet te linken met bepaalde smaak. Ik kan er de vinger niet op leggen en heb het daarom naast mij neer gelegd
Niet te linken met bepaalde smaak. Ik kan er de vinger niet op leggen en heb het daarom naast mij neer gelegd

Ik geef 2 keer per dag natvoer. Meestal van Gourmet. Soms laten ze het eerst staan en gaan er later weer heen. Vaak eten ze het wel op. Ligt aan hun stemming
verwende wezentjes. Ik probeer te variëren met smaken. Maar mousse vinden ze het lekkerst. Cosma Tonijn vonden ze ook lekker. Omdat ik in het verleden katten heb gehad die vissmaak niet lekker vonden, is mijn routine kip geworden. Misschien moet ik Sookie en Miyuki wat vaker vissmaken aanbieden ter variatie 

Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Hier precies hetzelfde. Brokken verander ik niet meer.
Natvoer elke dag een ander merk en andere textuur.
En dan nog heeft Bellow soms geen zin. Na een jaar wil hij nu opeens Rosie's Farm weer. Pfffff.
Pucc is makkelijk, die stofzuigt alles op wat eetbaar is.
Natvoer elke dag een ander merk en andere textuur.
En dan nog heeft Bellow soms geen zin. Na een jaar wil hij nu opeens Rosie's Farm weer. Pfffff.
Pucc is makkelijk, die stofzuigt alles op wat eetbaar is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Pucc is een heerlijk vreetwonder - net als Teske. Zo handig dat hij alle bakjes voor me afwast.
Dank voor het meedenken, maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Ze lusten hier niks, d.w.z. geen natvoer en eindelijk had ik iets gevonden wat er wél inging, maar één keer niet. Nog geen hapje. De dag erop weer wel en vandaag ook weer. Er moet iets aan de hand zijn geweest met dat ene zakje of ik heb misschien de bakjes anders dan anders afgewassen (wat ik me ook niet kan voorstellen). Een gaatje waardoor de boel is bedorven vind ik inderdaad nog het meest logisch.
Dit is echt het enige natvoer dat erin wil, en geloof me, ik heb héél veel geprobeerd. Kittenvoer van RC is ook heel even goed gegaan, maar dat hoeven ze intussen ook niet meer. Het ging gewoon om die ene keer en ik vroeg me af of jullie dat ook kennen.
Dit is echt het enige natvoer dat erin wil, en geloof me, ik heb héél veel geprobeerd. Kittenvoer van RC is ook heel even goed gegaan, maar dat hoeven ze intussen ook niet meer. Het ging gewoon om die ene keer en ik vroeg me af of jullie dat ook kennen.
The catter the better!
Ja ik ken dat ook, maar als er iets mis is met het voer zelf weigeren ze allemaal.
Indy is hier de moeilijkste en bij haar heeft het 9 van de 10 keer niets te maken met het voer zelf, geen idee waar dan wel mee.
Indy is hier de moeilijkste en bij haar heeft het 9 van de 10 keer niets te maken met het voer zelf, geen idee waar dan wel mee.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Dank voor de reacties. Straks weer proberen! Waarschijnlijk was er dan iets mis, hoewel alles uit dezelfde “batch” komt.
We gaan het zien.
We gaan het zien.
The catter the better!
Nou, nadat het een paar dagen goed is gegaan (ook zakjes met knijpertjes dichtgemaakt en in de koelkast bewaard en dat aten ze ook): vandaag hoeven ze het weer helemaal niet. Nieuw zakje gebruikt. Ik heb het een tijdje laten staan, maar op den duur droogt het uit. Er waren een paar stukjes uit, maar verder vinden ze het niet nodig geloof ik. Ik snap er desondanks niets van. Het laatste zakje heb ik van onder tot boven gecontroleerd en niets bijzonders gevonden - maar als dat het punt zou zijn zou je toch denken dat uit een al aangebroken zakje wel eten een beetje raar is?
Nou ja, raar zijn ze, maar dat wisten we al.
Nou ja, raar zijn ze, maar dat wisten we al.
The catter the better!
Misschien moet je je erbij neerleggen dat jouw lieverdjes gewoon niet dol op natvoer zijn?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Dat wil ik wel, maar wat ik niet begrijp is dat ze de ene dag gek worden van alleen de aanblik van het zakje alleen al en een paar dagen later, of zelfs een dag later, gewoon weglopen als ik de boel ik het bakje doe. Ik gebruik ook geen ander afwasmiddel.
Dank voor je reactie, ik laat het maar even zitten denk ik. Dan maar brokjes.
Dank voor je reactie, ik laat het maar even zitten denk ik. Dan maar brokjes.
The catter the better!